1

پژوهشگران برتر دانشگاه محقق اردبیلی تجلیل شدند

 جمعی از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه محقق اردبیلی که در زمینه تهیه و تدوین یافته‌ها، پژوهش‌ها و مقاله‌های علمی کاربردی و پراستناد فعالیت دارند، در آیینی با حضور جمعی از مسئولان با اهدای لوحی تجلیل شدند.

به گزارش  روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، ۱۳ نفر از دانشمندان ۲ درصد برتر جهان، فناوران برتر حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان، کارآفرینی و دانشجویی، منتخبان گروه‌های چهارگانه و دانشکده‌های اقماری، اعضای هیات علمی دارای بیشترین تعداد مقاله و خیران حوزه پژوهش و فناوری در این آیین مورد تجلیل قرار گرفتند.

همچنین حسین شایقی به عنوان پژوهشگر برگزیده کشوری، عزیز حبیبی ینگجه به عنوان سرآمد علمی کشور در سال ۱۴۰۲ و محمد نریمانی به عنوان پراستنادترین پژوهشگر کشور در حوزه علوم انسانی در کنار پنج عضو هیات علمی برتر (دارای مقالات Top Paper) در این آیین تقدیر شدند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی در این آیین با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در یک سال گذشته، بیان کرد: دانشگاه محقق اردبیلی با تلاش پژوهشگران و نگارش یک هزار و ۱۷۵ مقاله در رتبه هشتم کشور قرار دارد.

جبرائیل رزمجو با اشاره به اینکه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی تایمز جایگاه نخست را در بین دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارد، افزود: کسب رتبه هفتم جهان در یکی از شاخص‌های آخرین رتبه‌بندی تاثیر تایمز نیز افتخار بزرگی به شمار می‌رود که بسیار حائز اهمیت است.

وی محدودیت‌های مالی ۲ سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: تعداد قراردادهای بین سازمانی دانشگاه محقق اردبیلی در این مدت با وجود همه مشکلات حدود سه برابر افزایش یافته است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به فرسودگی تجهیزات آزمایشگاهی، عنوان کرد: با توجه به اهمیت آزمایشگاه‌ها در بحث پژوهش، ۱۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز آزمایشگاه‌های دانشگاه اختصاص داده شده است.

دانشگاه محقق اردبیلی سال ۱۳۵۷ با نام دانشکده کشاورزی تاسیس شد و در حال حاضر دارای بیش از ۴۰۰ استاد و ۲۸۱ رشته مصوب شامل ۶۲ رشته دکتری، ۱۳۳ رشته کارشناسی ارشد، ۷۹ رشته کارشناسی و هفت رشته کاردانی است.

این دانشگاه دارای ۹ دانشکده، سه مرکز تحقیقات، سه پژوهشکده، ۱۹ هسته پژوهشی و یک مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور است و افزون بر ۱۱ هزار نفر دانشجو در آن مشغول تحصیل هستند.