1

تلاش رسانه‌های خارجی برای ابهام‌آفرینی در ذهن مخاطب

با نزدیک شدن به ایام انتخابات و آغاز فرآیند آن، رسانه‌های بیگانه همچنان به‌دنبال اجرای برنامه‌هایی هستند تا شاید بتوانند با ایجاد جو ناامیدی و بی‌اعتمادی در برگزاری موفق آن سنگ‌اندازی نمایند.

به‌دنبال وقوع حادثه بالگرد و شهادت ریاست محترم جمهور و هیئت همراه وقتی مردم قهرمان ایران از یک داغ جانسوز یک حماسه بزرگ خلق کردند به کوچک‌نمایی این مراسم پرداختند و سعی نمودند تا آن‌جا که می‌توانند شکوه و عظمت تشییع شهدا در شهرهای مختلف را کم‌رنگ نشان بدهند.

رسانه‌های خارجی با اقدام به‌موقع مسئولین در آغاز روند انتخابات شگفت‌زده شدند و تمام معادلات خود را دچار آشفتگی دیدند و برای تأثیرگذاری در این روند، اقدامات متعددی را در دستور کار قرار دادند.

آن‌ها برای ایجاد ناامیدی در مردم و کم‌رنگ کردن مشارکت مردمی تمرکز کرده و سعی نمودند بحث امنیت و سلامت انتخابات را از همین حالا زیر سؤال ببرند.

این قبیل رسانه‌ها با همه‌ی آشفتگی‌هایی که به آن‌ها دچار شده‌اند تا روز حضور مردم در پای صندوق‌های رأی به تکنیک‌های مختلف متوسل خواهند شد. رقابتی نبودن انتخابات موضوعی است که روی آن مانور داده و خواهند داد و سعی خواهند کرد که نشان بدهند بین نامزد‌ها تمایزی وجود ندارد. آن‌ها با بحث رقابتی نبودن انتخابات هدفی چون کاهش مشارکت مردمی را در نظر می‌گیرند.

اعتبار زدایی از انتخابات و نامزدهای انتخاباتی یکی دیگر از ترفندهایی است که دشمنان مردم و نظام مقدس ایران اسلامی به آن دل بسته‌اند. آن‌ها انتظار فراهم شدن مقدمات برگزاری انتخابات در فاصله‌ای کوتاه از شهادت رئیس جمهور را نداشتند.

ایجاد ناهماهنگی شناختی در مخاطب یکی دیگر از تکنیک‌هایی است که رسانه‌های خارجی به آن توجه کرده‌اند. آن‌ها تلاش خواهند کرد که به شکلی کشور اسلامی را دچار تزلزل نشان بدهند و در تصمیم‌گیری‌های مخاطب خلل ایجاد نمایند.

رسانه‌های خارجی همواره در مورد امنیت و سلامت انتخابات برگزارشده در ایران اسلامی سکوت اختیار کرده‌اند. آن‌ها بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی برای انتشار گوشه‌ای از فعالیت‌های دولت آن مرحوم به دامن تکنیک سکوت پناه بردند و در راستای ایجاد یأس و ناامیدی در مخاطب داخلی به موفقیت‌های دولت سیزدهم و دستاوردهای آن اصلاً اشاره نکردند.

مردم قهرمان و ولایت‌مدار ایران اسلامی همچنان با حضور در پای صندوق‌های رأی، دشمنان نظام و ایران اسلامی را ناامید خواهند کرد. مردم قهرمان با موضع‌گیری مناسب و حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی، نقشه آن‌ها را مبنی‌بر ابهام آفرینی و اغتشاش در ذهن مخاطب با ناکامی مواجه خواهند کرد.