1

قهرمانی فوتسال ناشنوایان زیر ۲۱ سال جهان/ دریغ از حمایت و همراهی

عدم رعایت عدالت در ورزش و در برخورد با قهرمانی‌ها و نتایج به‌دست‌آمده توسط تیم‌ها می‌تواند پیامدهای نامطلوبی داشته باشد.

بعضی از فدراسیون‌ها که از قدرت چانه‌زنی بیشتری برخوردارند به‌راحتی می‌توانند هزینه‌ها و اعتبارات مورد نیاز خود را جذب ‌کنند و برخی‌ها چون فدراسیون ناشنوایان از اعزام تیم‌های ملی جودو و تکواندو به قهرمانی جهان باز می‌ماند و با تیمی چون فوتسال زیر 21 سال ناشنوایان به مقام قهرمانی جهان می‌رسد ولی سخن از مشکلاتی است که این تیم با آن‌ها مواجه بوده .است

درحالی‌که فوتبال ما و فدراسیون عریض و طویل آن با نمونه‌های مختلفی از بی‌توجهی‌ها و فساد در زیر مجموعه‌هایش مواجه می‌باشد و شایعات مختلفی از نابسامانی تیم‌ها و بازارگرمی بازیکنان برای بالابردن دستمزدها به گوش می‌رسد، زمانی که دلالان و آتش‌بیاران معرکه فوتبال در جنب‌وجوش هستند تا رقم قراردادهای بازیکنان را بالا ببرند و از کنار آن سود قابل‌توجهی به جیب بزنند، تعدادی جوان کم توقع و لایق با کم‌ترین امکانات به مسابقات فوتسال جهانی ناشنوایان اعزام می‌شوند و با اقتدار به مقام قهرمانی می‌رسند ولی آب از آب تکان نمی‌خورد.

وقتی خبر موفقیت دلاورمردان فوتسال ناشنوایان زیر 21 سال منتشر می‌شود در کنار آن مطلبی از حامد اردستانی مسئول انجمن فوتسال ناشنوایان مبنی‌بر مشکلات مالی تیم منتشر می شود، این سؤال در ذهن علاقه‌مندان به ورزش و طرفداران رعایت عدالت در آن مطرح می شود که این‌همه بی‌توجهی و یا تبعیض چرا؟

تا زمانی‌که در ورزش و رشته‌های مختلف، هر چیز بر سر جای خودش نباشد و تقسیم امکانات و تخصیص بودجه به‌درستی و با رعایت اصول مورد قبول انتجام نپذیرد برای از بین بردن تبعیض و ناعدالتی در ورزش امیدی نخواهد بود.

دلاورمردان فوتسال ناشنوایان زیر 21 سال برای رسیدن به فینال، تیم پرقدرت برزیل را شکست دادند و در دیدار پایانی در برابر میزبان رقابت‌ها قزاقستان در وقت قانونی ۳ بر ۳ مساوی شدند ولی در وقت‌های اضافی توانستند ۷ بر ۴ پیروز شوند و برای دومین بار قهرمانی جهان را از آن خود بکنند.

این جوانان و این افتخارآفرینان، شایسته تجلیل و تقدیرند. با کمبود اعتبار و با بی‌توجهی، دلسردی و ناامیدی را در اردوی آن‌ها حاکم نکنیم و با نگاهی پدرانه بر همه‌ی موفقیت‌ها ارج نهیم و برای ادامه این قبیل موفقیت‌ها از هیچ کوششی دریغ نکنیم.