1

انتخابات و هیجان‌زدگی

گروه‌های سیاسی نیروهای خود را متمرکز می‌کنند تا با استفاده از مهلت قانونی تبلیغات برای معرفی هرچه بیشتر کاندیداهایشان تلاش بکنند و در پر کردن سبد رأی آن‌ها گام‌های محکم و اساسی  بردارند.

برای مردم فعالیت‌هایی که در چهارچوب قانون و حفظ حرمت و رعایت اخلاق صورت بگیرد دارای ارزش و قدرت تأثیرگذاری بالا می‌باشد.

تلاش برای اغوای مخاطب و راه‌اندازی کانال‌ها و صفحات مختلف با حجم بالای غوغای پمپاژ شده نمی‌تواند چاره ساز باشد. این‌که تمام توان برای فریب دادن افکار عمومی به‌کار گرفته شود در چه درصدی از جامعه قادر است نقش‌آفرینی نماید؟

عده‌ای که تا اعلام نتایج احراز صلاحیت‌ها به هر کاندیدای احتمالی عرض ارادت کردند و در فضای مجازی سنگ آن‌ها را به سینه زدند با تغییر موضع‌های آن‌چنانی و با ایجاد جو احساس به بوقچی‌های انبوه رسانه‌ای تبدیل شده و برای رسیدن به اهداف، خود را نماینده مردم جا می‌زنند و به‌دور از اخلاق و ادب و انصاف بر بی‌اخلاقی‌ها اضافه می‌کنند و به‌هیچ‌وجه به عواقب و آسیب‌های برخی از اقدامات و نوشته‌های خود توجه نمی نمایند.

با فراموش کردن گذشته‌ها و برای سرپوش گذاشتن به ضعف‌ها و کم‌کاری‌ها به آغوش هیجان‌زدگی پناهنده شدن دردی از دردها را دوا نخواهد کرد. شعار دادن‌ها و فراموش کردن عملکرد ها غلبه بر ذهن‌ها‌ را میسر نمی‌کند. نامزدها برای انتخابات پیش‌رو نیاز به صبر و حوصله و خویشتن‌داری از هیجان دارند.

در عرصه تبلیغات برخی ها به‌جای ارائه برنامه و دفاع از عملکرد خود و همفکران به‌دنبال تولید عصبانیت و واکنش ناسنجیده از سوی رقبا هستند. برنامه آن‌ها با این قبیل از سناریوها چیزی جز تحت تأثیر قرار دادن افکار عمومی و اجرای نمایشنامه‌ای  با عنوان مظلوم نمایی نبوده و نیست. مواظبت در قبال رفتار آن‌ها و نیفتادن در دامی که گسترده‌اند می‌تواند تضمینی برای موفقیت‌های بعدی به حساب آید.

بدون شک انتخاب مردم در هشتم تیرماه، شادی و خوشحالی دوستان ملت و سرخوردگی و افسردگی دشمنان ایران اسلامی را موجب خواهد شد.