1

مراکز کانون پرورشی سیار در مناطق کم‌برخوردار کشور افزایش می‌یابد

 معاون وزیر آموزش و پرورش و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از توسعه مراکز کانون سیار روستایی در مناطق کم‌برخوردار کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، حامد علامتیدر آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت پردیس فرهنگی ، هنری محله وحدت اردبیل گفت: دولت شهید رئیسی نگاه ویژه‌ای به حوزه کودک و نوجوان داشت و کانون پرورش فکری با ۶۰ سال سابقه کار به عنوان مرکز تخصصی تربیت کودک و نوجوان برنامه‌های ویژه‌ای برای این قشر تدوین کرده و در دست اجرا دارد.

وی با اشاره به این که نگاه تربیتی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور حاکم است ، اظهار کرد: احداث پردیس تخصصی فرهنگ و هنر برای کودکان و نوجوانان محله وحدت اردبیل یکی از ضرورت‌هایی بود که مورد توجه قرار گرفته است.

علامتی افزود: ساختمان پردیس اردبیل در ۲ طبقه با سالن تئاتر و سینمای کودک و کارگاه‌های فعالیت ۶۰ گانه، متناسب با زیست بوم اردبیل با بیش از ۷۰ میلیارد ریال اعتبار تامین شده از ناحیه کانون و اعتبارات استانی ساخته خواهد شد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: از اعتبارات ملی نیز برای تکمیل این پردیس استفاده خواهیم کرد و برای تامین این اعتبار به کمک نمایندگان استان نیاز است و توسعه مراکز کانون سیار روستایی در مناطق کم برخوردار نیز از سیاست‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور است که هر ماشین سیار کانون، حدود ۱۰ روستا را پوشش می‌دهد و در استان اردبیل نیز این برنامه را اجرا خواهیم کرد.

 

فضاهای فرهنگی منجر به تربیت نسل توحیدی می‌شود

علی نیکزاد ، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی هم در این آیین گفت: احداث پردیس و افزایش فضاهای فرهنگی، امر مبارکی است و منجر به تربیت توحیدی نسل آینده خواهد شد.

وی افزود: در سایه توسعه این قبیل فضاها آزادگی، فرزانگی ، شجاعت و ایثار باید در بین نسل‌ها ترویج یابد و نتیجه این روند به تربیت نسل سلیمانی‌ها و آیت‌الله بروجردی‌ها ختم خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مهد کودک و آموزش و پرورش اگر در تربیت انسان‌ها موفق باشند، آینده‌سازان موفقی تربیت خواهند شد.

وی ادامه داد: مسیر ساحل نجات از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد و از مسئولان محلی انتظار داریم زمین دیگری برای احداث پردیس یا فضای فرهنگی مشابه در سایر مناطق کمتر توسعه یافته اردبیل تامین کنند و تا نظیر چنین پروژه‌ای احداث شود.

نیکزاد گفت: احداث این پردیس در داخل پارک و فضای سبز، باعث تقویت امنیت و نشاط خانواده‌ها خواهد شد و طبق یک تحقیق به عمل آمده، کودکان و نوجوانانی که مهد کودک‌ها را تجربه کرده‌اند، انسان‌های موفقی به بار می‌آیند و اگر به سیر تاریخ اسلام نیز دقت کنیم، پیشوا شدن فردی مثل یزید در برهه‌ای از تاریخ، ناشی از بی‌بصیرتی مردم بوده که ریشه در تربیت نسل‌ها دارد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کار احداث پردیس در محله کم‌برخوردار وحدت اردبیل، کار کوچکی نیست زیرا تاثیر اینگونه فضاها در تربیت نسل توحیدی و آینده‌ساز و عاری از انحرافات فکری و عقیدتی بسیار مهم است.

دومین پردیس فرهنگی هنری در منطقه نیار اردبیل احداث خواهد شد

استاندار اردبیل هم در این آیین گفت: این استان نسبت به سایر استان‌ها آسیب‌های اجتماعی بیشتر و مجموعه‌های فرهنگی کمتری دارد و باید این عدم توازن اصلاح شود.

سیدحامد عاملی افزود: دومین پردیس کانون اردبیل را در آینده نزدیک در منطقه نیار اردبیل احداث خواهیم کرد.

 

محمد اعتماد اعجازی ، فرماندار شهرستان اردبیل هم در این آیین سرانه فضای آموزشی در این شهرستان را ۲.۲ دهم متر و میانگین تجمیع شده در کشور را پنج متر اعلام کرد و گفت: پردیس فرهنگی هنری محله وحدت با یک هزار و ۳۰۰ متر مساحت احداث می‌شود و ضوابط زیست محیطی و فضای سبز آن لحاظ شده است.

وی پیش‌بینی کرد که این پردیس، یکی از بزرگترین فضاهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان باشد و افزود: منطقه نیار اردبیل به لحاظ دارا بودن آسیب‌های اجتماعی به فضاهای فرهنگی و هنری بیشتر نیاز دارد.