1

مطالعات طرح تفصیلی شهر اردبیل پایان یافت

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل از اتمام مطالعات طرح تفصیلی شهر اردبیل بر اساس موازین و مقررات شهرسازی خبر داد.

یوسف باقرزاده اظهار کرد: الحاق و اضافه شدن ۶۴۵ هکتار زمین به محدوده و مساحت شهر اردبیل اقدامی بی‌سابقه و بی‌نظیر در طول تاریخ این شهر قلمداد می‌شود.

وی افزود: با این الحاق زمینه برای ساخت بیش از ۱۶ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرک شهید سلیمانی اردبیل برای متقاضیان فراهم شده است.

باقرزاده بیان کرد: در راستای کارآمدسازی و بهنگام کردن طرح‌های توسعه و عمران نقشه پایه بیشتر شهرهای استان با کمک مشاورین مجرب تهیه شده و در حال حاضر بالغ بر ۱۱ طرح توسعه و عمران شهری به مرحله ابلاغ رسیده است.

وی همچنین با اشاره به بررسی درخواست شهروندان در کمیته‌های تخصصی افزود: از ابتدای سال جاری ۱۶۳ پرونده و درخواست شهروندان در کمیته‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفته و ۲۵۲ پرونده در کمیسیون ماده پنج هم در استان بررسی ، تایید و ابلاغ شده است.

باقرزاده ادامه داد: در این مدت ۵۶ پرونده در کارگروه تخصصی امور زیربنایی و شهرسازی استان و ۱۸ پرونده در کمیته کارشناسی کارگروه تخصصی امور زیربنایی طرح و مورد بررسی قرار گرفته است.

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان اردبیل الحاق و تصویب ۶۴۵ هکتار زمین به محدوده شهر اردبیل را از اقدامات مهم و زیربنایی در حوزه شهرسازی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اردبیل در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ذکر کرد.

طرح تفصیلی اردبیل شهریور سال ۱۴۰۱ پس از حدود ۱۱ سال از سوی شورای اسلامی این شهر مصوب و در مهرماه ۱۴۰۲ از سوی شهرداری به وزارت راه و شهرسازی فرستاده شده بود.

شهر اردبیل دارای پنج منطقه شهری با جمعیتی بیش از ۵۳۰ هزار نفر است.