1

بنای قاطبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تعامل با دولت جدید است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر تعامل مجلس با دولت گفت: بنا و برنامه قاطبه نمایندگان مجلس به ویژه در بحث رای اعتماد به اعضای کابینه بر تعامل با دولت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی نیکزاد  به مناسبت روز خبرنگار در بازدید از خبرگزاری ایرنا (واحد اردبیل) افزود: با اینکه اراده و عزم مجلس بر تعامل با دولت جدید است، اما ملاک و معیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ارزیابی و دادن رای اعتماد به اعضای کابینه ۱۲ ویژگی اعلامی از سوی رهبر انقلاب خواهد بود.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در آخرین دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب توصیه هایی را خطاب به نمایندگان در همکاری با دولت داشتند و شاخص هایی همچون ایمان، امید به آینده و نگاه مثبت به افق، امین، صادق، پاک دستی، متدیّن و از بن دندان معتقد به جمهوری اسلامی، فراجناحی، شفافیت، نداشتن پرونده سوء، کارآمدی و انقلابی بودن را برای تعیین و انتخاب وزرا تعیین کردند که بیانات رهبر معظم انقلاب در همه موارد نصب العین همه مسئولان بوده و هست و خواهد بود.

وی با بیان اینکه بدون شک تطبیق دهنده عبور وزرا از فیلتر مجلس شورای اسلامی تطبیق با شاخص های اعلامی از سوی رهبر معظم انقلاب خواهد بود، اظهار کرد: افراد معرفی شده از سوی رئیس جمهور اگر چنین خصوصیاتی داشته باشند، حتما رای لازم را خواهند آورد.

نماینده مردم شهرستان های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باعث افتخار و خوشحالی است که مردم یکی از همکاران ما در مجلس شورای اسلامی را به عنوان رئیس جمهور کشورمان انتخاب کرده اند.

نیکزاد ادامه داد: بعد از معرفی وزرا از سوی رئیس جمهور، کمیسیون های تخصصی مجلس یک هفته فرصت دارند تا نظرات و برنامه های وزرای پیشنهادی را بررسی و بعد از آن در صحن مجلس شورای اسلامی طرح و مورد بررسی قرار بگیرد.

وی گفت: آقای دکتر پزشکیان رئیس جمهور محترم پنج دوره و بیش از ۲۰ سال نماینده مجلس شورای اسلامی بوده و بهتر است قبل از نمایندگان مجلس، خودش در انتخاب و معرفی وزرا به معیارها و ملاک های اعلامی از سوی رهبر معظم انقلاب توجه کنند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه “موفقیت دولت آقای پزشکیان موفقیت کشور و نظام است”، افزود: مجلس همچنین جدا از بحث رأی اعتماد در سایر موارد برای پیشبرد امور در چارچوب قانون و فرمایشات رهبر معظم انقلاب همکاری های لازم را با دولت جدید خواهد داشت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امیدواریم دولت جدید با همکاری قوای مقننه و قضاییه و پشتیبانی ملت در خدمت به مردم بزرگ ایران که شایسته بهترین ها هستند موفق، پیروز و منصور باشد.

نیکزاد با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری امروز در دنیا سخنان، بیانه، نطق، سفر و مواضع نمایندگان به ویژه مواضع رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس، مواضع دولت ها محسوب می شود، اضافه کرد: برای همین در این دوره هیات رئیسه مجلس نگاه ویژای به مسائل بین الملل دارد.

وی بیان کرد: نمایندگان مجلس بعد از دیدار با رهبر انقلاب احساس تکلیف کرده و برای عملی کردن منویات ایشان توجه خاصی به مسائل بین المللی دارند به طوری که برای رسیدن به اهداف مورد نظر شاید معاونت بین المللی در مجلس شورای اسلامی تشکیل و راه اندازی شود.

 

خبرنگاران واقعیت ها را منعکس کنند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خبرنگاران باید واقعیت ها را منعکس کنند، گفت: چرا که امنیت روانی جامعه در دست خبرنگاران است.

نیکزاد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حوزه خبر و اطلاع رسانی به ویژه شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و تبریک روز خبرنگار به اهالی قلم و اصحاب رسانه، افزود: خبرنگاران بازوان توانای تمامی مسئولان و دستگاه های اجرایی در راه اعتلا، توسعه و پیشرفت جامعه محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه این قشر فرهیخته با درایت و دوراندیشی خود، توجه به منافع عمومی را در اولویت قرار می دهند، اظهار کرد: خبرنگاران وجدان بیدار جامعه و تصویرگر زمان خویش هستند چراکه همواره ارتقای سطح آگاهی جامعه را دغدغه‌ اصلی خود دانسته و با انجام درست وظیفه خطیر خبرنگاری و اطلاع رسانی، در توسعه فرهنگی و بسترسازی برای پیشرفت همه جانبه کشور نقش بی بدیلی دارند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه خبر و خبر رسانی در نزد مقام معظم رهبری، بیان کرد: حضرت آقا می فرمایند ” اگر خبرنگار و این دوربین ها نبود این اقدامات و تلاش ها و مواضع افراد و مسئولان ثبت و ضبط و در تاریخ ماندگار نمی شد”.

نماینده مردم شهرستان های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی شغل خبرنگاری را بسیار حساس و مهم دانست و اضافه کرد: در واقعه غدیر به علت انتشار نیافتن اخبار و واقعیت ها آگاهی مردم افزایش نیافت و ظلم بزرگی بر جامعه مسلمانان آن دوران شد.

نیکزاد با اشاره به نقش آگاهی بخش حضرت زینب (س) در واقع کربلا، ادامه داد: اگر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی حضرت زینب (س) نبود، شاید کربلا در کربلا می ماند و هرگز صدای مظلومیت امام حسین (ع) و یاران باوفایش به گوش عالمیان نمی رسید.

مسئولان برای حل مشکلات خبرنگاران تلاش کنند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تمامی متولیان و مسئولان باید برای حل مشکلات اهالی رسانه و خبرنگاران تلاش کنند.

نیکزاد با اشاره به مشکلات اهالی رسانه و خبرنگاران، افزود: امروز این قشر زحمتکش و کم ادعا در زمینه معیشت، تثبیت شغل و مسکن مشکلاتی دارند که همه وظیفه داریم آستین ها را بالا زده و این مشکلات را حل کنیم.

وی با بیان اینکه نحوه انتشار اخبار و اطلاع رسانی بسیار مهم است، اظهار کرد: چرا که نحوه انتشار خبر می تواند باعث افزایش امید و یا باعث افزایش ناامیدی و ایجاد مشکلات در جامعه شود.

وی بیان کرد: انتشار یک خبر بسیار کوتاه و چند جمله ای در زمانی که بنده استاندار استان اردبیل بودم باعث شد ۲۰ روز استان های ترک نشین در شمالغرب کشور به آشوب کشیده شود و فرصت طلبان علاوه بر خسارت های مادی، ضررهای معنوی زیادی به منطقه زدند.

نماینده مردم شهرستان های اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با وجود تمامی مشکلات و شیطنت های دشمنان علیه نظام جهموری اسلامی ایران مردم همچنان به رسانه های داخلی و خبرگزاری های رسمی کشورمان اعتماد دارند.

نیکزاد با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، ادامه داد: با این وجود اما باز هم مردم سقم و صحت اخبار منتشر شده را از طریق صدا و سیما و خبرگزاری های رسمی پیگیری می کنند که نشانه اعتماد مردم به این رسانه ها است.

وی گفت: برای جلوگیری از انتشار اخبار نادرست و غیر واقعی در جامعه ضروری است خبرنگاری جزو مشاغل خاص تلقی شده و با تخلفات عمدی تولیدکنندگان و منتشر کنندگان اخبار نادرست و شایعه مماشات نشده و با متخلفان مطابق قانون برخورد شود، چرا که آبروی افراد در میان است و بازی با آبروی افراد بسیار کار زشت، نکوهیده و ناپسند است.