1

سه هزار واحد مسکونی تا پایان امسال در استان اردبیل بهره‌برداری می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۱۵ هزار واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرک سلیمانی اردبیل در دست ساخت است که پیش بینی می‌شود از این تعداد سه هزار واحد تا پایان سال امسال به بهره برداری برسد.

محبوب حیدری در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا با تشریح عملیات اجرایی واحدهای نهضت ملی مسکن در استان اظهار کرد: در مجموع ۲۵ هزار واحد نهضت ملی در مناطق مختلف استان اردبیل در حال اجراست که از این تعداد ۲۱ هزار واحد مسکونی در پنج شهرک و سایت مربوط به شهر اردبیل و بقیه مربوط به دیگر شهرستان‌های استان است.

وی با بیان اینکه شهرک شهید سلیمانی از بزرگترین شهرک‌های در دست اجرای نهضت ملی مسکن در کشور است، افزود: در این شهرک ۱۵ هزار و ۸۲۰ واحد در ۶۴۵ هکتار در حال ساخت است و همزمان با اجرای واحدهای مسکونی آماده سازی معابر و تامین زیرساخت‌ها هم در این شهرک در حال اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه شهرک سلیمانی اردبیل معادل وسعت شهر پارس‌آباد مغان است، افزود: با احداث واحدهای شهرک سلیمانی ۱۰ درصد به وسعت شهر اردبیل افزوده شده است.

حیدری ادامه داد: یک هزار و ۳۴۰ واحد در قطعات یک و ۲ شهرک سلیمانی در قالب ۶۷ بلوک ۲۰ واحدی در حال ساخت است که تلاش بر این بوده در این طرح‌ها تنوع متراژ رعایت شود و در این قطعات در هر طبقه یک واحد ۶۵ متری، یک واحد ۷۵ متری و ۲ واحد ۸۵ متری اجرا می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل متوسط پیشرفت فیزیکی واحدهای شهرک سلیمانی را ۳۰ درصد اعلام کرد و افزود: در حال حاضر اسکلت هفت هزار و ۶۰۰ واحد به اتمام رسیده و مراحل سفیدکاری برخی واحدها هم در حال اجرا است.

وی همچنین از ساخت ۲ هزار و ۴۰۰ واحد در شهرک شهید خراسانی خبر داد و گفت: همه این واحدها در مرحله پی ریزی بوده و برای آماده سازی آنها با پیمانکاران قرارداد منعقد شده است.

بیش از ۲۹ هزار نفر در استان اردبیل آورده اولیه را واریز کردند

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پرونده ۳۶ هزار و ۵۱۰ متقاضی نهضت ملی مسکن در ۲۹ شهر این استان تایید نهایی شده که از این تعداد ۲۹ هزار و ۴۴ متقاضی مراحل واریز وجه را انجام داده‌اند.

حیدری افزود: در سایر شهرها به غیر از مرکز استان تعداد ۶ هزار و ۱۲۵ متقاضی تایید نهایی شدند که از این تعداد چهار هزار و ۹۶۵ متقاضی واریز وجه انجام داده و به چهار هزار و ۸۶۱ متقاضی هم تخصیص پروژه انجام یافته است.

وی همچنین گفت: استان اردبیل در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در همه بخش‌ها موفق بوده و واحدهای تحویلی و در حال تکمیل در قالب این طرح از کیفیت بالایی برخوردار است.