1

طرح تفصیلی شهر اردبیل ابلاغ شد

 استاندار اردبیل از ابلاغ طرح تفصیلی شهر اردبیل پس از یک دهه وقفه و با انجام بازنگری‌های مورد نیاز خبر داد و گفت: با اجرای درست این طرح از سوی همه متولیان و دستگاه‌های اجرایی، بخش عمده مشکلات شهری اردبیل رفع خواهد شد.

به گزارش  روابط عمومی استانداری اردبیل، استاندار اردبیل  اظهار کرد: بازنگری طرح تفصیلی شهر اردبیل که پس از یک دهه وقفه با پیگیری‌های لازم نهایی شده، ابلاغ می‌شود.

سیدحامد عاملی افزود: این طرح با تبیین ایرادات وارد بر طرح تفصیلی پیشین (مصوب سال ۸۴) و با بررسی نقاط ضعف و قوت در زمینه‌های شبکه معابر، کاربری اراضی و نحوه استفاده از زمین و ضوابط و مقررات شهرسازی و ساختمانی با همکاری شهرداری، راه‌وشهرسازی، استانداری و تمامی اعضای کمیسیون ماده ۵ استان اردبیل و مهندسان مشاور طرح، با پرهیز از اشتباهات گذشته و با تاکید بر افزایش تحقق‌پذیری، افزایش سرانه‌های عمومی و جبران کمبودهای موجود و نیز توجه به حد و مرز مالکیتی تدوین ، تصویب و ابلاغ شد.

وی ادامه داد: در این طرح همچنین بر تمرکززدایی کاربری به‌ویژه در هسته مرکزی شهر ، تلاش برای رفع مشکلات مردم در حوزه‌های شهرسازی و ساخت‌وساز، توزیع متوازن و متعادل کاربری‌های خدمات همگانی متناسب با نیازهای جمعیت ، توجه ویژه به ارتقا و توانمندسازی خدماتی و زیرساختی بافت‌های حاشیه‌ای و محلات ناکارآمد و کم‌برخوردار پرداخته شده است.

عاملی تصریح کرد: تهیه طرح‌های موضوعی و بازنگری طرح جامع حمل‌ و نقل و ترافیک، بازنگری مطالعات طراحی شهری خیابان امام خمینی (ره) و توسعه شبکه حمل‌ و نقل همگانی و ارتقای زیرساخت‌های حمل‌ و نقل شهر به‌عنوان یکی از راه حل‌های اصلی رفع معضلات و چالش‌های ترافیکی شهر برای تکمیل و قوت طرح تفصیلی مذکور، مورد تاکید است.

استاندار اردبیل بیان کرد: اصلاح و توسعه مبادی ورودی‌های شهر اردبیل نیز که پیش‌تر تصویب شده بود در قالب طرح مذکور به‌صورت یکپارچه ابلاغ شده و قابل اجرا است.

 

ساماندهی حوزه ساخت‌ و ساز و توسعه متوازن و یکسان مناطق کم‌برخوردار از اهداف طرح تفصیلی اردبیل

شهردار اردبیل هم با بیان اینکه با ابلاغ طرح تفصیلی شهر اردبیل شاهد ساماندهی در حوزه ساخت‌ و ساز خواهیم شد، گفت: این طرح تفصیلی پس از مدت‌ها در وزارت راه‌ و شهرسازی تصویب شد و با ابلاغ استاندار اردبیل به مرحله اجرا در خواهد آمد.

محمود صفری با اشاره به جزییات طرح تفصیلی ادامه داد: توسعه متوازن و یکسان مناطق کم‌برخوردار، رفع نواقص و کاستی‌های طرح تفصیلی پیشین و نگاه ویژه به رفع کمبود سرانه‌های عمومی شهر اردبیل در طرح جدید لحاظ شده‌است.

وی بیان کرد: ساماندهی ورودی‌های شهر اردبیل با هدف افزایش سرانه فضای سبز و ارتقای وضعیت بصری مناسب و در شان کلانشهر اردبیل نیز از جمله اقدامات در راستای اجرای طرح تفصیلی خواهد بود.