1

بیش از چهار میلیون تن کالا در استان اردبیل جابجا شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از جابجایی چهار میلیون و ۲۶۱ هزار تن کالا و بار در سال گذشته در این استان خبر داد.

 کلیم‌الله وثوقی در بازدید از شرکت حمل و نقل کالای پارس‌آباد گفت: پارسال جابجایی کالا و بار در استان در مقایسه با سال ۱۴۰۰ که سه میلیون و ۹۰۰ هزار تن کالا بود، ۹ درصد افزایش داشته است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل با بیان اینکه سال گذشته ۳۰۰ هزار و ۶۱۵ برگ بارنامه نیز در استان صادر شد، افزود: در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۲۴۳ هزار برگ بارنامه صادر شده بود، شاهد افزایش هفت درصدی در این بخش هستیم.

وی عمده کالاهای جابجا شده در استان را را سیمان فله‌ای و کیسه‌ای، سیب زمینی ، مصالح ساختمانی ، انواع بنزین ، شمش آهن ، آب معدنی و هندوانه ذکر کرد.

وی ادامه داد: پارسال ۲ میلیون و ۶۱ هزار تن کالا در شهرستان اردبیل ، ۳۶۶ هزار تن کالا در شهرستان پارس‌آباد ، یک میلیون و ۸۳ هزار تن کالا در شهرستان نمین ، ۱۸۷ هزار تن در شهرستان بیله‌سوار ، ۱۰۹ هزار تن کالا در شهرستان مشگین‌شهر ، ۶۲ هزار تن در شهرستان گرمی ، ۲۹۵ هزار تن در شهرستان خلخال و ۹۸ هزار تن کالا نیز در شهرستان اصلاندوز جابجا شده است.

او به افزایش ۳۴۰ درصدی جابجایی کالا و بار در شهرستان خلخال اشاره کرد و گفت: پارسال در مجموع ۲۹۵ هزار تن کالا در شهرستان خلخال جابجا شد ، در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۶۷ هزار تن کالا بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل همچنین از افزایش ۳۱ درصدی صدور بارنامه در شهرستان اصلاندوز خبر داد و افزود: سال گذشته بیش از ۱۱ هزار برگ بارنامه در این شهرستان صادر شد در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل هشت هزار برگ بارنامه بود.

وثوقی خاطرنشان کرد: ۹۰ شرکت حمل و نقل کالا و ۲ پایانه کالا در استان فعال بوده و ۱۳ هزار و ۵۵۰ دستگاه انواع کامیون و تریلی و بیش از ۱۲ هزار راننده در بخش حمل و نقل کالا و بار هم در حال خدمات‌رسانی به مردم و صاحبان کالا هستند.

وی با بیان اینکه حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم از اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است، تصریح کرد: وضعیت حمل و نقل کالا و بار در استان اردبیل کاملا عادی و روان است.

وی از مردم، رانندگان و صاحبان کالا خواست هرگونه شکایات خود را از طریق سامانه ۱۴۱ جهت رسیدگی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اطلاع دهند.