1

تبعیض در ورزش؛ گلبالیست‌های ملی‌پوش گله‌مندند

تیم ملی گلبال جمهوری اسلامی ایران در رقابت‌های پارآسیایی هانگژو به مدال برنز دست یافت. دو نفر از بازیکنان این تیم پرافتخار از قهرمانان نامی اردبیل بودند، حسن جعفری و مصطفی شهبازی.قهرمانانی که سال‌ها پیراهن پرافتخار تیم ملی گلبال را برتن کرده‌اند،از سکوهای آسیایی بالا رفته‌اند ولی در مجموع، حداقل در استان و شهر خودشان کم‌تر مورد توجه قرار گرفته‌اند.
کم‌لطفی به گلبالیست‌ها موضوع امروز و دیروز نیست. بعداز هر رقابت بین‌المللی و بازگشت موفقیت‌آمیز، آن‌ها چندان مورد استقبال قرار نگرفته و هر بار با بی‌مهری‌های متعدد مواجه شده‌اند و این‌بار داستان همیشگی در بازگشت از هانگژو چهره خود را نشان داد. آن‌ها با مدال برنز برگشتند ولی در اردبیل به سراغ آن‌ها نرفتند، استقبال‌شان نکردند، در منزل‌شان حضور نیافتند و حتی زحمت یک تلفن و گفتن جمله “خسته نباشید” را نیز به خود ندادند.
چرا برای مدال و موفقیت آن‌ها اطلاع‌رسانی انجام ندادند؟ به چه دلیل قهرمانان افتخارآمیز را رنجاندند و از کنار زحمات طاقت‌فرسای آن‌ها بی‌تفاوت گذشتند؟ چرا نمایندگان و دیگر مسئولین برای دیدن آن‌ها مسابقه دو ماراتن و رقابت تهیه عکس و کلیپ نگذاشتند؟ و چرا اداره کل ورزش و جوانان آن‌ها را فراموش کرد؟
تبعیض در ورزش کار پسندیده‌ای نیست. تبعیض را در لغت “بعضی را بر بعضی برتری دادن گفته‌اند”. همه قهرمانان و ورزشکاران عزیز را باید تحت حمایت قرار داد و در تجلیل و تقدیر از آن‌ها بی‌طرفانه اقدام نمود.
در تماس تلفنی، حسن جعفری دل پرخونی داشت. او از مسئولین استان گلایه کرد و از این‌که آن‌ها را جزء افتخارآفرینان پاراآسیایی هانگژو محسوب نکرده‌اند تعجب می‌نمود.
او حرف‌های زیادی زد و از موج‌سواری مسئولین در اتفاقات ورزشی سخن گفت .
او گفت: از هفته آینده باید در اردوی آمادگی انتخابی المپیک حضور یابیم. با روحیه‌ای که دست‌اندرکاران ورزش و دیگر مسئولین استان بعد از بازگشت از هانگژو به ما داده‌اند آماده حضور مقتدرانه در اردو هستیم!! مسئولان خسته نباشند و امیدواریم که با این قبیل حمایت‌ها ورزش اردبیل در مسیر پیشرفت و تعالی قرار بگیرد!!