1

اعتبار تکمیل سالن کتابخانه مرکزی اردبیل اختصاص یافت

معاون عمرانی استاندار اردبیل گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی اردبیل اختصاص یافته است و این پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

سیدکمال‌الدین میرجعفریان روز چهارشنبه در نشست با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اظهار کرد: احداث سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی به عنوان پروژه فرهنگی در مراحل پایانی است و مراحل اجرایی آن با جدیت پیگیری می‌شود.

وی همچنین با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای با به‌روزترین فناوری‌ها و تجهیزات افزود: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یکی از فراگیرترین نهادهای متولی فرهنگ باید در نقاط مختلف شهری و روستایی گسترش یافته و دایره فعالیت‌ها و دسترسی قشرهای مختلف مردم به کتاب و کتابخوانی بیش از پیش تسهیل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل در ادامه بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و تحقق آن را در گرو اقدامات فرادستگاهی و مردمی و همت همگانی دانست.

پروانه رضاقلیزاده ، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز در این نشست گفت: سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی این استان از زمان افتتاح کتابخانه مرکزی در سال ۱۳۸۷ به صورت نیمه‌کاره مانده بود که با اختصاص اعتبارات مورد نیاز از سال گذشته روند اجرای آن سرعت گرفت و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: عملیات احداث چهار باب کتابخانه در مناطق مختلف این استان که سال‌ها به علت مشکلات اعتباری راکد مانده بود، با همت دولت و تامین اعتبار لازم فعال شده است.