1

اغاز عملیات احداث پوشش محوطه باستانی قره‌حسنلو

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از آغاز عملیات احداث پوشش محوطه باستانی قره حسنلو شهرستان نمین در این استان با هدف حفاظت از این اثر تاریخی خبر داد. 

به گزارش خبرنگار ایرنا حسن محمدی ادیبپ در بازدید از محوطه باستانی قره حسنلو شهرستان نمین، گفت: عملیات احداث پوشش محوطه باستانی قره حسنلو در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا پایان سال‌جاری به اتمام می‌رسد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: احداث پوشش این محوطه باستانی بر اساس نظر و ابلاغیه شورای فنی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و با لحاظ شرایط فنی محوطه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه پوشش محوطه باستانی قره حسنلو با همکاری و مشارکت سرمایه‌گذار این پروژه اجرا می‌شود، گفت: حفاظت از این محوطه در کنار پروژه‌ای که در این منطقه در حال اجراست، در اولویت امور اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل قرار دارد.

محمدی ادیب ادامه داد: محوطه باستانی قره حسنلو در شهرستان نمین قرار دارد و موقعیت آن در حین اجرای عملیات احداث یک واحد صنعتی، نمایان شده بود و در سال گذشته عملیات کاوش باستان‌شناسی و ثبت ملی این اثر انجام شده است.