1

بازدید از موزه‌های اردبیل در روز میلاد امام علی (ع) رایگان شد

اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل، بازدید از موزه‌های این استان را برای روز پنجشنبه ۱۳ رجب به مناسبت میلاد باسعادت امام علی (ع) و روز پدر، رایگان اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ، ۱۷ موزه در حوزه‌های مختلف صنایع دستی، مردم شناسی و باستان شناسی در استان فعال است که ۱۴ مورد آن دولتی ، یک مورد غیردولتی ، یک مورد خصوصی و یکی از موزه‌ها نیز مشارکتی است.

بر اساس این گزارش ، طرح رایگان بودن بازدید عموم، شامل موزه‌های زیرمجموعه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل می‌شود و مجموعه جهانی و تاریخی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و موزه باستان‌شناسی در شهر اردبیل بیشترین بازدیدها را به خود اختصاص می‌دهند.

موزه‌های چینی خانه، سنگ و کتابخانه تخصصی بقعه شیخ‌صفی ، مفاخر دینی ، صنایع دستی، تاریخ طبیعی در شهر اردبیل، صارم‌السلطنه شهر نمین ، باستان‌شناسی شهر نیر، باستان‌شناسی خلخال و مشگین‌شهر از موزه‌های مهم و فعال در استان اردبیل است.

استان اردبیل با جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، اقتصادی و مذهبی در شمال غرب ایران از مقاصد اصلی گردشگران و مسافران داخلی و خارجی است.