1

اختصاص ۱۶ هزار میلیارد ریال به پروژه های عمرانی استان اردبیل

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل از اختصاص ۲۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال منابع ملی به استان خبر داد و گفت: هفته گذشته ۱۶ هزار میلیارد ریال از این منابع به استان تخصیص پیدا کرد تا بخشی از این اعتبارات به راه آهن و بخش دیگری نیز به توسعه راه‌های استان اختصاص یابد.

 داود شایقی  در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل، اظهار کرد: اعتبار مصوب راه آهن اردبیل در سال‌جاری هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بود که در این مدت ۸۳ درصد بیشتر از سهم مصوب برای این طرح ریلی تأمین شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با اشاره به اجرای طرح‌های پیشران در استان افزود: ۴۷ طرح مهم استان به صورت ملی و به عنوان طرح‌های پیشران مورد حمایت و پشتیبانی هستند که اصلی‌ترین آنها طرح راه آهن اردبیل-میانه و اجرای باند دوم راه‌ها است.

شایقی با بیان اینکه از محل ردیف بودجه ملی ۲۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال منابع به استان اختصاص یافته است، ادامه داد:هفته گذشته ۱۶ هزار میلیارد ریال از این منابع به استان تخصیص پیدا کرد تا بخشی از این اعتبارات به راه آهن و بخش دیگری نیز به توسعه راه‌های استان اختصاص یابد.

شایقی اضافه کرد: در کنار تکمیل و افتتاح راه آهن در سه ماهه اول سال آینده توسعه بزرگراه‌ها نیز جز اولویت‌های اصلی است که از جمله می توان به پروژه های پارس‌آباد – سربند, سربند – سه راه مشگین‌شهر، مشگین‌شهر – اردبیل، بیله‌سوار – گرمی، گرمی – رضی – امیرکندی اشاره کرد.

وی بیان کرد: تونل اسالم در خلخال و تونل حیران نمین در مرحله اجرا است که امیدواریم سال آینده تونل دوم حیران به بهره‌برداری رسیده و بار ترافیکی این مسیر کاهش پیدا کند.

شایقی یادآور شد: با اتصال جاده‌های مواصلاتی استان به بزرگراه‌های کشور امکان تردد ایمن و راحت برای مسافران و گردشگران فراهم خواهد شد..

وی ادامه داد: همچنین برای تکمیل سدهای گیوی، عنبران، هشتجین، عمارت و خداآفرین و پایاب آنها نیز اعتبارات خوبی به استان اختصاص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل به تخصیص اعتبارات مناسب در حوزه هزینه‌ای برای پرداخت حقوق اسفندماه کارکنان و مزایا و معوقات آنها اشاره کرد و افزود: در برخی از ادارات پرداخت رفاهی و اضافه کار با تأخیر و تعلل روبه‌رو شده که با اختصاص منابع مورد نیاز امیدواریم هفته آینده اضافه کار کارکنان شاغل در ادارات استان پرداخت شود.