1

۶۷۰ مرکز خدمات سلامت در استان اردبیل فعال است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل اعلام کرد: ۶۷۰ مرکز ارائه دهنده خدمات سلامت در این استان در سطوح مختلف درمانی و بهداشتی به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

به گزارش ایرنا، علی محمدیان اردی  در آیین بزرگداشت هفته سلامت در اردبیل با تجلیل از خدمات ارزنده خادمان سلامت گفت: جمهوری اسلامی ایران به همت زحمات خادمان سلامت در بسیاری از عرصه‌های بهداشتی و درمانی در سطح دنیا وضعیت مطلوب‌تری دارد.

وی بیان کرد: تامین سلامت مردم و تامین مواد غذایی سالم یکی از وظایف مهم دانشگاه‌های علوم پزشکی است و در این راستا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل با تمام توان خدمات سلامت را به صورت همگانی و شایسته در اختیار عموم مردم قرار می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، تغذیه ناسالم و کم‌تحرکی را باعث بروز برخی از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی و عروقی عنوان کرد و ادامه داد: استرس نیز یکی از عوامل موثر در ابتلای افراد به انواع بیماری‌هاست.

وی بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان و تصادفات را سه عامل مهم مرگ و میر در ایران و استان اردبیل دانست و افزود: برای مدیریت و کاهش آثار و عوارض این سه عامل باید اقدامات علمی درستی انجام شود.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که با حضور استاندار اردبیل برگزار شد، ۱۱ دستگاه خودرو وانت فوتون که توسط دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل خریداری شده بود، در اختیار واحدهای مختلف دانشگاهی و شبکه‌های بهداشت شهرستانی قرار گرفت.