1

انتخابات امن و پر شور

هدف همه مسئولین و گروه‌های سیاسی و نامزدهای ریاست‌جمهوری باید انتخاباتی پرشور، مشارکتی، رقابتی و سالم باشد.

مردم انتظار دارند چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با محوریت مسائل مختلف و مهمی چون وحدت‌بخشی، امیدآفرینی، قانون‌گرایی و اخلاق‌مداری همراه باشد.

دشمنان نظام اسلامی با بسیج همه امکانات درجهت ناامید کردن مردم از حضور در صحنه سرمایه‌گذاری می‌کنند و بنابراین فراهم شدن زمینه‌های حضور حداکثری در صحنه انتخابات مهم‌ترین مسئله‌ای است که باید مورد توجه قرار بگیرد و برای تحقق آن به نحو مطلوب تلاش گردد.

هنوز چند روزی از آغاز ثبت‌نام نامزدهای ریاست‌جمهوری نگذشته است که در فضای مجازی برخی بداخلاقی‌ها و بدگویی‌ها مشاهده می‌شود. اطرافیان و طرف‌داران هیچ‌یک از کاندیداها نباید به خود این اجازه را بدهند که به دیگران تهمت بزنند و برای خوش‌خدمتی و یا جذب مخاطب برای صفحه مجازی به دیگران بد بگویند و انصاف و مروت را در زیر پاهای خود پایمال نمایند.

ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در جامعه برای همه یک وظیفه مهم تلقی می‌شود. جهت کمک به انتخاب اصلح و ممانعت از هر گونه اشتباه در شناخت افراد لایق و کاردان، بهترین کار نقد و بیان توانایی‌ها و نقایص در مدیریت کاندیداها و عملکرد آن‌ها در دوره مسئولیت‌شان می‌باشد.

همه آن‌هایی که دلشان برای یک انتخابات سالم و پرشور می‌تپد بر این باورند که رعایت اخلاق انتخاباتی و به عبارتی حرکت در مسیر قانون و مقررات، ضامنی برای یک انتخاب افتخارآفرین است. کاندیداها و هواداران آن‌ها اصل رقابت را بپذیرند و از برخورد انکاری و سلبی خودداری کنند و همه موارد ذکرشده در مورد مسایل اجرایی و نظارتی را با تمام وجود مورد پذیرش قرار بدهند.

کارنامه و عملکرد همه آن‌هایی که در انتخابات ثبت‌نام می‌کنند برای جامعه روشن و آشکار می‌باشد. شعار دادن‌ها و کلمات رنگی به‌کار بردن‌ها نمی‌تواند در انتخاب مردم تأثیر آن‌چنانی داشته باشد. مسلماً کسانی که سال‌ها با حضور در قدرت به حد کافی در خدمت مردم  نبوده‌اند با دست رد اکثریت جامعه مواجه خواهند شد.

کاندیداها برای‌این‌که بتوانند نظر مردم را جلب ‌کنند چاره‌ای جز اثبات خود و دوری از نفی دیگران ندارند. هر کاندیدایی که برای اثبات خودش، بداخلاقی و تهمت به دیگران را در دستور کار قرار بدهد و انگ زدن را مباح تلقی نماید در رسیدن به هدف ناکام می‌ماند.

مسئولیت‌ها و تلاش‌ها برای به کرسی نشاندن افراد در پست‌های مختلف مسایلی هستند که اتفاق می‌افتند. خیلی‌ها مسئولیت گرفته‌اند و رفته‌اند ولی آن‌چه که در حافظه تاریخ می‌ماند چیزی جز سلامت، صداقت، دیانت و مروت نیست. محبوبیت رئیس جمهوری چون شهید آیت‌الله رئیسی دلیلی بر این ادعاست که مردم ایران اسلامی خود بهتر می‌دانند که چه کسانی برای آن‌ها صادقانه خدمت کرده‌اند و چه افرادی با به قدرت رسیدن راه خود را از آن‌ها جدا  نموده‌اند.

به‌هرحال ایران اسلامی و مردم متعهد و انقلابی، روزهای سرنوشت‌سازی را در پیش دارند. مردم دوست دارند که رئیس جمهورشان از جنس خودشان و مؤمن، معتقد و اخلاق‌مدار باشد. مردم می‌خواهند فردی در رأس قوه مجریه قرار بگیرد که عدالت محور و مخالف تبعیض و امتحان پس داده باشد. با توجه به این مسائل، انتظاری جز برگزاری انتخاباتی رقابتی، پرشور و سالم و امن در هشتم تیرماه نبوده و نیست.