1

تخریب رقبا ممنوع

فضای انتخاباتی به‌مرور گرم و گرم‌تر خواهد شد. برای افزودن بر میزان گرمای تنور انتخابات، مناظره کاندیداها می‌تواند نقش‌آفرینی بکند. اما این خواسته موقعی تحقق می‌یابد که کاندیداها در مناظره‌ها تمرکزشان را بر توانمندی‌ها و برنامه‌های خود قرار بدهند.
در برخی از انتخابات، پرداختن کاندیداها به نقاط ضعف و منفی یکدیگر و به حاشیه کشیده شدن مناظره‌ها نتایج مطلوب و قابل قبولی را به‌دنبال نداشته است.
کاندیدا‌ها در مناظره‌ها باید براساس واقعیت‌های موجود سخن بگویند و در ارائه راه‌حل و چگونگی غلبه بر مشکلات اشاره نموده و از تخریب یکدیگر و یا پا گذاشتن بر روی خطوط قرمز و تخریب رقبا خودداری نمایند.
در مناظره‌ها کاندیداها از دادن وعده‌های آنچنانی که امکان تحقق‌اش از درصد پایینی برخوردار می‌باشد خودداری نمایند. وقتی برای مردم وعده حل مشکلات اقتصادی مملکت در ۱۰۰ روز داده شود و عملی شدن اش امکان‌پذیر نباشد چه آسیبی در میزان اعتماد مردم به مسئولین وارد می‌شود؟
مطمئناً در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری با حضور گسترده و یکپارچه مردم ابراز وجود به کسانی که سال‌های گذشته به مردم دروغ گفته و همواره نگاهی از بالا به پایین داشته‌اند فضایی وجود نخواهد داشت.