1

سنجش وعده‌ها با عملکردها

از دیدگاه دین مبین اسلام عمل به وعده ها لازم و واجب است. وفای به عهد یکی از شاخصه‌ها و صفات اهل تقوا و صداقت می‌باشد.

کاندیداهای ریاست‌جمهوری درمورد وعده‌هایی که می‌دهند باید با احتیاط عمل کنند، وعده ای که توان عمل به آن‌ها وجود نداشته باشد می‌تواند صدمات غیرقابل جبرانی برای جامعه به‌همراه داشته باشد.

حرف زدن کار آسانی است، در برخی موارد عطش رسیدن به قدرت ممکن است در سخن گفتن و حرف زدن عنان اختیار را از دست انسان خارج نماید ولی آن‌هایی که خود را شایسته تکیه زدن به منصبی چون ریاست‌جمهوری می‌دانند باید بدانند که هر وعده‌ای که به مردم متعهد و ولایت‌مدار ایران اسلامی می دهند درواقع به میلیون‌ها انسان بدهکار می‌شوند و تا زمانی‌که به وعده خود عمل نکنند امکان رهایی از این دین وجود نخواهد داشت.

کافی است که نامزدهای ریاست‌جمهوری برای این مسئله معتقد باشند که عمل نکردن آن‌ها به وعده‌ها، بدبینی مردم نسبت‌به نظام و انقلاب و مسئولین را موجب می‌شود.

گذشته نامزدها و کارنامه آن‌ها در پست‌ها و مسئولیت‌هایی که داشته‌اند می‌تواند بهترین سنجش و میزان برای چگونگی وعده‌های آن‌ها باشد.

برای مردم، صداقت در کلام اهمیت خاصی دارد. در شرایط حاضر مردم برای انتخاب رئیس قوه مجریه براساس حرف و وعده عمل نمی‌کنند باید بررسی کرد و به نتیجه قطعی رسید که چه کسانی در ایران اسلامی تا به امروز در مسئولیت‌هایی که داشته‌اند در حل مشکلات و ارائه راهکار موفق بوده‌اند و در منصب و جایگاهی که داشتند امتحان خود را به‌خوبی پشت‌سر گذاشته‌اند.

این‌که میزان عمل‌گرایی یک فرد مدعی سنجیده بشود کار سخت و پیچیده‌ای نیست. تشخیص کاندیداهای عمل‌گرا از نامزدهای حراف و شلوغ‌کن کار سختی نیست، بهترین مسیر، بررسی کارنامه عملکرد گذشته آن‌ها می‌باشد.

هر وعده‌ای که کاندیداها می‌دهند باید از پشتوانه عملیاتی شدن برخوردار باشد. اصرار بر وعده‌های پرطمطراق، بدون توجه به چگونگی عملی شدن آن‌ها مطمئناً نارضایتی عمومی، دلسردی و بدبینی در بخشی از جامعه را موجب خواهد شد.

رأی آوردن و قرار گرفتن در رأس امور اجرایی کشور یک طرف قضیه است و خیانت به فداکاری هزاران شهید سرافراز و رنج انسان‌های پاک و صادق طرف دیگر.

روز سرنوشت‌ساز تعیین چهاردهمین رئیس جمهوری ایران اسلامی نزدیک است و فرصت زیاد نیست. در این روزها نامزدها با رعایت تقوای الهی از دادن وعده‌های دروغ به مردم خودداری نمایند و بر مردم نیز لازم است که همه اطرافیان‌شان را به مشارکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح تشویق نمایند.

ایران اسلامی کشوری است که اقتدارش متکی به مردم می‌باشد. برای حفظ این اقتدار و کمک به رفع مشکلات موجود، چاره‌ای جز حضور یک‌پارچه و گرم مردم در پای صندوق‌های رأی وجود ندارد.