1

رفتار مناسب کاندیداها

نامزدهای ریاست‌جمهوری در تدارک راه‌اندازی ستادهای خود در سطح کشور هستند. با موضع‌گیری و حمایت‌ چهره‌های مختلف از کاندیداها فضای انتخابات شفاف‌تر می‌شود. رفتار مناسب نامزدها در رونق بخشیدن به انتخابات و حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی تأثیر گذار است.

بازار وعده‌ها و انتشار عکس‌ها و ویدیوهای یادگاری با چهره‌های سیاسی کم‌کم داغ می‌شود. چهره‌هایی که در گذشته‌ای نه‌چندان دور در دوران مسئولیت‌شان عاملی برای مشکلات و نارسایی‌ها بوده‌اند حالا با اعلام حمایت از نامزدها و وعده‌های آن‌ها مردم را به فکر وامی‌دارند که این‌ها اگر بیل‌زن خوبی بودند چرا در زمانی‌که قدرت داشتند و اختیار، برای کشور و مردم کاری نکردند؟

مردم ایران در میان هیاهوی ایجاد شده در فضای مجازی توسط هواداران نامزدها تا هشتم تیر ماه با بررسی کارنامه هر یک از کاندیداها و حامیان و پشتیبان آن‌ها به نامزدی رأی خواهند داد که توانایی اداره عزتمندانه کشور را داشته باشد و بتواند به قیوم بیگانه تن ندهد و در خط نظام و رهبری حرکت نماید.

مردم می‌دانند کسانی که در سال‌های گذشته و در زمانی‌که در مصدر قدرت و تصمیم‌گیری بودند چگونه رفتار کرده و به چه نحوی از حق مردم دفاع نموده‌اند. مسئولینی که از جنس مردم نبوده‌اند و بیشتر برای  ایجاد شکاف بین رأی‌دهندگان تلاش کرده‌اند حمایت‌شان از یک کاندیدا و زیر سؤال بردن دیگر نامزدها نشانه اهداف درازمدت آن‌ها می باشد.

افرادی که در چرخاندن اقتصاد کشور توانایی نداشته‌اند و در غلبه بر مشکلات از کارآیی لازم برخوردار نبوده‌اند اینک چگونه به خود اجازه می‌دهند که به امید برگشت به قدرت در اردوی یکی از نامزدها حاضر بشوند و قصیده سرایی آغاز نمایند.

آگاهی از ترفندهای دشمنان و دست نشانده‌های آن‌ها برای کسانی که با شور و شوق در پای صندوق‌های رأی حاضر خواهند شد لازم است. آن‌هایی که در سال‌های اخیر و در انتخابات مختلف با فضاسازی و القای دروغ تقلب و یا گاه حمله به نهادهای مهم نظام ابراز وجود کرده‌اند حالا حضورشان با حرارت بیشتر در صحنه سؤال‌برانگیز می‌شود.

هیچ شک‌وتردیدی نیست که عده‌ای از همه ابزار و امکانات خود استفاده می‌کنند تا بذر ناامیدی را در دل مردم بکارند و مانع حضور پرشور آن‌ها و انتخاب اصلح  بشوند اما مردم انقلابی، مسلمان و ولایت‌مدار ایران اسلامی بار دیگر با انتخاب فردی عاشق کشور و تابع ولایت فقیه نقشه‌های دشمنان و دست‌نشاندگان‌شان را بر آب نموده و برای ایران اسلامی روزهای خوبی در آینده ترسیم خواهند کرد.