1

آزمودن آزموده‌ها

ایام تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری برای کاندیداهای مورد تأیید شورای نگهبان، فرصتی را فراهم می‌آورد تا با استفاده از رسانه ملی، خودی نشان بدهند و با تشریح دیدگاه‌های خود در مورد مشکلات جامعه سخن بگویند.

افرادی که به‌عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری وارد صحنه شده‌اند در سال‌های گذشته مسئولیت‌های مختلفی را برعهده داشته‌اند و به‌طورکلی  امتحان خود را در سال‌های نه‌چندان دور داده‌اند. مردم حداقل با این چهره‌ها و سوابق آن‌ها در دوره مدیریت کلان‌شان آشنا هستند، همین آشنایی می‌تواند در انتخاب فرد اصلح و شایسته، مردم قهرمان ایران اسلامی را کمک و مساعدت نماید.

یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین شاخصه‌ای که می‌تواند در انتخاب فرد اصلح مؤثر واقع شود اعتقاد کاندیداها و باور آن‌ها به توانمندی‌های داخلی و سرمایه‌های انسانی موجود می‌باشد.

کسانی که خود و هواداران و اطرافیان‌شان همواره بر این باور بوده‌اند که مشکلات کشور را به دشمنان قسم‌خورده ملت گره بزنند و به نوعی توان و ظرفیت‌های داخلی را نادیده بگیرند نمی‌توانند بار دیگر ملت و کشور را به آن دوره‌ها برگردانند.

هنوز از یادها نرفته است که برخی از آن افرادی که به صحنه بازگشته و در فکر رسیدن به قدرت می‌باشند، می‌گفتند که “ما به‌جز پخت آبگوشت بزباش و قورمه‌سبزی در هیچ تکنولوژی صنعتی نسبت‌به جهان برتری نداریم” و یا ادعا می‌کردند “همان‌طورکه در بخش ورزشی مربی خارجی به کشور می‌آوریم در اقتصاد نیز نیازمند آوردن مدیران اقتصادی خارجی هستیم”. طرفداران این‌گونه نظرها که این روزها با حلقه زدن به‌دور یک کاندیدا می‌خواهند به صحنه برگردند آیا شایستگی قرار گرفتن در جایگاه حساس و سرنوشت‌ساز مدیریت‌های کلان کشوری را دارند؟