1

افزایش ۵۴ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار

 مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از افزایش ۵۴ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار خبرداد.

 کلیم‌اله وثوقی  در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار اظهار کرد: در سه ماهه گذشته ۲۸ هزار و ۸۷۸ نفر مسافر از مرز بیله سوار تردد کردند که این میزان در مقایسه با میزان تردد مدت مشابه سال قبل ۵۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۴۲۸ نفر ایرانی و ۲۸ هزار و۴۵۰ نفر مسافران خارجی بوده است که مسافران ایرانی به صورت پیاده و مسافران خارجی با اتوبوس تردد کرده اند.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل ادامه داد: مسافران ورودی ایرانی در سه ماهه نخست سال جاری ۴۲۷ نفر و مسافر خارجی که از مرز بیله سوار وارد کشور شده اند، ۱۴ هزار و ۲۲۹ نفر بوده است که در این بخش هم رشد 57 درصدی را شاهد هستیم.

عضو شورای اداری استان اردبیل افزود: در ۳ ماهه گذشته ۱۴ هزار و۲۲۱ نفر مسافر خارجی از مرز بیله سوار خارج شده‌اند این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل ۹ هزار نفر مسافر خارجی از مرز بیله سوار خارج شده اند.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل همچنین از تردد ۳۸ هزار و۲۸۲ دستگاه وسیله نقلیه اعم از پر و خالی از مرز بیله سوار خبرداد و افزود:از این تعداد ۲۰هزار و۴۰۱ دستگاه وارد و ۱۷ هزار و۸۸۱دستگاه نیز از مرز بیله سوار خارج شده است.

وثوقی با بیان اینکه در مدت یاد شده ۳۷ هزار و۵۳۷ دستگاه کامیون و ۷۴۵ دستگاه اتوبوس از مرز بیله سوار تردد کرده اند گفت: در تردد اتوبوس نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۳۶۵ دستگاه بود افزایش ۳۸ درصدی را شاهد هستیم.