1

در سوگ حسن پاسبان بزرگ‌مرد ورزش اردبیل

حسن پاسبان مرد بلندآوازه ورزش و فوتبال اردبیل رخ در نقاب خاک کشید و یاران و دوستان فوتبالی و ورزشی خود را داغدار کرد.

در آرامستان ججین، پیشکسوتان و نام‌آوران ورزش و فوتبال اردبیل جمع شده بودند تا با یکی از افتخارآفرینان ورزش اردبیل وداع نمایند.

پیشکسوتان اکثریت رشته‌های ورزشی بودند، بزرگان فوتبال، والیبال، کشتی، دوومیدانی، بسکتبال و علاقه‌مندان ورزش و تماشاگران دهه‌ی ۴۰ و ۵۰، همه آمده بودند تا با حضور در مراسم تشییع و تدفین این مرد فراموش‌نشدنی، یاد و خاطره‌اش را گرامی داشته و به کسانی که این روزها خود را پرچم‌دار ورزش می‌دانند و چندان با این بزرگان آشنایی ندارند یادآوری نمایند که تنها با تکیه زدن بر میزهای قدرت و ریاست نمی‌توان بر دل‌ها حکومت کرد، حکومت بر دل‌ها از آن کسانی چون مرحوم حسن پاسبان است که صعود‌های سخت و زمستانی‌اش به قلل مرتفع و بازی‌های محکم و جاندارش در خط دفاعی فوتبال اردبیل در دهه ۴۰ و ۵۰ در یادها مانده و در قلب دوستداران ورزش برای خود جای دائمی و همیشگی باز کرده‌است.

بی‌تردید پاسبان شیفته ورزش و عاشق خدمت به جوانان و فوتبال بود. هر وقت که احساس می‌کرد فوتبال به وجودش نیاز دارد قدم پیش می‌گذاشت و بدون توجه به عنوان‌ها و سمت‌ها برای اعتلای آن آستین همت بالا می‌زد و عشق به فوتبال را درعمل معنی می کرد.

در مراسم تشییع و تدفین این مرد بزرگ ورزش اردبیل خبری از دست‌اندرکاران و مسئولین ورزش استان، مدیرکل و یا معاون وی نبود، رئیس هیئت فوتبال ودبیرش را هم نتوانستیم زیارت بکنیم. در پشت میز ریاست نشستن و شعار دادن و بزرگنمایی کردن، خدمت به ورزش نیست، حضور در مراسمی چون تدفین مردی از تبار بزرگان ورزش، قدردانی از کسانی است که تلاش آن‌ها زمینه را برای به قدرت رسیدن امروزی‌ها فراهم کرده‌اند، نباید ناسپاس باشیم و ناشکری بکنیم.