1

سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی جاده گرمی – بیله‌سوار اختصاص یافت

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی ۱۹ کیلومتر از مسیر گرمی _ بیله‌سوار تامین شده و هفته بعد نسبت به برگزاری مناقصه اقدام خواهد شد.

محبوب حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به مطالبات سنگین پیمانکار از اداره کل راه و شهرسازی استان برای تکمیل باند دوم گرمی – بیله سوار قرارداد بر اساس ماده ۴۸ شرایط عمومی پیمان تحویل و مقرر شد نسبت به انتخاب پیمانکار جدید اقدام شود.

وی افزود: برای احداث و تکمیل باند دوم سه‌راهی صحرا – بیله‌سوار هم ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

۱۵ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل بهره‌برداری می‌شود

حیدری همچنین با اشاره به طرح‌های بزرگراهی در دست اجرا در این استان اظهار کرد: قبل از دولت سیزدهم ۱۸۰ کیلومتر بزرگراه در استان احداث شده بود و با روی کار آمدن این دولت اجرای ۱۸۰ کیلومتر دیگر هم در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ به میزان ۵۵ کیلومتر و اسفندماه پارسال هم ۲۵ کیلومتر دیگر افتتاح شد و ۱۵ کیلومتر دیگر هم تا آخر شهریور ماه امسال مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: طبق برنامه احداث ۸۵ کیلومتر بزرگراه در مسیرهای اردبیل – مشگین‌شهر ، سربند – مشگین‌شهر، مشگین‌شهر- اهر، سه‌راهی صحرا – گرمی ، اردبیل – سرچم و نیر – سراب در دست اجراست که به تدریج تکمیل و بهره‌برداری خواهد شد.

حیدری با بیان اینکه مسیر اردبیل –سرچم به عنوان اصلی‌ترین مسیر ارتباطی مرکز استان با مرکز کشور به شمار می‌رود ، افزود: تکمیل قطعات این طرح جزو اولویت‌های اصلی اداره کل راه و شهرسازی استان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر همه قطعات این طرح با جدیت در دست اجراست و مصمم هستیم تا پایان سال تمام قطعات تکمیل و به روی خودروها گشوده شود.

جاده‌های شمالی استان اردبیل یکی از پرحادثه‌ترین راه‌های ارتباطی استان به شمار می‌روند. تصادفات رانندگی در این جاده‌ها همچنان قربانی گرفته و بیش از ۷۰ درصد جان‌باختگان استان را به خود اختصاص داده است.

آخرین آمارهای ارائه شده حکایت از این دارد که همچنان بیشترین قربانیان سوانح رانندگی در استان اردبیل به جاده‌هایی مربوط است که از اردبیل آغاز و با گذر از شهرستان مشگین‌شهر تا منطقه مغان در شمال امتداد می‌یابد و این مسیر بیشترین سهم از تلفات جاده‌ای استان اردبیل را به خود اختصاص داده است.