1

تردد مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار ۴۲ درصد افزایش یافت

 مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار مغان از افزایش ۴۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل، لطف‌الله بابایی روز دوشنبه از تردد حدود ۴۰ هزار نفر مسافر از مرز بیله‌سوار طی چهار ماه اول سال جاری خبر داد و گفت: این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل ۲۸ هزار و۱۶۱ نفر از این پایانه تردد کرده بودند.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۶۱۳ نفر ایرانی و ۳۹ هزار و۲۹۰ نفر نیز مسافران خارجی هستند که مسافران ایرانی به‌صورت پیاده و مسافران خارجی با اتوبوس تردد کردند.

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار مسافران ورودی ایرانی در چهار ماه گذشته را هم ۶۱۲ نفر ذکر کرد و گفت: در مدت یاد شده ۱۹ هزار و ۹۴۱ مسافر خارجی وارد مرز بیله‌سوار شدند.

بابایی در ادامه از افزایش ۴۸ درصدی مسافران خارجی از این مرز در چهار ماه گذشته خبرداد و گفت: در چهار ماه اول سال گذشته ۱۳ هزار و ۴۹۰ مسافر خارجی وارد مرز بیله‌سوار شدند که این تعداد در سال جاری ۱۹ هزار و ۹۴۱ مسافر بوده است.

وی همچنین گفت: در چهار ماه گذشته افزایش ۴۳ درصدی خروجی مسافران خارجی را از مرز بیله‌سوار شاهد بودیم ، در چهار ماه اول امسال ۱۹ هزار و ۳۴۹ مسافر خارجی از مرز بیله‌سوار خارج شدند که این تعداد در مدت مشابه سال قبل ۱۳ هزار و ۵۴۸ مسافر بود.

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار افزود: در چهار ماه اول امسال ۵۱ هزار و ۳۸۹ دستگاه وسیله نقلیه از مرز بیله‌سوار تردد کردند که از این تعداد ۲۷ هزار و ۲۰۳ دستگاه خودرو وارد و ۲۴ هزار و ۱۸۶ دستگاه نیز از مرز بیله‌سوار خارج شده است.

بابایی با بیان اینکه در مدت یاد شده ۵۰ هزار و ۳۳۵ دستگاه کامیون و بیش از هزار دستگاه اتوبوس از مرز بیله‌سوار تردد کردند ، گفت: تردد اتوبوس نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۷۲۵ دستگاه بود که ۴۵ درصدی افزایش دارد.