1

دغدغه همیشگی؛ به‌کارگیری نیروهای جدی، توانمند و عاشق در ورزش استان

دغدغه همیشگی؛ به‌کارگیری نیروهای جدی، توانمند و عاشق در ورزش استان

1- حال‌وروز ورزش استان وادارمان می‌کند که در ارتباط با آن چند جمله‌ای بنویسیم و به برخی از واقعیت‌ها اشاره بکنیم. این نوشته‌ها نباید به وسیله‌ای برای دلگیری‌ها، گلایه‌ها و به‌راه‌اندازی لشکر تخریب و تهمت در فضای مجازی منجر بشود. جوابیه را براساس قانون برای یک چنین مواردی در نظر گرفته‌اند. دوران صفحات جعلی و دل بستن به سخنان بی‌پایه و نوشته‌های بی‌اساس گذشته است. هر ادعایی را با مدرک می‌توان رد کرد نیازی به فیک‌ها و جعل‌ها نیست. اصلاً ورود آن‌هایی که به نوعی پدر صفحات فیک مجازی استان محسوب می‌شوند به بحث ورزش یک نوع ناشیگری و در آفساید گیر کردن است. آن‌هایی که از امکانات بهره می‌برند و نیروهایی در اختیار دارند و سال‌ها توان خود را در برخورد با مسائل سیاسی و اجتماعی در صفحات ساختگی به‌کار بسته و موفقیتی کسب نکرده‌اند با ورود به عرصه ورزش، ناکامی دیگری را تجربه کرده و خواهند کرد. اجازه بدهید ورزشی‌ها و کسانی که سال‌ها با ورزش و ورزشکاران زندگی کرده و در این عرصه عرق ریخته و عمری گذرانده‌اند خودشان در مورد ورزش تصمیم بگیرند.

2- شأن و جایگاه ورزش ما بالاتر از وضعیتی است که درحال‌حاضر با آن دست به گریبان می‌باشد. آن‌هایی که ورزش را نه به‌خاطر منافع مالی و موقعیتی بلکه برای سرافرازی جوانان منطقه و بالا رفتن ضریب سلامتی و تندرستی مردمان این منطقه دوست دارند می‌خواهند همیشه برای آن بستری مناسب و زمینه‌ای سالم و به‌دور از هرگونه دیکتاتوری، خودمحوری و خودستایی فراهم بشود و دامن آن از هرگونه پلشتی، رفیق بازی و جناح پرستی دور باشد. کسانی که دل‌شان به حال ورزش می‌سوزد و با آن آشنا هستند و پیوندی عمیق و ناگسستنی دارند فارغ از کشمکش‌های دنیای سیاست می‌خواهند اداره امور آن به دست اهل‌اش سپرده شود. فردی باید در ورزش مسئولیت بپذیرد که اهل فن باشد، برای اکثریت جامعه ورزش چهره‌ای شناخته‌شده و قابل احترام باشد، کاربلد بوده و از انگیزه لازم برای خدمت به جامعه ورزش و ورزشکاران برخوردار باشد و باندباز، رفیق‌باز و جناح‌باز و خودبزرگ‌بین نباشد و به معنی واقعی، درس تواضع و افتادگی را در محضر ورزش و اساتید واقعی آن تلمذ کرده باشد.

3- با روی کار آمدن دولت چهاردهم و تکمیل کابینه و مستقر شدن وزیر ورزش و جوانان مسلماً در سطوح استان‌ها نیز تغییراتی اعمال خواهد شد. امیدواریم در هر گونه انتخاب و تغییری، دغدغه همیشگی جامعه ورزش مورد توجه قرار گیرد و از سرمایه‌ها و استعدادها و امکانات ورزش استان به‌نحو مطلوب بهره‌برداری شود. ورزشی‌های استان دوست دارند که در این عرصه بساط  دکان‌های دونبش و کاسبی برچیده شود و هدایت و رهبری هیئت‌های ورزشی براساس شایستگی‌ها، کارآمدی‌ها و توانایی‌ها به افراد سپرده شود. از گسترده شدن سایه رفیق‌بازی، همراه‌سازی و تکیه به غیر ورزشی‌های مقام‌پرست و موقعیت طلب تاکنون ورزش ما هیچ نفعی نبرده است.

4- در هر دوره‌ای که در ورزش، افراد جدی، عاشق و باانگیزه به‌کارگرفته شده موفقیت و قرار گرفتن در مسیر سرافرازی امکان‌پذیر شده‌است. هر زمانی‌که عرصه برای باج‌گیران مفت‌خور، لمپن های همیشه مدعی، نان به نرخ روز خورهای مجیزه‌گو تنگ شده ورزش نفسی به‌راحتی کشیده و روزهای پر از آرامش و همراه با موفقیت سپری کرده‌است.

5- اگر عاشق ورزش و علاقه‌مند به پیشرفت جوانان این خطه هستیم باید ساحت ورزش را از نفرت‌پراکنی، تهمت‌زنی، تفرقه افکنی و زیرآب‌زنی دور نگاه داریم و با واقعیت‌های موجود صادقانه برخورد نماییم و هیچ‌وقت مصلحت ورزش را در پای منافع شخصی و گروهی و باندی پایمال ننماییم.