1

۵۰ طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان نیر بهره‌برداری شد

 ۵۰ طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان نیر با سه هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال اعتبار روز پنجشنبه به مناسبت هفته دولت با حضور مسئولان استانی و محلی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری نیر، فرماندار نیر در آیین افتتاح طرح‌های عمرانی و اقتصادی این منطقه گفت: پروژه‌های اداره کل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات با اعتباری بالغ بر ۳۲۰ میلیارد ریال، روکش آسفالت جاده نیر – اردبیل به طول ۱۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیارد ریال و آسفالت راه اصلی ناحیه صنعتی نیر به طول ۲ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال جزو طرح‌های اجرا شده است که امروز به بهره‌برداری رسید.

علیرضا حسینی افزود: فاز اول شبکه آبیاری تحت فشار اراضی پایاب سد سرخاب در یک هزار و ۸۳۰ هکتار با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال و یک واحد گلخانه بزرگ با اعتباری بالغ بر ۳۴ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های مهم عمرانی و اقتصادی است که در این شهرستان افتتاح شد.

یاسر عبداللهی عابد ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل نیز در این آیین با اشاره به اهمیت تاریخی و گردشگری نیر ، بر توسعه طرح‌های عمرانی و اقتصادی در این شهرستان تاکید کرد.

وی اساسی‌ترین عامل توسعه و تحرک بخشی به اقتصاد استان اردبیل را توسعه زیرساخت‌ها عنوان کرد و افزود: موضوع اساسی در ارتقای جایگاه استان توجه به مقوله تولید است که باید نه صرفا از نگاه اقتصادی بلکه از نگاه فرابخشی و ارتباط آن با امنیت و اقتدار ملی مدنظر قرار بگیرد.