1

۱۲ پژوهشگر دانشگاه محقق اردبیلی جزو محققان برتر کشور معرفی شدن

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی از قرار گرفتن ۱۲ نفر از پژوهشگران این دانشگاه در بین محققان پراستناد و برتر حوزه های علوم انسانی، اجتماعی و هنر کشور خبر داد.

کتر جبرائیل رزمجو  با اشاره به گزارش جامع پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) اظهار کرد: این مؤسسه سالانه با اتکا به منابع اطلاعاتی و پایگاه‌های داده خود اقدام به شناسایی پژوهشگران پراستناد علوم انسانی، علوم اجتماعی و هنر می نماید که در این گزارش، پژوهشگران پر استناد در بازه زمانی ۱۰ ساله (۱۳۹۹-۱۳۹۰) معرفی شده اند.

وی با بیان اینکه پژوهشگران پراستناد بر اساس حدود آستانه استنادی(Threshold) به عنوان نخبگان علمی گستره علوم انسانی و اجتماعی و هنر در نظر گرفته می‌شوند، افزود: معیار انتخاب پژوهشگران در این فهرست، تعداد استنادهای صورت گرفته به تولیدات علمی آنها است که دانشگاه محقق اردبیلی بر اساس تعداد حضور پژوهشگران پراستناد با ۱۲ پژوهشگر، هم ردیف دانشگاه شیراز در رتبه هفتم کشوری قرار گرفت.

رزمجو اضافه کرد: ۳۳۳ پژوهشگر برتر در گستره علوم انسانی و اجتماعی و هنر توسط موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC) شناسایی و در ۱۶ حوزه موضوعی علوم انسانی و اجتماعی و هنر دسته بندی شده‌اند که حضور ارزشمند دکتر محمد نریمانی استاد ممتاز دانشگاه محقق اردبیلی در جایگاه نخست کشور مایه افتخار این دانشگاه بوده و نشان از توجه جدی دانشگاه به حوزه علوم انسانی دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی خاطرنشان کرد: دکتر نریمانی با یک هزار و ۲۷۶ استناد، دکتر عادل زاهد با ۴۶۰ استناد، دکتر وکیل حیدری با ۲۶۱ استناد، دکتر سعید رجبی با ۱۱۴ استناد، دکتر ناصر صبحی با ۹۲ استناد، دکتر حسین قمری با ۷۸ استناد، دکتر نادر حاجلو با ۷۳ استناد، زهره وحیدی با ۶۱ استناد، مسعود امیدی با ۵۹ استناد، مسعود طالبی با ۵۳ استناد و دکتر سارا علائی و دکتر علی رضایی شریف هر کدام با ۵۱ اسناد به عنوان پژوهشگران پراستناد علوم انسانی، علوم اجتماعی و هنر دانشگاه محقق اردبیلی معرفی شده‌اند.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام دانشکده کشاورزی تاسیس شده است و اکنون تعداد رشته‌های مصوب این دانشگاه ۲۸۱ رشته شامل ۶۲ رشته در مقطع دکتری، ۱۳۳ رشته مقطع کارشناسی ارشد، ۷۹ رشته مقطع کارشناسی و هفت رشته مقطع کاردانی است.

این دانشگاه دارای ۹ دانشکده، سه مرکز تحقیقات، سه پژوهشکده، ۱۹ هسته پژوهشی و یک مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناور است و همایش‌های علمی و آموزشی متنوعی در آن با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.