1

سه واحد تولیدی استان اردبیل رتبه برتر کشوری را کسب کردند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: سه واحد تولیدی استان اردبیل در ارزیابی وزرات صنعت، معدن و تجارت رتبه برتر کشوری را کسب کردند.

به گزارش ایرنا از شرکت شهرکهای صنعتی استان اردبیل، هاشم علایی روز شنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: سه واحد تولیدی نگین زرین چوب آرتاویل، تامین سامان میلاد آسیا و فولاد سپهر سبلان از شهرک صنعتی ۲ اردبیل به عنوان واحد برتر کشوری انتخاب و معرفی شدند.

وی ادامه داد: این افتخار بزرگ در حالی برای استان رقم خورد که با توجه به شاخص‌های توسعه‌ای و صنعتی، استان اردبیل بیشترین واحد برتر تجلیل شونده نسبت به سایر استان‌ها در سطح کشور به خود اختصاص داد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ضمن قدردانی از تلاشهای مدیران، کارکنان و کارگران این واحدهای تولیدی به عنوان جهادگران اقتصادی اظهار کرد: کسب موفقیت‌های کارآفرینان در بخش‌های مختلف تولیدی و صنعتی، نشانه دهنده توسعه و پیشرفت صنعت استان است و امیدواریم با همکاری و تعامل هرچه بهتر میان دستگاه‌های اجرایی، شاهد رشد و شکوفایی صنعت استان باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با بیان اینکه ۸۰۰ طرح صنعتی در شهرک‌های صنعتی این استان در دست اجراست، افزود: از بدو تاسیس شهرک‌های صنعتی استان تاکنون بیش از یکهزار و ۵۰۰ قرارداد واگذاری زمین با سرمایه گذاران در سطح بیش از ۶۵۰ هکتار منعقد شده است که از این تعداد ۷۰۰ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با اشتغالزایی بیش از ۱۳ هزار نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان فعال هستند و بقیه نیز با پیشرفت فیزیکی متفاوت از مرحله فونداسیون تا نصب ماشین آلات در دست اجراست.

وی ادامه داد: از این تعداد ۷۰ واحد تولیدی و صنعتی راکد و غیر فعال در شهرک‌های صنعتی شناسایی شده که با ارائه تسهیلات سایر کمک‌های لازم به دنبال فعال کردن آنها هستیم.

۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت یک هزار و ۴۰۰ هکتار در استان اردبیل فعال است که از این تعداد زیرساخت‌های ۱۸ شهرک و نواحی صنعتی تامین شده و زیرساخت ۲ ناحیه صنعتی موران و اصلاندوز هم در آینده تامین می‌شود.