1

۸۵۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج در اردبیل برگزار می‌شود

 معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل از برگزاری بیش از ۸۵۰ برنامه متنوع همزمان با هفته بسیج در نقاط مختلف این استان خبر داد.

 سرهنگ جهانبخش عطایی  در آستانه گرامیداشت هفته بسیج در نشست خبری با بیان اینکه شعار هفته گرامیداشت بسیج امسال ” بسیج، امید ملت ایران” انتخاب شده است، گفت: تلاش شده کیفیت و اثر بخشی برنامه های هفته گرامیداشت بسیج در استان اردبیل افزایش یابد.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته بسیج استان اردبیل نواختن زنگ بسیج در مدارس استان، جشنواره جهادگران علم و فن آوری، برپایی نمایشگاه هنری و رونمایی از تمثال ۲۱ شهید هنرمند استان، برپایی میز خدمت، همایش هویت بخشی به بهبود یافتگان اعتیاد، توزیع بسته‌های معیشتی در بین محرومان، برپایی نمایشگاه عکس و نقاشی با موضوع غزه، جشن گلریزان و آزادی زندانیان معسر و افتتاح پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را از جمله برنامه های پیش بینی شده در هفته بسیج ذکر کرد.

به گفته عطایی برگزاری همایش شبانان و گله داران، آب رسانی به قشلاقات و روستای محروم استان، افتتاح ۵۷ واحد مسکونی مددجویان، رزمایش جهادگران فاطمی، همایش فعالان اقتصادی، برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاریان کشوری و بین المللی، اردوی جهادی – قرآنی و ، اعزام گروه های جهادی تخصصی دامپزشکی و کشاورزی به روستاه، و تجلیل از فعالان عرصه حجاب، افتتاح و بهره‌برداری از مرکز مشاوره خانواده را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج اردبیل عنوان کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل افتتاح ۲۰ پروژه محرومیت زدایی، افتتاح چهار کارگاه اقتصاد مقاومتی، افتتاح و بهره برداری از ۶۵ کیلومتر راه آسفالت روستایی، اجتماع بزرگ دختران حاج قاسم، غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا، برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری و توانمندی‌های بسیجیان و استمرار طرح جمع‌آوری و توزیع نهضت کمک‌های مومنانه و برپایی ایستگاه سلامت را از دیگر برنامه‌های هفته گرامیداشت بسیج در استان اردبیل ذکر کرد.

وی اظهار کرد: برگزاری همایش بزرگ جهادگران استان با حضور ۵۲۰ گروه جهادی، افتتاح صندوق قرض الحسنه، برپایی بیمارستان تخصصی و اعزام گروه‌های پزشکی جهادی به نقاط محروم اجرای گشت محله محور رضویون با هدف تامین امنیت منطقه و محله، اجرای طرح همگام با کشاورز، جشنواره جوان حضرت علی اکبر (ع)،طرح ملی لاله های روشن (یادواره شهدای دانش آموز در مدارس) و تجلیل از عوامل و دست اندرکاران برگزاری کنگره ملی سه هزار و ۴۰۰ شهید استان از جمله برنامه‌های هفته گرامیداشت بسیج در استان است.

سرهنگ عطایی با اشاره به دیدار ۱۰ میلیونی بسیجیان سراسر کشور با مقام معظم رهبری، بیان کرد: این دیدار به صورت ویدئو کنفرانس روز یکشنبه پنجم آذرماه همزمان با سالروز تشکیل بسیج مستضعفان برگزار و بسیجیان در نقاط مختلف استان اردبیل نیز در این برنامه حضور پرشکوه و گسترده ای خواهند داشت.

وی اضافه کرد: بسیج نهاد انقلابی و مولود انقلاب بوده و در تمامی صحنه ها از جمله هشت سال دفاع مقدس، مواقع بحران‌ و عرصه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ایفای نقش کرده و کارنامه درخشانی را از خود به جای گذاشته‌ است.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل در ادامه این نشست گفت: بسیج به عنوان بزرگ‌ترین شبکه مردمی در دنیا، الگویی بی همتا و غیرقابل جایگزین است و دوست و دشمن به نقش بی بدیل، اثرگذاری و عظمت این مجموعه اعتراف می کنند.

عطایی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری “بسیج برای جوانان شور آفرین، برای دوستان امید آفرین و برای دشمنان بیم آفرین است”، گفت: بسیج تنها یک مجموعه نظامی نیست بلکه تفکری است که در تمامی ابعاد از جمله فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصاد مقاومتی در کنار مردم بوده و آماده خدمت به هموطنان است.