1

۱۱۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان اردبیل مسدود شده است

مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب و نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: جهت مدیریت و نظارت دقیق بر منابع آب زیرزمینی و حفظ و صیانت از این منابع، گروه‌های گشت و بازرسی این شرکت امسال اقدام به مسدود کردن 110 حلقه چاه کرده‌اند.

داور بستام در جلسه احیا و تعادل بخشی شرکت آب اردبیل صرفه جویی حاصل از انسداد این ۱۱۰ حلقه چاه غیرمجاز را بیش از ۱.۳ میلیون متر مکعب عنوان کرد و افزود: همچنین از اول سال جاری تاکنون ۱۷۰دستگاه کنتور هوشمند و حجمی بروی چاه های استان نصب شده و ۲۰ دستگاه نیز با هزینه بهره برداران چاهها خریداری شده و در ماههای آینده نصب خواهد شد.

وی  با بیان اینکه امسال تاکنون منصوبات غیرمجاز ۴۰ حلقه چاه دارای اضافه برداشت تقلیل و برچیده شده است، اضافه کرد: علاوه بر اقدامات یاد شده همگام با سایر پروژه‌های تعادل بخشی پروژه اطلاع رسانی در سطح استان با ترویج فرهنگ مصرف بهینه و با ارتقاء سواد آبی بهره برداران و اجرای طرح داناب در حال انجام است.

 

 




۳۰۰ میلیارد ریال برای احداث خانه‌های محرومان در اردبیل تخصیص یافت

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت:۳۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای احداث مسکن محرومان در سه شهرستان این استان تخصیص یافته است.

به گزارش ایرنا ،حسین دشتی در نشستی با سرپرست فرمانداری خلخال افزود: این اعتبار برای ساخت واحدهای مسکونی محرومان شهرستانهای خلخال،کوثر و گرمی تخصیص یافته و با توجه به وسعت محرومیت بیشترین اعتبار مربوط به احداث واحدهای مسکونی محرومان خلخال است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اکثریت خانوارهای نیازمند مسکن تحت پوشش این کمیته از کمک‌های بلاعوض و یا تسهیلات بانکی کم‌بهره  ساخت مسکن بهره‌مند شده‌اند، بیان کرد: تعداد خانوارهای فاقد مسکن  باقیمانده آن دسته از خانوارهایی هستند که در هیچ شرایطی توان پرداخت اقساط بانکی ساخت مسکن را ندارند.

دشتی گفت: با واگذاری نظارت ساخت و سازهای مسکن محرومان از سوی بنیاد مسکن به سازمان نظام مهندسی ساختمان، هزینه نظارت این سازمان نیز به سایر هزینه‌ها اضافه شده واین کار به ضرر قشر محروم ونیازمند جامعه است.

اوی با اشاره به اینکه سقف تسهیلات بانکی احداث مسکن محرومان از یک میلیارد ریال سال گذشته به دو میلیارد ریال در سال جاری افزایش یافته است، اظهار کرد: براساس تفاهم‌نامه مشترک با بنیاد مستضفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حال حاضر ۱۹۱ واحد مسکونی مددجویی در سه بخش مرکزی ،شاهرود و خورش رستم خلخال در حال اجرا است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل از تخصیص ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زا در سال جاری به این نهاد خبر داد و افزود: در حالی که ۵۰ درصد از مجموع تسهیلات یاد شده در اختیار بانک ملی استان گذاشته شده ولی این بانک به دلایل نامعلومی در پرداخت تسهیلات اشتغال به مشکل خورده است.

وی گفت: از مجموع ۴۲ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام(ره) استان اردبیل ۲۶ هزار خانوار جزء تحت پوشش‌های دائم و ۱۶ هزار خانوار نیز از محل تبصره ۱۴ قانون جذب این نهاد شده‌اند.

 




تفاسیر خلاف قانون و تنگ‌نظری‌ها مانع اقدامات توسعه‌ای است

استاندار اردبیل گفت:برخورد با تفاسیر خلاف قانون اهمیت داشته و مدیران باید در زمان و موقعیت‌های مختلف بر اساس قانون تصمیمات درست و کارساز اتخاذ نمایند.

سیدحامد عاملی در نشست با معاون امور اجرایی و پشتیبانی دیوان محاسبات کشور افزود: مدیر باید نگاه توسعه‌ای داشته باشد‌ و دیوان محاسبات و مدیران استان باید خود را در یک مجموعه بدانند و در هیچ برهه‌ای نباید تنگ‌نظری‌ها مانع اقدامات توسعه‌ای و حفظ منفعت مردم باشد.

وی گفت: با توجه به شعار تحول‌خواهی دولت، در این خصوص دولت برای راه‌اندازی صندوق توسعه استان برنامه‌ریزی کرده تا با این روش و تامین منابع مختلف، پروژه‌های اولویت‌دار استان از این محل اجرایی شود.

 

وی در ادامه گفت: با تامین اعتبارات این صندوق از محل‌های مختلف از جمله منابع صرفه‌جویی شده از محل انرژی، فروش اموال مازاد و اعتبارات صندوق توسعه ملی، برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای سرعت بخشی به پروژه‌های ضروری و نیمه‌کاره انجام می‌شود.

وی نقش دیوان محاسبات را مورد تأکید قرار داد و گفت: دیوان محاسبات، چشم بینای نظام در حفظ منافع عموم مردم و قوت قلبی برای مدیران خدمتگزار است و هدف و وظیفه مدیران و دیوان محاسبات در  خدمت به مردم و حفظ منافع مردم مشترک بوده و این نقطه اشتراک از جزیره‌ای عمل کردن هر بخش جلوگیری می‌کند.

وی افزود: تفاهم در مدیریت منابع استان و کشور از جمله ضرورت‌های کاری بین مدیران و دیوان محاسبات بوده که با رفع دیدگاه‌های تنگ‌نظرانه در هر حوزه، ضمن جلوگیری از بروز مشکلات، مصالح عمومی معیار اقدامات خواهد بود.

 




لزوم تلاش دستگاه های اجرایی برای افزایش اشتغال

‍استاندار اردبیل بر ارائه طرح های جدید توسط  دستگاه‌های اجرایی برای افزایش اشتغال تأکید کرد.

سیدحامد عاملی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان افزود:نتیجه این جلسات باید به نفع مردم باشد؛ برای سال ۱۴۰۱ کلیه دستگاه‌ها باید طرح‌های جدید را با ایده‌های نو برای افزایش اشتغال پایدار ارائه و آن‌ها را به نتیجه برسانند تا تعهد اشتغال به معنای واقعی محقق گردد که با ایجاد ۱۰ هزار شغل واقعی پایدار، بخش عظیمی از مشکلات بیکاری برطرف می‌شود.

وی گفت: اگر بخشی از ظرفیت‌ها و پروژه‌های در دست اجرا به نتیجه برسد، قطعا بیش از ۱۰ هزار شغل پایدار با درآمد ثابت و پایدار ایجاد خواهد شد.

وی در ادامه گفت:  دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه اشتغال در حوزه‌های گردشگری، صنعت، خدمات و کشاورزی با ایده‌های جدید و طرح‌های قابل اجرا با رویکرد اشتغال در جلسه حضور یابند و در این جلسات رفع موانع و تصمیم‌گیری جهت تعیین تکلیف پروژه‌های راکد و غیرفعال با محوریت معاونت اقتصادی، طرح و بررسی شوند.

وی با تأکید بر نقش سرمایه گذاری در اشتغال پایدار افزود:  زمینه‌های سرمایه‌گذاری و طرح‌های جدید برای کلیه دستگاه‌های اجرایی باید خروجی این جلسات باشد و بر مبنای ایده‌های جدید و احصای مشکلات، پایه اشتغال سال آینده نیز پی‌ریزی می‌شود.

وی در پایان گفت: سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف از سوی بخش خصوصی و دولت انجام می‌شود و وظیفه اعضای این کارگروه رصد و پیگیری فعالیت‌های سرمایه‌گذاران است چراکه صرفا با صدور مجوز، اشتغال ایجاد نمی‌شود.

 

 

 

 




ستاد تسهیل به‌دنبال تولید ثروت و رونق اقتصادی است

استاندار اردبیل گفت:ستاد تسهیل به‌دنبال تولید ثروت و رونق اقتصادی است و صاحبان صنعت و سرمایه‌گذاران باید از ظرفیت این کار گروه  استفادهممایند.

سید حامد عاملی در جلسه این کارگروه افزود: صاحبان صنایع باید در راستای توسعه و رفع مشکلات واحدها از این کار گروه بهره‌برداری کرده و به خاطر آن  پیگیری‌های اصولی خود را رها کنند.

وی گفت: به‌منظور روشن نگه داشتن چراغ صنعت و تولید باید از ظرفیت تمام دستگاه‌های اجرایی در چارچوب قانون استفاده کنیم و موانع موجود را با ارائه راهکارهای قانونی برطرف نماییم.

وی  در ادامخ گفت: واحدهای دارای مشکل از مصوبات کارگروه تسهیل استفاده کرده، به تعهدات خود نیز به‌موقع عمل کنند و توانایی مدیریت و سرمایه‌گذاری شخصی نیز داشته باشند و بانک‌های عامل هم با در نظر گرفتن شرایط حاکم اقتصادی، نهایت تخفیف و رعایت حال سرمایه‌گذاران را داشته باشند.

عاملی گفت:همه دستگاه‌های ذی‌ربط در این کارگروه عضو هستند و برای رفع موانع با دید مثبت تلاش می‌کنند؛ با توجه به حمایت دولت و دستگاه قضا از تولید و سرمایه‌گذاری، بخش خصوصی نیز باید نسبت به تعهدات خود پایبند باشند و کارها در زمان‌بندی مشخص پیش برود.

وی در پایان گفت: محل پتروشیمی اردبیل در گذشته صرفا برای تولید محصولات پتروشیمی جانمایی شده و هرگونه فعالیت دیگر در این مجموعه مستلزم مجوز قانونی از دستگاه‌های مرتبط اجرایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

 

 

 

 

 

 




دیوار کوتاه شهردار

به‌نظر می‌رسد در روزهای اخیر، شهردار اردبیل بیشتر از هر مسئول و صاحب منصبی  مورد توجه، نقد و محبت قرار می‌گیرد.

گستردگی وظایف و حجم بالای کار شهردار و همکاران زحمت‌کش وی، زمینه مساعدی برای توجه همه اقشار به مجموعه شهرداری و اظهارنظر در مورد عملکرد وی را فراهم می‌کند.

بدون شک در شرایط اقتصادی موجود، پیدا کردن مسئولی که عملکردش نقطه منفی و قابل نقد نداشته باشد، کاری بس سخت و تقریباً غیرممکن است. شهردار اردبیل نیز از این قاعده مستثنی نیست. او در مجموعه عملکردها و دوندگی‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی‌اش، ایرادها و نقاط قابل نقد هم خواهد داشت.

متمرکز شدن بر کمبودها و نارسائی‌ها و چشم بستن بر عملکردهای مثبت، اقدامی دور از انصاف بوده و ممکن است نشانه‌ای از تسویه حساب‌ها، عصبانیت‌ها و احیاناً کینه‌توزی‌ها باشد.

وقتی دامنه حملات و انتقادها از شهرداری افزایش پیدا می‌کند و قدم‌های مثبت و تاثیرگذار در اوضاع شهر و شهرداری نادیده گرفته می‌شود بحث “دیواری کوتاه‌تر از دیوار شهردار نمی‌توان پیدا کرد” بیشتر به ذهن‌ها خطور می‌کند.

نقد منصفانه حق طبیعی هر شهروند است اما حتما باید دقت کرد که بحث‌ها منجر به خارج شدن از جاده انصاف نگردد.

امروز در فضای مجازی چند خبر در مورد فعالیت‌های شهرداری به چشم خورد. نوشتند که اولین حواله قیر رایگان مختص شهرداری ها، از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم به اردبیل اختصاص یافت و یا گفتند که چگونگی پرداخت بدهی ۸۰ میلیارد تومانی انباشته‌شده از سال ۱۳۹۴ به بانک شهر و بدهی ۱۱۰ میلیارد تومانی به تامین اجتماعی تعیین تکلیف شد و نحوه پرداخت این بدهی‌ها مشخص گردید.

آیا این اقدامات، کم ارزش‌تر از بحث‌هایی است که امروز به هر وسیله‌ای برای ابراز محبت به مجموعه شهرداری و خود شهردار مورد استفاده قرار می‌گیرند؟

شاید بهتر بود که شهردار، چون مسئولین گذشته به روزمرگی‌ها می‌پرداخت و کارهای  عوام‌پسندانه را در دستور کار قرار می‌داد و  نسبت به بدهی ها بی تفاوت می شد،

 تا بدهی‌ها سیر صعودی داشته باشند. این‌هم شاید روشی برای محبوب شدن و محبوب ماندن و لقب معمار شهر گرفتن بوده باشد.

او باید تیم‌های رسانه‌ای تشکیل می‌داد و فضای مجازی را به عرصه‌ای برای خودنمایی‌ها و جلب رضایت‌ها و حاکمیت در اوضاع سیاسی شهر تبدیل می‌کرد و برای خود بروبیایی پیدا می‌نمود و حکومتی راه می‌انداخت.

شاید اگر  به خیلی از خواسته‌ها تن می‌داد و راه و رسم معمول در ساختار شهرداری را به هم نمی‌زد او نیز با عنوان دکتر و منجی شهر مورد خطاب قرار می‌گرفت و مشکلات موجود و ضعف عملکردها اصلا به چشم نمی‌آمد، رفتارهای خارج از عرف اش همه آن‌ها را پوشش می‌داد و صفری به قهرمان شهر تبدیل می‌شد. دیوارش به دیوار دژها و قلعه‌ها تبدیل می‌شد و با خیال راحت حکمرانی می‌کرد.

خلاصه این‌هم دوره‌ای از دوران فضای حاکم بر شهر و مسائل اجتماعی شهر است. دوره‌ای که در آن باید با میکروسکوپ به‌دنبال ضعف‌ها و ناکامی‌ها بگردیم و در مقابل، اقدامات مثبت و عملکردهای قابل‌قبول را نبینیم و به آن‌ها پشت نماییم.

امیدواریم شهردار اردبیل با مشکلات دست‌وپنجه نرم بکند، در مسیر عدالت‌گستری و عدالت‌خواهی حرکت نماید، در بدنه مجموعه، حق را به‌حق دار برساند، زیر بار زور و ناحق نرود، با تمام وجود از منافع شهر و شهروندان دفاع بکند، با همه رسانه‌ها تعامل نموده و حمایت از آن‌ها را مورد توجه قرار بدهد، تا به تحقق امری اطمینان حاصل نکند، وعده ندهد، نیروهای حجمی، قراردادی ساعتی ، فصلی و رانندگان استیجاری را به نفع آن ها تعیین تکلیف بکند، زیر بار توقع و انتظارات خارج از عرف و قانون اعضای شورای شهر نرود، به معنی واقعی و نه شعاری، در انجام وظایف در ارتباط با ورزش و تیم فوتبال شهرداری گام‌های اساسی بردارد و در یک کلام، از تهدیدها و فشارها احساس ضعف نکند و در مجموع برای خدمت به مردم منطقه عزم اش را جزم نماید. ان‌شاءالله.

 




دیوار کوتاه شهردار

به‌نظر می‌رسد در روزهای اخیر، شهردار اردبیل بیشتر از هر مسئول و صاحب منصبی مورد توجه، نقد و محبت قرار می‌گیرد.
گستردگی وظایف و حجم بالای کار شهردار و همکاران زحمت‌کش وی، زمینه مساعدی برای توجه همه اقشار به مجموعه شهرداری و اظهارنظر در مورد عملکرد وی را فراهم می‌کند.
بدون شک در شرایط اقتصادی موجود، پیدا کردن مسئولی که عملکردش نقطه منفی و قابل نقد نداشته باشد، کاری بس سخت و تقریباً غیرممکن است. شهردار اردبیل نیز از این قاعده مستثنی نیست. او در مجموعه عملکردها و دوندگی‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی‌اش، ایرادها و نقاط قابل نقد هم خواهد داشت.
متمرکز شدن بر کمبودها و نارسائی‌ها و چشم بستن بر عملکردهای مثبت، اقدامی دور از انصاف بوده و ممکن است نشانه‌ای از تسویه حساب‌ها، عصبانیت‌ها و احیاناً کینه‌توزی‌ها باشد.
وقتی دامنه حملات و انتقادها از شهرداری افزایش پیدا می‌کند و قدم‌های مثبت و تاثیرگذار در اوضاع شهر و شهرداری نادیده گرفته می‌شود بحث “دیواری کوتاه‌تر از دیوار شهردار نمی‌توان پیدا کرد” بیشتر به ذهن‌ها خطور می‌کند.
نقد منصفانه حق طبیعی هر شهروند است اما حتما باید دقت کرد که بحث‌ها منجر به خارج شدن از جاده انصاف نگردد.
امروز در فضای مجازی چند خبر در مورد فعالیت‌های شهرداری به چشم خورد. نوشتند که اولین حواله قیر رایگان مختص شهرداری ها، از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم به اردبیل اختصاص یافت و یا گفتند که چگونگی پرداخت بدهی ۸۰ میلیارد تومانی انباشته‌شده از سال ۱۳۹۴ به بانک شهر و بدهی ۱۱۰ میلیارد تومانی به تامین اجتماعی تعیین تکلیف شد و نحوه پرداخت این بدهی‌ها مشخص گردید.
آیا این اقدامات، کم ارزش‌تر از بحث‌هایی است که امروز به هر وسیله‌ای برای ابراز محبت به مجموعه شهرداری و خود شهردار مورد استفاده قرار می‌گیرند؟
شاید بهتر بود که شهردار، چون مسئولین گذشته به روزمرگی‌ها می‌پرداخت و کارهای عوام‌پسندانه را در دستور کار قرار می‌داد و نسبت به بدهی ها بی تفاوت می شد، تا بدهی‌ها سیر صعودی داشته باشند. این‌هم شاید روشی برای محبوب شدن و محبوب ماندن و لقب معمار شهر گرفتن بوده باشد.
او باید تیم‌های رسانه‌ای تشکیل می‌داد و فضای مجازی را به عرصه‌ای برای خودنمایی‌ها و جلب رضایت‌ها و حاکمیت در اوضاع سیاسی شهر تبدیل می‌کرد و برای خود بروبیایی پیدا می‌نمود و حکومتی راه می‌انداخت.
شاید اگر به خیلی از خواسته‌ها تن می‌داد و راه و رسم معمول در ساختار شهرداری را به هم نمی‌زد او نیز با عنوان دکتر و منجی شهر مورد خطاب قرار می‌گرفت و مشکلات موجود و ضعف عملکردها اصلا به چشم نمی‌آمد، رفتارهای خارج از عرف اش همه آن‌ها را پوشش می‌داد و صفری به قهرمان شهر تبدیل می‌شد. دیوارش به دیوار دژها و قلعه‌ها تبدیل می‌شد و با خیال راحت حکمرانی می‌کرد.
خلاصه این‌هم دوره‌ای از دوران فضای حاکم بر شهر و مسائل اجتماعی شهر است. دوره‌ای که در آن باید با میکروسکوپ به‌دنبال ضعف‌ها و ناکامی‌ها بگردیم و در مقابل، اقدامات مثبت و عملکردهای قابل‌قبول را نبینیم و به آن‌ها پشت نماییم.
امیدواریم شهردار اردبیل با مشکلات دست‌وپنجه نرم بکند، در مسیر عدالت‌گستری و عدالت‌خواهی حرکت نماید، در بدنه مجموعه، حق را به‌حق دار برساند، زیر بار زور و ناحق نرود، با تمام وجود از منافع شهر و شهروندان دفاع بکند، با همه رسانه‌ها تعامل نموده و حمایت از آن‌ها را مورد توجه قرار بدهد، تا به تحقق امری اطمینان حاصل نکند، وعده ندهد، نیروهای حجمی، قراردادی ساعتی ، فصلی و رانندگان استیجاری را به نفع آن ها تعیین تکلیف بکند، زیر بار توقع و انتظارات خارج از عرف و قانون اعضای شورای شهر نرود، به معنی واقعی و نه شعاری، در انجام وظایف در ارتباط با ورزش و تیم فوتبال شهرداری گام‌های اساسی بردارد و در یک کلام، از تهدیدها و فشارها احساس ضعف نکند و در مجموع برای خدمت به مردم منطقه عزم اش را جزم نماید. ان‌شاءالله.




افزایش نسبی بیماران کووید۱۹ در استان اردبیل

بیماران بستری کووید.۱۹ استان اردبیل طی شبانه روز گذشته با افزایش نسبی به ۱۷۶ نفر رسید.

بر اساس اعلام ستاد مدیریت کرونا استان اردبیل در شبانه روز گذشته ۳۷ نفر مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند و ۲۷ نفر از بیماران بستری در این مراکز درمانی نیز با بهبود نسبی مرخص شدند.

با این وضعیت هم اکنون ۱۷۶ نفر بیمار مبتلا به کووید.۱۹ در بیمارستان بستری هستند که ۴۴ نفر از آنها در ای.سی. یو تحت مراقبت قرار دارند، ضمن اینکه ۸۰ نفر دیگر نیز  به صورت سرپایی خدمات درمانی گرفته و در منازل مسکونی خود تحت مراقبت قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به ایرنا گفت: هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر،پارس‌آباد،بیله‌سوار، خلخال، اصلاندوز، کوثر و سرعین در وضعیت زرد و  شهرستان‌های نیر، نمین و گرمی در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارند.

دکتر شهرام حبیب‌زاده افزود: با  فوت یک نفر دیگر از مبتلایان بستری طی شبانه روز گذشته، مجموع جان‌باختگان کرونا در این استان در ۲۱ ماه گذشته و در خلال پنج موج ۲ هزار و ۵۶۳ نفر رسیده است.

وی همچنین در باره تزریق واکسن در استان گفت: از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون یک میلیون و ۵۸۷ هزار و ۱۱۸ دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در استان اردبیل تزریق شده است.

حبیب‌زاده بیان کرد: تاکنون ۸۷۷ هزار و۷۰۶ دُز واکسن نوبت اول و ۶۹۸ هزار و ۷۱۶ دُز واکسن نوبت دوم در این استان تزریق شده است.

به گفته وی ،  برای ۱۰ هزار و ۶۰۶ نفر از واجدان شرایط هم دز سوم واکسن تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل تاکید کرد: حتی افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

وی با هشدار به احتمال گسترش شیوع کرونا در استان اردبیل اظهار کرد: همه شهروندان استفاده از ماسک و تزریق هر دو دُز واکسن کرونا را جدی بگیرند.

دکتر حبیب زاده با اشاره به لزوم پرهیز از دورهمی، عادی‌انگاری بیماری کووید.۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان افزود: طبق هشدارهای قبلی، چرخش شیوع ویروس در جامعه برقرار است و با سرد شدن هوا و کم شدن تهویه فضاهای سربسته، احتمال انتشار ویروس بیشتر شده است.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

 




گزارش تصویری سفر استاندار اردبیل به شهرستان گرمی




موفقیت ابراهیمی در گرو اجرای عدالت و مبارزه با بی‌نظمی

پس‌از مدت‌‌ها انتظار، شهردار حکمی را امضا کرد که براساس آن تکلیف مدیریت سازمان فرهنگی‌ورزشی شهرداری مشخص گردید و اباصلت ابراهیمی به مدیریت این سازمان منصوب شد‌.

ابراهیمی معارفه نشده اظهار نظر‌ها آغاز شده‌است و بدون آنکه دلیل روشنی داشته باشند برخی‌‌ها او را شایسته حضور در این پست نمی‌دانند و طوری بر رزومه و پیشینه و شایستگی‌‌های او متمرکز می‌شوند و صغری و کبری می‌چینند که انگار در هشت سال گذشته، حاکمان این سازمان کارنامه‌ای پربار و دارای مدرک تحصیلی آنچنانی بوده‌اند.

اجازه ندهیم که تعصب‌های جناحی و روابط‌‌های دوستانه، مانعی برای بیان واقعیت‌‌ها باشند. این روز‌ها تا فردی مسئولیتی می‌پذیرد در اولین گام مدرک تحصیلی‌اش زیر ذره‌بین قرار می‌گیرد.

آیا هر مدیر و مسئولی که در سال‌‌های اخیر در این استان در رأس امور قرار گرفته‌اند، مدرک تحصیلی مرتبط داشته‌اند؟ جای دوری نرویم، می‌توان با یک سؤال ساده این بحث را ادامه داد. چند درصد از فعالین عرصه رسانه، مدرک مرتبط با روزنامه‌نگاری و یا علوم ارتباطات دارند؟ و یا چه میزان و تعدادی از رؤسای هیئت‌‌های ورزشی مدرک تحصیلی تربیت‌بدنی دارند؟

ضرب المثل قدیمی است که می‌گوید: “برخی‌‌ها تیر را در داخل چشمان خود نمی‌بینند ولی یک تار مو را در چشم‌‌های دیگران تشخیص می‌دهند”. برخی‌‌ها در مسئولیتی که دارند توجهی به مدرک تحصیلی خود نداشته ولی در مورد دیگران، مو را از ماست بیرون می‌کشند و همیشه چماقی به نام مدرک تحصیلی را در فضای مجازی به حرکت درمی‌آورند.

در قضاوتی عجولانه، مهر غیرورزشی بودن به پیشانی‌وی می‌چسبانند. ملاک و معیار ورزشی بودن چیست؟ آیا آشنائی با زیروبم رشته‌‌های ورزشی، پیگیری رقابت‌‌های ورزشی، عکس با شورت ورزشی داشتن، به‌طور منظم ورزش کردن و آن را در برنامه هفتگی خود قرار دادن از پارامتر‌های مورد نیاز برای ورزشی بودن محسوب می‌شوند؟

بپذیریم که اباصلت ابراهیمی نه با فرهنگ بیگانه است و نه با ورزش. قضاوت بدون شناخت قبلی از یک فرد، کاری درست و خداپسندانه نمی‌تواند باشد. من خبرنگار که از عدم مطابقت مدرک تحصیلی یک مسئول با مسئولیت‌اش انتقاد می‌کنم آیا نباید این‌موضوع را به خود نیز صادق بدانم؟

انتصاب اباصلت ابراهیمی به مدیریت سازمان فرهنگی‌ورزشی شهرداری را به فال نیک می‌گیریم .اگر وی بتواند در حوزه‌‌ها و زیرمجموعه‌‌های خود ازجمله باشگاه ورزشی، نیرو‌های متعهد و متخصص و کارآمد را دعوت به کار کند و کار‌ها را به اهل‌اش واگذار نموده و وظیفه سنگین نظارتی و مدیریت را به معنی خاص خودش عملی بکند، امیدواری برای برخورداری از روز‌های آفتابی در ورزش شهرداری افزایش خواهد یافت.

بدون شک روز‌های سخت و طاقت‌فرسایی در انتظار ابراهیمی می‌باشد. توقع بالای هنرمندان، فعالین عرصه فرهنگ و ورزشی‌‌ها ازیک‌طرف و کمبود منابع مالی و امکانات زیرساختی از طرف دیگر، او را با چالش‌‌های جدی روبرو خواهد کرد. غلبه بر همه مشکلات با رعایت عدالت و بهره‌گیری از گروه مشاوران خداشناس و خداترس و پایان دادن به حکومت کنگر خورده‌‌های لنگر انداخته امکان‌پذیر خواهد شد.

ابراهیمی در مسئولیت‌‌های قبلی‌اش نشان داده فردی پیگیر، پرتلاش و خستگی‌ناپذیر است. جایگاه مردمی‌اش برای او یک امتیاز ویژه محسوب می‌شود، ارتباط مناسب و صمیمی‌اش با جوانان نقطه قوت او به شمار می‌رود، تواضع و زندگی در میان مردم به او یک جایگاه خاص بخشیده است. ابراهیمی باید همه داشته‌‌ها و اندوخته‌‌های خود را در اختیار سازمان قرار بدهد و برای پیشبرد امور از همه ظرفیت‌‌های موجود استفاده بکند.

جامعه ورزش و به‌خصوص فوتبال استان به انتظار می‌نشیند تا او برنامه کاری‌اش در حوزه ورزش و فوتبال را اعلام کند. ورزشی‌‌ها با توجه به عدم رضایتی که در سال‌‌های اخیر از فعالیت‌‌های ورزشی و فوتبالی سازمان داشته‌اند، این‌بار امیدوارند ‌که ابراهیمی با اقدامات مناسب، ذهنیت هواداران فوتبال شهر را به یک مسیر درست و اصولی هدایت نماید.

پرداختن به مسایل فوتبال و توقع فوتبالی‌‌ها از شهردار و رئیس سازمان فرهنگی‌ورزشی شهرداری خود بحث دیگری را می‌طلبد که به‌شرط حیات در فرصت مناسب به آن خواهیم پرداخت.