1

رسانه؛ به مثابه زندان روح

سازمان های رسانه ای پیچیدگی ها و فراز و فرودهایی دارند و یکی از راههای ادراک و فهم مسائل آنها کمک گرفتن از استعاره هاست.؟
بر اساس نظریه <<مورگان>> نظریه پرداز بریتانیایی به کمک استعاره ها می توان پیچیدگی های سازمان های امروزی را شناسایی و مشکلات آنها را حل کرد. او استعاره های متعددی را برای سازمان مطرح کرده است که از جمله آنها استعاره سازمان همچون زندان روح (psychic prison) است.
استعاره؛ توصیفی است که از طریق تشبیه یک پدیده سازمانی یا اجتماعی به پدیده ای دیگر و مقایسه وجوه مشترک آنها، امکان درک ابعاد پنهان سازمان و حل مشکلات آن میسر می شود.
با الهام از استعاره زمان همچون زندان روح سازمان های رسانه ای به مثابه زندانی هستند که روح دست اندرکاران، مخاطبان و کاربران در آنها به بند کشیده شده و قدرت نگرش فراگیر به واقعیت های خارجی از آنان سلب شده است.
ايده زندان روح براي نخستين بار در جمهوري افلاطون و در داستان غارنشينان ظاهر گرديد. ساكنان غار كه به زنجير كشيده شده اند پشت به روزنه غار و رو به ديوار قرار گرفته اند و سايه آدم ها و اشيا بيرون را كه بر ديوار غار مي افتد مي بينند و سايه ها را واقعيت مي پندارند.
سقراط مي گويد اگر يكي از غارنشينان امكان مي يافت تا از غار خارج شده و محيط بيرون را تجربه كند آنگاه متوجه مي شد كه آنان تا چه حد در اشتباهند و واقعيت پيچيده تر از آن است كه آنها مي پندارند.
استعاره سازمان به مثابه زندان روح حکایت انگاره ها و تصاویری است که رسانه های مدرن و فرامدرن از واقعیات اجتماعی چارچوب بندی کرده و از طریق برجسته سازی بخوراند مخاطبان می دهند.
واقعیات محیطی بسیار پیچیده و امکان بازتاب دقیق آنها برای رسانه ها به علت محدودیت ها چندان سهل نیست. علاوه بر این در عصر اطلاعات و ارتباطات، در پشت صحنه رسانه ها صاحبان قدرت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و فرهنگی، کنترل افکار عمومی را در دست دارند و در حصار تنگ تمایلات خود محصور کرده اند. مزید بر اینها رسانه ها برای حفظ مخاطبان و منافع خود با ترویج فرهنگ توده ای، فرهنگ فاخر و والا را به حاشیه می رانند.
برداشت رسانه ها از واقعیات بسیار کلی و همسو با تمایلات مالکان و صاحبان و سهامداران آنهاست. درک و تصور واقعیت به گونه ای که در بستر اجتماعی خود تجربه و فهم می شوند در رسانه ها به سهولت امکان پذیر نیست.
برای رهایی از زندان روح رسانه ها باید سواد رسانه ای متضمن تفکر انتقادی را توسعه داد و مجاری اطلاعاتی مخاطبان و کاربران را متنوع کرد.
استفاده از رسانه های متنوع و متکثر، ترویج فرهنگ گفتگو، گشت و گذار در جامعه و درک موردی پدیده ها در بستر اجتماعی آنها و مقایسه آنها با بازتاب رسانه ای همان پدیده و توجه به دیدگاههای مخالف درباره پدیده های اجتماعی و مطالعه کتاب می تواند تا حدی افراد را از کانالیزه شدن رسانه ای و گرفتار شدن در چنبره رسانه ها رهایی بخشد.(منبع:مطالعات رسانه و ارتباطات).




راه اندازی سی تی آنژیو در بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل

 ‍ بزودی دستگاه پیشرفته سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس (سی تی آنژیو) در بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل راه اندازی خواهد شد
دکتر اخوان اکبری رئيس دانشگاه علوم پزشكی اردبیل ضمن بازديد از مراحل تكميلی عمليات راه اندازی دستگاه سی تی آنژیو در مركز آموزشی درمانی امام خمينی (ره) اردبيل اعلام كرد: برای اولين بار در استان ، دستگاه پيشرفته سی تی اسکن  ۱۲۸ اسلایس (سی تی آنژیو) در اين مركز راه اندازی و افتتاح خواهد شد.
اخوان اكبری افزود: اين دستگاه با ارز مبادله ای ۴۲۰۰۰ ریال به قیمت ۸۷ میلیارد ریال خریداری شده که قیمت فعلی آن حدود ۲۸۰ میلیارد ریال می باشد، در حال حاضر این دستگاه به گمرک ایران وارد شده و فعلا در حال ساخت و آماده سازی محل نصب دستگاه و تجهیزات جانبی آن هستیم که حدود ۹ میلیارد ریال جهت این امر اختصاص داده شده است و انشاالله به محض ترخیص دستگاه از گمرک و آماده شدن بستر لازم راه اندازی خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: دستگاه سی تی آنژیوگرافی این بیمارستان از نوع ۱۲۸ اسلایس با مارک جنرال الکتریک بوده و یکی از پیشرفته ترین دستگاههای تشخیصی حال حاضر در دنیا بشمار می رود  که در تشخیص آنوریسم عروقی ، انسداد های عروقی ، آمبولی ریه ، نشان دادن عروق تومور ها، انسداد عروق کرونر قلب و مغز و سایر نقاط بدن کاربرد منحصر بفردی دارد.
اخوان اكبری با بيان اينكه در بسیاری از بیماران، سی تی آنژیوگرافی جایگزین مناسبی برای آنژیوگرافی است، گفت: در این روش هیچ «کاتتری» داخل بدن نشده و بدون نیاز به کاتتریسم ، تصاویر بسیار واضحی از عروق در اختیار پزشکان قرار می دهد و کاهش چشمگیر دوزاژ پرتوی بیماران به دلیل سرعت بالای تصویر برداری در این دستگاه پزشکی غیرتهاجمی به تائید رسیده است.
وی خاطر نشان كرد: درحال حاضر تمامی درخواست های سی تی اسکن با دستگاههای ۶ و ۱۶ اسلایس انجام می شود که با استفاده از این دستگاه پیشرفته ۱۲۸ اسلایس وضوح و کیفیت تصاویر به دست آمده  بسیار بالاتر رفته  و امکان بازسازی سه بعدی تصاویر، مشابه آنچه به صورت واقعی در بدن وجود دارد میسر می‌شود تا جایی که به عنوان بهترین مدالیته تصویر برداری از قلب و عروق مطرح است.
لازم به ذکر است که با شروع به کار این دستگاه، میزان مراجعات بیماران به تبریز و تهران و سایر استانها کاهش یافته و در توسعه صنعت توریسم درمانی نیز بسیار موثر خواهد بود. علاوه بر آن با توجه به اینکه درخواست های سی تی آنژیوگرافی به صورت سرپایی انجام می شود شاهد کاهش ضریب اشغال تخت و مدت زمان بستری بیماران خواهیم بود.
 گفتنی است سی تی آنژیوگرافی قلب روشی است برای مشاهده وضعیت عروق کرونری قلب و تشخیص دقیق و زود هنگام گرفتگی رگ‌های قلبی که بدون انجام عمل تهاجمی انجام می‌شود و عملکرد خونرسانی سرخرگ‌ها به قلب را در قالب تصاویر سه بعدی به نمایش می‌گذارد. 




آسفالت جاده های گردشگری مشگین شهر آغاز شد

عملیات بهسازي و آسفالت ریزي جاده هاي گردشگري شهرستان مشگین شهر روز پنجشنبه آغاز شد.
فرماندار مشگین شهر در جریان بازدید از عملیات آسفالت ریزي جاده گردشگري خیاو تا گیردولی گفت: امسال براي بهسازي و آسفالت جاده هاي گردشگري این شهرستان 50 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.
اکبر صمدي افزود: بهسازي و آسفالت جاده آبگرم قوتور سویی و شابیل ، زیرسازي و آسفالت جاده قینرجه و موییل و زیر سازي و آسفالت ریزي جاده گردشگري خیاو تا گیردولی از جمله محورهاي گردشگري مد نظر است که تا آغاز فصل گردشگري تمام شده و در اختیار مسافران گردشگران و شهروندان قرار خواهد گرفت.
وي با اشاره به رشد صنعت گردشگري در این شهرستان و توسعه روز افزون صنعت توریسم گفت: در سال هاي گذشته توجه چندانی به زیرساخت هاي گردشگري این شهرستان نشده بود که با روي کار آمدن دولت تدبیر و امید اقدامات اساسی در حوزه گردشگري و تقویت زیرساخت هاي لازم انجام شد.




حلاوت را هلاهِل نکنیم

انتخابات مجلس شورای اسلامی مظهر حمایت مردم از نظام و پشتیبانی از ولایت فقیه و نمونه بارز از شرکت مردم در تعیین سرنوشت خود می باشد. انتخابات همیشه عرصه ای برای سرافرازی مردم و میدانی برای اثبات وفاداری به انقلاب و نظام است. انتخابات همیشه برای مردم سرشار از موفقیت ها و مسیری برای رسیدن به اهداف بوده و هست.
از اهمیت انتخابات و حساسیت مردم نسبت به آن همین بس که مردم از ماه ها قبل از برگزاری با آغوشی باز به استقبال می روند و با گرم نگاه داشتن تنور آن، بذر یأس و نومیدی را در مزرعه دشمنان می کارند و بدینوسیله همه نقشه های آن ها را نقش بر آب می کنند و رسوائی و سرخوردگی را در اردوی آن ها مستولی می نمایند.
متأسفانه عده ای که حتی جرئت معرفی خود را ندارند در تلاش هستند که به نوعی شیرینی های انتخابات و آمادگی مردم برای حضوری پرشور را به تلخی تبدیل بکنند. این قبیل افراد گویا مأموریت دارند که از هم اینک اسب خود را برای پاشیدن بذر نفاق و تخریب زین نمایند و برای رسیدن به اهداف خود و اربابانشان از دست زدن به هر حرکت و تهمت زدن و دروغ بستن خودداری نکنند.
فضای مجازی به عرصه ای برای تاخت و تاز افراد مغرض و دست نشانده تبدیل شده است. چرا و چگونه باید صادق ترین و خدمتگزار ترین افراد جامعه ما در تیررس حملات ناشناخته قرار بگیرند و به خیال خود با تخریب چهره هایی که مورد اعتماد جامعه و مردم می باشند برای اربابانشان وجهه اجتماعی تدارک ببیننند.
آن هایی که از اول سال 98 با شتاب بیشتر بر طبل نفاق و تفرقه می کوبند و با آلوده کردن جو در فکر بهره برداری های حاشیه ای هستند خائنینی تمام عیار برای نظام و انقلاب محسوب می شوند. افرادی که استقلال و حریت و مردانگی را به بهایی اندک معامله می کنند و چشم و گوش بسته در اختیار قرا می گیرند تا تفرقه را در میان مردم گسترش دهند با هوشیاری مردم و مسئولین مسلما در راه رسیدن به هدف نهایی با ناکامی مواجه خواهند شد.
چه کسانی باید با توسعه و گسترش این عادت غلط و رفتار غیر حرفه ای مقابله کنند و چه کسانی باید از این که عده ای ناآگاه و دنیاپرست چهره فعالین اتنخابات را مخدوش کنند جلوگیری نمایند؟ نقش فعالان بی طرف و بدون حاشیه فضای مجازی که خود را خادم و خدمتگزار مردم می دانند در این میان چیست؟
بدانیم و بدانیم که مردم آگاه، فهیم و مسلمان ایران اسلامی به خوبی بر توانایی ها، کارآیی ها و قدرت فرزندان خود آگاه هستند و تخریب ها و حرکت های ناشی از سفارش کدخدا های قدرت طلب نمی تواند بر اراده و تصمیم آن ها در فرستادن فرزندانی صالح و امتحان پس داده به مجلس تأثیر بگذارد.
بهتر است جمعی که در قالب های مختلف موتور تخریب چهره ها در استان را به حرکت درآورده اند از کرده خود توبه نمایند و حلاوت رقابت های سالم انتخاباتی را هلاهل نکنند و قبل از این که مشتشان در پیش مردم بیش از این باز شود برای حاکمیت یک فضای رقابتی سالم و اسلامی کمک کنند و اگر غیر از این رفتار نمایند رسوایی شان در جامعه حتمی خواهد بود.




مطبوعات گلخانه ای

سیاست فرهنگی پرداخت یارانه، توسعه مطبوعات را در ایران ابتر کرده و منجر به شکل گیری “مطبوعات گلخانه ای” شده است. تاخیر در توقف این رویه دیرپای، حاصلی جز خسران در بر نداشته و باید برای همیشه به موزه سپرده شود.
اختصاص بودجه عمومی برای توسعه مطبوعات در کشور نه تنها به توسعه پویا کمک چندانی نکرده و به بار ننشسته است بلکه اصل رقابت را به محاق برده و نهاد مطبوعات را از نمایندگی افکار عمومی به سخنگویی دولت تقلیل داده است.
جدا از اعمال نفوذی که در توزیع یارانه مطبوعات می شود و البته خارج از موضوع این یادداشت است. پرداخت یارانه به سبک کنونی نه به نفع دولت و نه به نفع نهاد مطبوعات است. دولت با پرداخت یارانه و سرپا نگهداشتن تصنعی مطبوعات، بجای درست کردن ابرو، چشم نهاد روزنامه نگاری را کور و قدرت این نهاد را به شدت تضعیف کرده است.
پرداخت یارانه عواقب نامیمون دیگری نیز دارد و پاره ای از مطبوعات که قدرت رقابت در حوزه عمومی را ندارند با دست کردن در جیب مردم و با بازیگری در میدان قدرت و رانت، برخلاف افکار عمومی و اقبال اجتماعی همچنان میدانداری و عمر خود را طولانی می کنند.
حمایت به شیوه کنونی و پرورش مطبوعات در کارخانه کار فکری دولت، در دراز مدت مغایر منافع ملی نیز بوده و هیچگاه مجالی برای جان گرفتن مطبوعات حرفه ای پرسشگر و مستقل از قدرت را ایجاد نخواهد کرد. تالی فاسد آن به حاشیه راندن نقش اساسی مطبوعات یعنی “پرسشگری و نظارت بر امور جامعه” است.
هر چند حمایت دولتی از صنایع نوپا در برهه خاصی ضروری است اما صنعت مطبوعات در ایران به عصر بلوغ پا گذاشته و از چنین مقطعی عبور کرده و باید ادامه حیات خود را خارج از گلخانه دولت پی گیرد.
پرداخت یارانه مطبوعات به رویه کنونی نه تنها اعتماد به نفس روزنامه نگاران را سلب می کند بلکه دولت با پول پاشی در بازار اطلاع رسانی کشور، به پاره ای اعتماد به نفس کاذب تزریق می کند.
دولت باید با ایجاد بستر رقابت سالم، سطح کنشگری مطبوعاتی را از درون گل خانه به حوزه عمومی هدایت کند. تا رقابت مطبوعاتی به معنا و مفهوم واقعی محقق شود.
مطبوعات نیز نباید اکسیژن حیات خود را از طریق دولت تامین کنند. باید مجالی فراهم شود تا روزنامه نگاران در فضای آزاد تنفس کنند. البته از این هم واهمه نداشته باشند که پاره ای در فضای آزاد دچار تنگی نفس و زودمرگی شوند.
ادامه حیات مطبوعات را باید خوانندگان آنها و آن هم از طریق مکانیزم دکه های مطبوعاتی رقم زنند و آنها باید زوال و بقای مطبوعات را تعیین کنند. حذف یارانه، رقابت مطبوعات برای جذب مخاطب را دو چندان کرده و سطح کیفی آنها را بهبود قابل توجهی خواهد داد.
البته باید اذعان داشت، حمایت نابرابر از مطبوعات تنها به توزیع ناعادلانه یارانه محدود نمی شود و واحدهای دولتی و حاکمیتی از طریق دادن آگهی و دیگر امکانات به پاره ای از مطبوعات، عملا رقابت سالم را بی خاصیت کرده اند.
شرایط کنونی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور از قضا برای حذف رانت یارانه مطبوعات مهیاست. البته دولت باید در تامین نهاده هایی مانند کاغذ مصرفی مطبوعات با مکانیزم توزیع مناسب اقدام کند و بقیه امور را به دست نامرئی بازار بسپارد. (منبع: مطالعات رسانه و ارتباطات).




رسانه؛ به مثابه زندان روح

✍سازمان های رسانه ای پیچیدگی ها و فراز و فرودهایی دارند و یکی از راههای ادراک و فهم مسائل آنها کمک گرفتن از استعاره هاست.؟
✍بر اساس نظریه <<مورگان>> نظریه پرداز بریتانیایی به کمک استعاره ها می توان پیچیدگی های سازمان های امروزی را شناسایی و مشکلات آنها را حل کرد. او استعاره های متعددی را برای سازمان مطرح کرده است که از جمله آنها استعاره سازمان همچون زندان روح (psychic prison) است.
✍استعاره؛ توصیفی است که از طریق تشبیه یک پدیده سازمانی یا اجتماعی به پدیده ای دیگر و مقایسه وجوه مشترک آنها، امکان درک ابعاد پنهان سازمان و حل مشکلات آن میسر می شود.
✍با الهام از استعاره <<سازمان همچون زندان روح>> سازمان های رسانه ای به مثابه زندانی هستند که روح دست اندرکاران، مخاطبان و کاربران در آنها به بند کشیده شده و قدرت نگرش فراگیر به واقعیت های خارجی از آنان سلب شده است.
✍ايده زندان روح براي نخستين بار در جمهوري افلاطون و در داستان غارنشينان ظاهر گرديد. ساكنان غار كه به زنجير كشيده شده اند پشت به روزنه غار و رو به ديوار قرار گرفته اند و سايه آدم ها و اشيا بيرون را كه بر ديوار غار مي افتد مي بينند و سايه ها را واقعيت مي پندارند.
✍سقراط مي گويد اگر يكي از غارنشينان امكان مي يافت تا از غار خارج شده و محيط بيرون را تجربه كند آنگاه متوجه مي شد كه آنان تا چه حد در اشتباهند و واقعيت پيچيده تر از آن است كه آنها مي پندارند.
✍استعاره سازمان به مثابه زندان روح حکایت انگاره ها و تصاویری است که رسانه های مدرن و فرامدرن از واقعیات اجتماعی چارچوب بندی کرده و از طریق برجسته سازی بخوراند مخاطبان می دهند.
✍واقعیات محیطی بسیار پیچیده و امکان بازتاب دقیق آنها برای رسانه ها به علت محدودیت ها چندان سهل نیست. علاوه بر این در عصر اطلاعات و ارتباطات، در پشت صحنه رسانه ها صاحبان قدرت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و فرهنگی، کنترل افکار عمومی را در دست دارند و در حصار تنگ تمایلات خود محصور کرده اند. مزید بر اینها رسانه ها برای حفظ مخاطبان و منافع خود با ترویج فرهنگ توده ای، فرهنگ فاخر و والا را به حاشیه می رانند.
✍برداشت رسانه ها از واقعیات بسیار کلی و همسو با تمایلات مالکان و صاحبان و سهامداران آنهاست. درک و تصور واقعیت به گونه ای که در بستر اجتماعی خود تجربه و فهم می شوند در رسانه ها به سهولت امکان پذیر نیست.
✍برای رهایی از زندان روح رسانه ها باید سواد رسانه ای متضمن تفکر انتقادی را توسعه داد و مجاری اطلاعاتی مخاطبان و کاربران را متنوع کرد.
✍ استفاده از رسانه های متنوع و متکثر، ترویج فرهنگ گفتگو، گشت و گذار در جامعه و درک موردی پدیده ها در بستر اجتماعی آنها و مقایسه آنها با بازتاب رسانه ای همان پدیده و توجه به دیدگاههای مخالف درباره پدیده های اجتماعی و مطالعه کتاب می تواند تا حدی افراد را از کانالیزه شدن رسانه ای و گرفتار شدن در چنبره رسانه ها رهایی بخشد.(منبع:مطالعات رسانه و ارتباطات).




سراب بیطرفی رسانه ها

دیرزمانی است که گردانندگان و مخاطبان رسانه ها به این نتیجه رسیده اند که بیطرفی رسانه ها سرابی بیش نیست و موضوعیت چندانی ندارد.
به مصداق ضرب المثل آش نخورده و دهان سوخته، مخاطبان نه تنها بیطرفی رسانه ها را احساس نمی کنند بلکه در مواردی باید از بیطرفی رسانه دفاع کنند.!
رقابت میلی متری رسانه ها برای جذب مخاطب، آنان را به سوی حرفه ای بودن سوق می دهد که تضمینی برای راز بقا و تداوم حیات آنان محسوب می شود.
هر چند حرفه ای بودن مستلزم کاربست معیارهای متعددی است با این حال اصولی همچون دقت، سرعت، صحت و اصل بیطرفی در تولید و انتشار اطلاعات در رسانه ها بیش از سایر معیارها خودنمایی می کند.
بیطرف بودن به معنی تعلیق و خنثی سازی هر گونه موضع گیری اصحاب رسانه در مواجهه با اطلاعات و اخبار جامعه و بویژه مسائل چالش برانگیز بوده و البته عملا ناشدنی است.
کنش گری رسانه ها بیانگر آن است که تعلیق دلبستگی ها و علایق و رعایت بیطرفی ارتباط سازان جمعی بهنگام بازتاب اخبار رویدادها، به سهولت امکان پذیر نیست. بویژه اینکه بیطرفی امری نسبی است و در مقایسه با وضعیتی خاص معنا و مفهوم می یابد.
با رنگ باختن بیطرفی رسانه ها و نسبی بودن استقلال رسانه ها، دیر زمانی است که نظریه پرداران برای رهایی از این تناقض، بر رعایت انصاف در تولید و انتشار اطلاعات تاکید می کنند.
در عصر فناوری اطلاعات، رسانه ها به منزله فضای سیاست و حلقه اتصال شهروندان عمل می کنند. در این چارچوب، طیفی از نقش های متناقض در رسانه ها ظهور و بروز یافته است. از یک سو رسانه ها محلی برای ارایه آموزش شهروندی، تفریحات و سرگرمی و اطلاعات و اخبار و از سوی دیگر به مکانی برای افشاگری و اغواگری سیاسی و دستکاری در افکار عمومی تبدیل شده اند.
وحدت ملی و یکپارچگی جامعه مستلزم رعایت انصاف در رسانه هاست. انصاف یعنی پرهیز از تبعیض و رعایت مساوات در رسانه، انصاف به معنی اقرار و مهر تاییدی بر حقوق شهروندان و ادای آنهاست. این اصل چنین به ذهن متبادر می کند که هر چه را برای خود می خواهیم برای دیگران نیز بخواهیم و برعکس.
در میان معیارهای حرفه ای بودن رسانه ها هیچ کدام همتراز رعایت انصاف در تولید و انتشار اطلاعات و اخبار نیست و مهر تاییدی بر اخلاق رسانه ای و دور کردن جامعه از پرتگاهها و عبور از بزنگاههای چالش برانگیز است.
)منبع:مطالعات رسانه و ارتباطات).




نمرده عزا نگیرید

به دنبال استاندار اردبیل که در سال 97 وعده ایجاد 20 هزار شغل را داده بود امسال نیز رئیس سازمان جهاد کشاورزی تحقق 10 هزار شغل در بخش کشاورزی استان را داده است.
کسی نمی گوید شدنی نیست حتما خبرهائی است که چنین ادعائی می شود ولی امیدواریم که این وعده نیز به سرنوشت قول استاندار دچار نشود و حداقل امسال این یکی به طور کامل محقق شود.
آدم بخیل و حسودی که نیستیم و به این هم معتقدیم که نباید نمرده عزا گرفت و پیش از مرگ واویلا کرد ولی از این قبیل وعده مسئولین آنقدر ناامید شده ایم که ناخودآگاه حساسیت نشان می دهیم. مگاپروژه های خدابخش ضریب بی اعتمادی به چنین وعده ها را در ما افزایش داده است. امیدواریم که جهادکشاورزی تا پایان سال به ثمر رسیدن این وعده را شفاف اطلاع رسانی نماید.




دنیای اردبیل

وقتی اولین نشریه ورزشی استان به نام ورزش اردبیل را منتشر کردیم هدفی جز خدمت به ورزش استان نداشتیم.
تزدیک به 40 سال در کنار ورزش بودن و نوشتن از نقاط ضعف و مثبت آن، دنیایی از خاطرات خوب و بد را برای ما رقم زده است. علی رغم همه ناملایمات و مشکلات دل کندن از ورزشو قلم زدن در آن عرصه برای ما بییار تلخ و غیر قابل تحمل است. هرچند برخی ها تلاش کردند و با جوسازی ها و دروغ پراکنی ها و حرمت شکنی ها خواستند که ما را از هدفی که انتخاب کرده ایم باز دارند نتوانستند موفق بشوند. زیر لوای اسم های ساختگی و جعلی نوشتند و با ادعای تقوی و پرهیزکاری بر طبل نامردی کوبیدند ولی به هدفی که در نظر داشتند نتوانستند دست پیدا کنند.
بعد از راه اندازی پایگاه خبری ناظر ورزش و مشکلاتی که بر سر انتشار نشریه بود با درخواست از وزارت ارشاد ، وضعیت نشریه را از چاپی به الکتورونیکی تغییر دادیم . حفظ استقلال نشریه و گدایی نکردن برای یک آگهی و برپا کردن بساط تهدید و باج گیری از مهم ترین علل تبدیل وضعیت نشریه بود.
در ادامه زمینه انتشار نشریه را از ورزشی به فرهنگی، ورزشی تغییر دادیم و بنابر این با توجه به زمینه لازم بود که اسم نشریه نیز با زمینه انتشار همخوانی داشته باشد که با موفقیت معاونت مطبوعاتی و هیأت نظارت بر مطبوعات نام نشریه الکترونیکی ورزش اردبیل به دنیار اردبیل تغییر پیدا کرد.
نشریات چاپی در شرایط فعلی با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنند که گرانی کاغذ و زینگ از مهمترین آن به شمار می رود. افزایش کمی نشریات و ورود غریبه ها به دنیای مطبوعات فضای آن در سطح استان را تاریک و در بسیاری از موارد غیر قابل تحمل کرده است.
نشریات الکترونیکی مجوز دار و پایگاه های خبری می توانند تاحدودی عوارض ناشی از عدم تحرک نشریات چاپی را برطرف کرده و نیاز خبری و تحلیلی مخاطبان را برآورده نمایند به شرط آن که صداقت ، راستی و درستی را در دستور کار قرار داده و انجام وظیفه را با هیچ چیز دیگر مورد معامله قرار ندهند.
بعد از تغییر نام و زمینه انتشار نشریه، همچنان تلاش ها بر این استوار خواهد بود که در همه نوشته ها و اقداماتن خود، خداوند را ناظر بر اعمال و رفتار خود احساس بکنیم . از بیان واقعیت ها و اصرار بر اجرای قانون و مقررات ترسی از هوچیگیری و کج رفتاری ها نداشته باشیم و در نهایت به عهدی که با خدای خود بسته ایم پایبند بوده و خود را در دام زد و بند ها و کارن هدیه ها و معاولات پشت پرده اسیر ننمائیم و در یک کلام قلم فروشی نکنیم.
بار خدایا
هنگامی که ثروتم دادی ، خوشبختی ام را نگیر
هنگامی که توانایی ام دادی ، عقلم را نگیر
هنگامی که مقامم دادی ، عفوام را نگیر
هنگامی که تندرستی ام دادی ، ایمانم را نگیر
و هنگامی که فراموشت کردم فراموشم مکن




هر کس با من نیست، از من نیست

یکی از بزرگ ترین آفات ورزش ما دلبستگی جمعی از مسئولین به بحث هرکس با من نیست، از من نیست می باشد.
جمعی از کسانی که در ورزش و هیأت های ورزشی صاحب قدرت بوده و مسئولیتی را بر عهده گرفته اند معتقدند هر کس با من و باند من همراه است حق است.
این گونه به مسائل اعتقاد داشتن و پافشاری بر چنین افکار پوسیده یکی از اعمال نیک و پسندیده به نام انصاف را در دل انسان از بین می برد.
بزرگان توصیه کرده اند که “سیدالاعمال الانصاف” یعنی آقا و سرور همه اعمال انصاف است. اگر کسی که در نظام اسلامی ما صاحب کوچکترین پست و مقام و جایگاه باشد و نتواند از انصاف دفاع نموده و آن را در موضعگیری ها و اقداماتش مورد نظر قرار بدهد کار پسندیده ای انجام نداده و مطمئنا در دراز مدت با شکست و رسوائی مواجه می شود.
انسان منصف هر چیزی را که به خودش روا می دارد باید حق همسایه اش نیز بداند. منصف را در لغت به معنی دو نیمه کننده آورده اند. هر کسی که در شرایط مساعد و در مقام تصمیم گیری نتواند وظیفه بسیار مهم دونیمه کننده را ادا بکند او را نمی توان داد دهنده نام نهاد و به چنین فردی اعتماد کردن کاری بیهوده و عبث می تواند باشد.
رسول مکرم خدا در روایتی می فرماید: آن چه برای خود نمی پسندی ، برای دیگری هم مپسند و آن چه برای خود دوست داری، برای برادرت نیز دوست بدار، تا در قضاوتت عادل باشی و در عدالتت دادگر و نزد آسمانیان دوست داشتنی و در دل های زمینیان منصف.
آدم منصف هیچگاه در اجرای قانون و گردن نهادن به واقعیت ها از راه راست منحرف نمی شود. فرد منصف همیشه برای رسیدن به اهداف اصل قانونمداری را مورد توجه قرار می دهد.
بسیار بد و زشت می شود که سنگ قانون را تا زمانی که به نفع ما و دوستان و همراهان ما باشد به سینه بزنیم و آن جا که قانون و اجرای آن را بر خلاف منافع خود ببینیم با استفاده از قدرتی که در اختیار داریم طوری عمل کنیم که قانون بی قانون.
مسئولان و دست اندرکاران هر اموری که شعار موفقیت و برنامه ریزی برای رسیدن به اهداف متعالی را سر می دهند و احترام به قانون و اجرای آن را فقط در حرف خلاصه می کنند می توانند بزرگ ترین خیانت ها را در حق جامعه انجام بدهند.
قانون شکنی جزئی و کلی ندارد. مسئولی که نمی تواند عدالت را در حوزه مدیریتی خود ساری و جاری بکند و در عمل بر خلاف ادعایش رفتار نماید مدت زمان زیادی نمی تواند دوام بیاورد چرا که به مرور چهره زشت و بی قانونی اش بر همه برملا می شود و آبرویی برایش باقی نمی ماند.
امیدواریم رعایت انصاف و گردن نهادن به قانون و مقررات و رعایت بی طرفی در اِعمال قانون در سال 98 در بین هیأت های ورزشی استان از یک جایگاه والا برخوردار باشد. انشااله.