1

مقصر درجه اول

در حالی که پنج هفته به پایان رقابت های فوتبال دسته دوم باشگاه های کشور باقی مانده است وضعیت نابسامان نماینده استان ، یکی از موضوعات اصلی بحث محافل و رسانه های ورزشی است.

جمعی از علاقه مندان به ورزش و فوتبال در تماس با دفتر نشریه ضمن اظهار تاسف از وضع پیش آمده همراه با عصبانیت از ما خواستند که تا مشخص شدن مقصران اصلی این اتفاق پیگیری بشود و رسانه ها نیز به نوبه خود شرایط حاکم بر فوتبال و نماینده استان را نقد کنند و وظیفه خود در این رابطه را انجام بدهند.

راستی مقصر و یا مقصران اصلی در نابود کردن سرمایه ورزش و فوتبال اردبیل چه کسانی هستند و چه هدفی را از این کار دنبال می کرده اند؟ آیا همچنان باید آنهایی که در به وجود آمدن شرایط فعلی مقصرند حتما باید تا به آخر خط بمانند و وظیفه خود مبنی بر مختومه کردن پرونده این تیم را به سرانجام برسانند؟

از اول فصل دلسوختگان فوتبال گفتند و فریاد برآوردند که آقایان اجازه ندهید حیات و زندگی این تیم دستخوش تغییرات اساسی بشود و به عبارتی ساده اجازه واگذاری به بخش خصوصی را ندهید. این حرف ها نه از باب مخالفت با فعالیت بخش خصوصی در فوتبال اردبیل زده می شد و نه از سر بدبینی و غرض ورزی و سیاه بینی و یاس بود بلکه این درخواست ها بر اساس شواهد و قرائن و تجربه منطقه در فعالیت بخش خصوصی در فوتبال بر زبان ها جاری می شد.

 به جا خواهد بود که مقصر درجه اول در وضعیت به وجود آمده بدون رودربایستی معرفی شود. آنهایی که از همان روزهای اول سقوط به دسته دوم بساط مخالفت با تیم پهن کردند و در ادامه  نامه بازرسی را مطرح نمودند و آنهایی که به دنبال افراد رفتند تا زمینه حضور آنها در فوتبال را فراهم کنند و در نهایت بر روی مجید حیدری به توافق رسیدند و او را به فوتبال اردبیل معرفی کردند ، آنهایی که در جلسات خصوصی و بدون اطلاع اعضای کمیته تشخیص اهلیت به حیدری وعده دادند و او را با حرف های خود برای تحویل گرفتن تیم تشویق کردند و بعد از رای گرفتن از کمیته سرکاری ، زمانی که شر تیم را از سر خود کم کردند همه گفته ها را فراموش نمودند و به مرور آن بلایی که می بینیم بر سر این تیم آوردند و آن را زمین گیر نمودند آیا در این کار مقصر نیستند؟

باور کنید که چیزی از بزرگی، کیاست، قدرت، منزلت، عظمت، ابهت و جایگاه کسی نمی کاهد که اگر بیایند و جریان را به طور رک و صریح و آشکار بگویند و کسانی را که در این وضع موثر بوده و نقش داشته اند معرفی کنند و برای بازی های آینده حداقل با صداقت تیم را به حال خود رها نکنند و با وعده های پوچ و نقش بازی کردن، بیش از این هواداران و علاقه مندان را دل آزرده نکنند.

بدانیم و بدانید که تلف کردن سرمایه عمومی تنها در برخی موارد خلاصه نمی شود. تیم شهرداری سرمایه جامعه ورزش اردبیل بود و به نوعی بیت المال به شمار می رود، به نظر شما کسانی که با اصرار و پافشاری به واگذاری رای دادند و حال و روز تیم را به این روز انداختند د ر این قضیه نمی توانند مقصر باشند؟