1

پیش‌بینی تولید ۹ هزار تن عسل در استان اردبیل

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود که امسال ۹ هزار تن عسل مرغوب در زنبورستان‌های این استان تولید و روانه بازار مصرف شود.

نوبخت اژدریبا اشاره به پیش‌بینی افزایش ۲۱ درصدی تولید عسل در سال جاری گفت: سال گذشته هفت هزار و ۴۰۰ تن عسل از زنبورستان‌های استان برداشت شد.

وی عسل تولید شده در استان اردبیل معروف به سبلان را از جمله محصولات مرغوب و با کیفیت تولیدات کشاورزی در ایران ذکر کرد و افزود: عسل سبلان به ثبت جهانی رسیده و جزو با کیفیت‌ترین محصولات تولیدی و عرضه شده حوزه کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل مجموع کندوهای زنبور عسل در این استان را بیش از ۵۰۰ هزار کلنی اعلام کرد و ادامه داد: بیش از سه هزار و ۷۰۰ نفر در حرفه زنبورداری استان اردبیل مشغول فعالیت و تولید هستند.

وی با اشاره به مهاجرت زنبورداران سایر مناطق کشور به ییلاقات پرگل استان اردبیل به‌ویژه در فصل تابستان و زمان تولید و برداشت محصول اظهار کرد: انتظار می‌رود که با دقت و نظارت بیشتر، جلوی عرضه عسل بی‌کیفیت و نامرغوب در استان گرفته شود.

اژدری از صادرات عسل تولید شده در استان اردبیل به کشورهای ترکیه، عراق، جمهوری آذربایجان و روسیه خبر داد و اضافه کرد: این امر به رونق صنعت زنبورداری در استان کمک کرده است.