1

میزان خرید گندم در استان اردبیل به بیش از ۳۵۵ هزار تن رسید

 سرپرست شرکت خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل گفت: میزان خرید گندم از گندم‌کاران در این استان که از ۱۶ خردادماه شروع شده به ۳۵۵ هزار و ۶۰۷ تن رسیده است.

ودود ایرانیان  ارزش تقریبی این میزان گندم خریداری شده را ۶۲ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندم‌کاران استان واریز شده و مابقی مطالبات هم در موعد مقرر پرداخت خواهد شد.

سرپرست شرکت خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل قیمت تضمینی گندم را ۱۷۵ هزار ریال ذکر کرد و گفت: ۴۶ مرکز خرید گندم شامل مراکز خرید ملکی، سیلوهای‌های بخش خصوصی و مباشر برای خرید تضمینی گندم از کشاورزان در استان دایر است و محدودیتی در خرید گندم در این مراکز وجود ندارد.

ایرانیان ادامه داد: کشاورزانی که می‌خواهند محصولات گندم و کلزا را تحویل مراکز خرید بدهند با مراجعه به همکاران جهاد کشاورزی اطلاعات خود را در پهنه‌بندی وزارت جهاد کشاورزی ثبت و یا بروز رسانی کنند تا در روند خرید مشکلی پیش نیاید.

وی اضافه کرد: استان اردبیل در زمان ترسالی در تولید گندم جزو سه استان برتر کشور بوده است ولی به علت خشکسالی این جایگاه به رتبه نهم کشوری تنزل پیدا کرده است.