1

فضول باشی ورزش اردبیل و میزبانی مسابقات بین المللی

فضول باشی ورزش اردبیل را در ورزشگاه تختی و در جریان بازی دو تیم بی نام اردبیل و شهرداری بندر عباس دیدم. سرمای هوا امکان حرف زدن، صحبت نمودن و اظهار نظر کردن را از آدمی سلب می نمود. اندک تماشاگر این بازی واقعا کار بزرگی کرده بودند و به معنای واقعی به آنها می توان عاشق فوتبال لقب داد.
هرچند بلاتکلیف بودن نماینده اردبیل در لیگ دسته دوم در همه زمینه های مربوط به فوتبال از جمله حضور تماشاگران در ورزشگاه تاثیر منفی گذاشته است ولی آن اندک تماشاگر حاضر در محل مسابقه برای تشویق تیم اردبیل سنگ تمام گذاشتند ، هر چند که در پایان ناراحت و غمگین ورزشگاه را ترک کردند. تیم اردبیل در دو دقیقه مانده به پایان مسابقه گلی را دریافت کرد که زننده آن ترکمان بود.بازیکنی که در فصل گذشته با پیراهن شهرداری در رقابت های لیگ دسته یک به میدان می رفت.
در آن سرمای سوزناک که تا مغز استخوان آدمی نفوذ می کرد فضول باشی بدون مقدمه گفت: سؤالی در ذهن من ایجاد شده که در چند روز اخیر هر چقدر به دنبال جواب آن می گردم نتوانسته ام موفق باشم. امیدوارم در هوای سرد ورزشگاه تو بتوانی ذهن من را از این سؤال نجات بدهی و خیالم را راحت بکنی.
گفتم جناب فضول باشی ، تو که خودت را عقل کل می دانی و معتقدی جواب همه سؤالات ورزشی استان در خدمت شماست، این چه موضوعی است که این قدر تو را درمانده کرده و مجبورت نموده است که به عجز و ناتوانی خودت اعتراف نمایی.
بلافاصله گفت: از گفته من سوءاستفاده نکن و خوب گوش بده، من بالاخره نفهمیدم که میزبانی استان و اردبیل برای مسابقات بین المللی خوب است یا بد؟میزبانی این گونه رقابت ها می تواند برای ورزش استان موثر باشد و یا آفتی برای آن محسوب می شود؟
برگزاری رقابت های مهم آسیایی و جهانی در شهر ما نقطه مثبتی برای مسؤولین ورزش و هیات های ورزشی است و یا نشان دهنده ضعف و ناکارآمدی آنها به شمار می رود؟ آیا می توان تلاش های انجام یافته توسط هیات های ورزشی و دست اندرکاران ورزش در ارتباط با قبول میزبانی مسابقات بین المللی را ستود و یا باید آنها را نفرین کرد و این کار را به چماقی تبدیل نمود که آنها هر وقت خواستند حرفی از ورزش و خدمات خود بزنند بر سرشان فرود آوریم تا خاموش شوند و اظهار فضل ننمایند.
گفتم فضول باشی عزیز مگه بی کاری و یا سرت درد می کنه اصلا به من و تو چه ربطی داره.ببین اگر این کار را تایید بکنی گروه مخالف بر علیه تو موضع می گیرند و یا اگر مخالفت بکنی موافقان امر بلایی بر سرت می آورند که از زندگی زده می شوی. تازگی ها هم که مد شده است تا یک نفر مخالف با نظر عده ای سخن می گویند فورا در فضای مجازی یک کمپین راه اندازی می کنند. تو هم برای این که دچار این حملات نشوی زبانت را گاز بگیر و به این کارها دخالت نکن.
فضول باشی خنده معنی داری کرد و گفت: تا در ورزش ما منفعت باندی و گروهی و شخصی بر منافع عموم و جامعه ورزش ترجیح داده شود وضع از این بهتر نخواهد شد که بدتر هم می شود. یک عده به دنبال میز و ریاست هستند و جمعی نیز نمی خواهند موقعیت را از دست بدهند .حق با توست اصلا به ما چه مربوط است!!!!!!!!!!!!