1

۱۶۰ میلیارد ریال صرف بهسازی خیابان‌های ناحیه صنعتی نیر شد

 مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از صرف ۱۶۰ میلیارد ریال برای زیرسازی و آسفالت خیابان اصلی ناحیه صنعتی نیر خبر داد.

هاشم علاییاظهار کرد: ناحیه صنعتی نیر با مساحت ۳۰ هکتار از جمله نواحی صنعتی استان است که با استقبال سرمایه‌گذاران مواجه شده و در این ناحیه صنعتی ۶۴ قرارداد حق بهره‌برداری زمین با سرمایه‌گذاران منعقد شده که تاکنون ۱۲ واحد تولیدی موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری از دستگاه‌های ذیصلاح شده‌اند.

وی همچنین از اجرای پروژه خط انتقال و منبع زمینی و هوایی آب و زیرسازی معابر و خیابان‌های ناحیه صنعتی نیر با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال طی ۲ سال گذشته خبر داد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در زمینه طرح توسعه ناحیه صنعتی نیر هم اظهار کرد: مطالعات طرح توسعه این ناحیه صنعتی آغاز شده و امیدواریم با تحقق توسعه آن شاهد حضور سرمایه‌گذاران جدید در شهرستان نیر باشیم.

وی واگذاری زمین به صورت شرایط نقد و اقساط و تخفیف تا ۵۰ درصد قیمت حق بهره‌برداری زمین در مناطق کمتر توسعه یافته را از جمله مشوق‌های اعمال شده دانست و گفت: این مشوق‌ها باعث ترغیب سرمایه‌گذاران برای حضور در ناحیه صنعتی نیر و نواحی صنعتی کم‌برخوردار استان شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: اجرای روشنایی معابر از دیگر طرح‌هایی است که در ناحیه صنعتی نیر در دست اجرا بوده تا ضمن تلطیف فضای عمومی، میزان ضریب امنیت این ناحیه صنعتی نیز افزایش یابد.

علایی بیان کرد: تلاش می‌شود با تامین زمین و اجرای زیرساخت‌های مورد نیاز، جوابگوی خیل عظیمی از سرمایه‌گذاران جدید در استان باشیم.