1

پزشک حاذق سیاستمدار نالایق

از پنجشنبه گذشته تا اتمام انتخابات با استفاده از فضای مجازی و پیامک، عده ای به تکاپو افتاده و کاسه گدایی در دست برای قرار گرفتن نامشان در لیست منتخبین شورای شهر التماس دعا می کردند. این چه رسمی است که عاشقان خدمت در پیش گرفته اند که به هر نحوی می خواهند در افکار عمومی خود را جای بدهند و جایی در لیست انتخابی افراد داشته باشند.
مردم قهرمان و همیشه در صحنه و ولایتمدار اردبیل آگاه هستند و دارای بینش سیاسی و به خوبی می توانند در دنیای سیاست، خوب را از بد و خدمتگزار را از خائن و دوستدار خدمت به جامعه و مردم را از هواداران خدمت به دوست و اقربا و گروه به خوبی تشخیص بدهند و رای خود را آگاهانه در صندوق های رای بریزند . همان کاری که در این دوره چون دوره های قبل انجام دادند و برای فرصت طلبان فضا برای خودنمایی ندادند.
قربان پارلمان محلی بروم که چقدر هوادار دو آتشه و سینه چاک پیدا کرده است. رفتار کاندیداها و طرفداران آنها در ایام تبلیغات نشان بارزی از علاقه این قبیل نامزد ها به شورا را نشان می دهد.
لیست های متعددی که اقشار مختلف ارائه کرده بودند هم حاوی نکات بسیار قابل توجه بود. لیست های ورزشی هم که داستان خود را داشتند. دستپخت یک یا دو و یا نهایت سه نفر به نام جامعه ورزشی و به کام برخی ها و بعضی از جناح های سیاسی در میان لیست ها به چشم می خورد.
به هر حال سفره ای گسترده شده بود و آنهایی که برای آینده خود برنامه ای تدوین کرده بودند می خواستند با توسل به هر وسیله ای در بین نامزدهای شورا برای خود جایگاهی تعریف بکنند و امکان بهره برداری از آن در آینده را فراهم نمایند.
همه این دویدن ها، نقشه کشیدن ها، برنامه نوشتن ها و شب و روز پوستر چسباندن ها و کارت توزیع کردن ها چندان در انتخاب مردم نمی توانند تاثیر گذار باشند.
اگر نیاز به پزشکی حاذق و ماهر داشته باشیم صرف تبلیغات و یا مطب داشتن در بهترین نقطه شهر، جان بیمار خود را به دست هر کسی نمی سپاریم. تحقیق می کنیم ، سابقه طبابتش را بررسی کرده و با چند نفر از بیمارانش برای اخذ اطلاعات کافی ملاقات کرده و آنگاه تصمیم می گیریم . هیچوقت در انتخاب پزشک به قیافه، محل تولد، شیک بودن مطب، پوستر تبلیغاتی گران قیمت و دیگر پارامترهای حاشیه ای توجه نمی کنیم بلکه با توجه به عملکرد و کاردانی تصمیم گرفته و بیمارمان را برای درمان به وی می سپاریم.
و چنین است که اگر در پرونده ای برای احقاق حق خود در محاکم قضایی به دنبال وکیلی باشیم کار خود را به دست هر فردی که ادعای وکالت داشته باشد نمی دهیم بلکه پرس و جو می کنیم تا سرنوشت پرونده خود را به وکیلی با سابقه دارای رزومه کاری و کارآ بسپاریم.
سرنوشت شهر و دیار ما نیز چنین بوده و هست. مگر مردم می توانند به هر کسی که از راه برسد و هوای نشستن در صندلی شورا به سر داشته باشد رای بدهند و اعتماد بکنند؟ زمانی که این مطلب در اختیار خوانندگان قرار می گیرد انتخابات به پایان رسیده و همه در انتظار اعلام نتایج آرا خواهند بود و مسلما در بین 11 نفری که از اردبیل برای چهار سال به عنوان عضو شورا معرفی می شوند جایی برای قدرت طلبان ، تازه از راه رسیده ها، متکبرها، دروغ گوها و بی خبر از امور شهر و شهرسازی نخواهد بود.
هر کسی برای قبول مسؤولیت در بخشی و کاری برازنده می باشد. آن فردی که نتواند یک مؤسسه، نهاد و یا مرکز آموزشی کوچک و یا حتی یک کلاس درس در یک مجموعه ای را مدیریت بکنمد چگونه برای راهیابی به شورای شهر قدم پیش می گذارد خدا می داند و بس.
این دوره گذشت . امید آن داریم در دوره بعد چون امسال تعدد بی حساب و کتاب نامزدهای شورای شهر را شاهد نباشیم.