1

بهتاج مدیر دولت احمدی نژاد

گویند در روزگاران قدیم مردی فربه زندگی می کرد که علاقه زیادی به خوردن داشت.بیشتر وقت او صرف خوردن و آشامیدن می شد . یک روز مرد که به بازار رفته بود به خانه برگشت و همسرش از او پرسید مرد چه شده که امروز زود به خانه آمدی؟ مرد گفت شنیده ام که امروز همسایه حلیم می پزد آمده ام که حلیم بخورم. وقتی که بوی حلیم همسایه به مشامش رسید سریع به خانه همسایه رفت ولی از بس که عجله کرده بود فراموش کرد که دیگی همراه خود ببرد تا حلیم بگیرد..چون ظرفی نداشت رفت بالای دیگ و با قاشق شروع به خوردن کرد ولی وقتی دید فایده ندارد و چون بسیار هول کرده بود که مبادا نتواند به اندازه کافی حلیم بخورد با دو دست گرم خوردن شد و چنان بر سر دیگ خم شده بود که به ناگاه درون دیگ افتاد و مردمان با خنده و با صدای بلند گفتند بیچاره این مرد از هول حلیم افتاد توی دیگ.

حال برخی از دوستان تازه به دوران رسیده بی خبر از گذشته ورزش این دیار از شدت تنفر از یک نفر و میزان بالای علاقه مندی به فردی دیگر در انتشار یک خبر بدون منبع چنان دستپاچه و خود را گم کرده اند که کاملا مصداق داستان ذکر شده،شده اند و با این کار عداوت،ناکافی بودن اطلاعات خود و دوستان شان رابه وضوح به نمایش گذاشته اند.
یکی از نشریات باسابقه محلی در خبری بدون منبع و با ذکر شنیده ها حاکی است از احتمال تغییر در مدیریت اداره کل ورزش و جوانان خبر داده است و کانال فوتبال اردبیل با ذوق زدگی خاص از مشاهده این خبر با دستپاچگی تمام خبر از رفتن مدیر بازمانده از دولت احمدی نژاد از ساختمان میدان ورزش را داده است.
کسانی که ادعای اطلاع رسانی و فعالیت خبری در فضای مجازی را دارند باید در اظهارنظرهای خود جانب احتیاط را بیشتر رعایت کنند و اگر در موضوعی اطلاع کافی نداشته باشندو یا سن و سالشان اجازه اظهار نظر در ارتباط با گذشته های نه چندان دور  را ندهدبه این کار اقدام ننمایند.
وقتی هر تازه از راه رسیده ای در استان درمانده و ورزش بیچاره و لاعلاج آن ادعای رسانه ای بودن کرده و از اظهار فضل در هر موضوعی کوتاه نمی آید قرار گرفتن خبرهای اینچنینی در فضای مجازی نمی تواند دور از انتظار باشد.
در ارتباط با خبر منتشر شده در کانال فوتبال اردبیل ذکر چند جمله ضروری است.
-بهتاج از مدیران دولت تدبیر و امید بوده و بعد از انتصاب خدابخش استاندار اردبیل کلید اداره کل ورزش و جوانان استان به وی تحویل داده شده است. حال آقایان با استناد به کدام حکم و مدرک،بهتاج را مدیر دولت احمدی نژاد می دانند جای سوال دارد.
هدف آقایان از طرح این موضوع چیست؟ کسی که از تاریخ ورزش و سرنوشت مدیریت آن در چهار سال گذشته اطلاع نداشته باشد چگونه می تواند با تحلیل ها و نوشته های خود برای درمان ورزش این منطقه نسخه بپیچد و ارائه طریق نماید؟ از آن جاییکه گردانندگان این کانال نخواسته اند خود را معرفی نمایند اظهار نظر در مورد اهداف آنها با مشکل مواجه می شود.
بهتاج از مدیران دولت تدبیر و امید است .آقایان دست و پای خود را گم نکنند و برای انتقام گرفتن از وی هر وسیله ای را برای استفاده روا ندانند. او اگر در مدیریت ورزش استان موفق بوده حسناتش به پای دولت تدبیر و امید است و اگر در انجام وظایف محوله و خدمت به نسل جوان کاری از پیش نبرده است نمرات منفی اش نیز از آن دولت تدبیر و امید است. حال در این وسط آقایانی که او را مدیر دولت احمدی نژاد تلقی کرده و آن را در قالب یک خبر منتشر می کنند به دنبال چه چیزی هستند خدا می داند.
-چه رسم بدی شده است که امروز هر کسی که می خواهد بر دیگری خرده ای بگیرد و کارها و اقداماتش را زیر سوال ببرد از دولت گذشته مایه می گذارد. امکان دارد کسانی که امروز در یک خبر مدیر دولت تدبیر و امید را به دولت احمدی نژاد وصله می زنند جز کسانی باشند که در دولت های نهم و دهم از سینه چاکان دولت بوده اند و از هواداران آن برای رسیدن به برخی از اهداف و منافع شخصی. و یا در آن دوران دانش آموز بودند و به دنبال مشق و حساب و هندسه و چیزی از جریانات سیاسی و اقدامات انجام پذیرفته در ورزش نمی دانسته اند و اینک به برکت فضای مجازی فرصتی برای ابراز وجود و گشودن عقده های آن دوران به دست آورده اند و یک شبه طرفدار دولت فعلی و عاشق و هوادار آن شده اند.
باید به این فرصت طلبان نان به نرخ روز خور یادآوری شود که در تاریخ ورزش این منطقه هیچ دولتی به مانند دولت احمدی نژاد از نظر اماکن و زیر ساخت ها به ورزش منطقه خدمت نکرده است. مدیران تربیت بدنی استان در دولت های نهم و دهم مدیرانی توانا،لایق،زحمتکش و در ورزش منطقه اثر گذار بوده اند. اینجا بحث دفاع از یک دولت و یا رد دولتی دیگر نیست بلکه صحبت بر سرواقعیت های موجود و دفاع از اطلاع رسانی درست و امانتداری در این عرصه است.
احداث ۱۸سالن سرپوشیده در نقاط مختلف استان در طول یک سال،به بهره برداری رساندن مجموعه ورزشی رضازاده، افتتاح فاز اول ورزشگاه علی دایی،آغاز عملیات سالن دوومیدانی ،احداث استخر در همه شهرستان های استان و…. از جمله اقدامات انجام یافته در دولت های نهم و دهم بوده است.
مدیرانی که در دولت های نهم و دهم کلید دار اداره کل تربیت بدنی وقت بودند همگی منشا خیر و برکت برای ورزش استان بوده اند و سزاوار نیست که برخی از مدعیان به ظاهر طرفدار ورزش و بی خبر از تاریخ آن و در جهت مخالفت با یک مدیر،تلاش ها و زحمات دیگران را زیر سوال ببرند و با نیشخند به آن دوران نگاه بکنند‌
در دولت قبلی همه ساله مراسم تجلیل از ورزشکاران و قهرمانان استان به طرز با شکوهی برگزار می شد و جوایزی در حد توان و وسع اداره کل به قهرمانان و افتخار آفرینان اهدا می شد. آنهایی که الآن به مدیران قبلی در ادره کل ایراد می گیرند بجا خواهد بود که آدرس دقیق مراسم تجلیل  برگزار شده در دولت تدبیر و امید را در کانال خودشان اطلاع رسانی بکنند.
باید از کسانی که برای رسیدن به هدف ،استفاده از هر وسیله ای را مباح می دانند دوری کرد.مخالفت با بهتاج نباید وسیله ای برای اطلاع رسانی غلط و دروغین بوده و تلاش عده s ای خدمتگزار صادق و بی ریا در بیست سال گذشته را زیر سوال ببرد.
-هدف این نوشته حمایت از بهتاج و یا تخریب وی نمی باشد. فردا حضرات بلندگو به دست نشریه ما را حامی این و آن قلمداد نکنند.این که بهتاج مدیر موفقی بوده یا نه به بحث دیگری نیاز دارد ولی این که در روز روشن خبری دروغ و بی اساس منتشر شود و به اعتماد جامعه به خبر و جامعه خبری لطمه وارد شود مهم است و جای بحث دارد.
-ورزش استان فقط در ادامه حکومت ،ریاست ،سلطه و مدیریت یک یا دو و یا چند نفر خلاصه نمی شود. در هر کار و در هر اظهار نظری باید خدا را ناظر بر اعمال و رفتار و نوشته و گفتار خود احساس کرد. زحمات کشیده شده برای ورزش استان در دولت نهم و دهم زحماتی نیست که تعداد اندکی از حامیان این و یا آن در فضای مجازی آن را زیر سوال ببرند. مدیران ورزش استان در دولت نهم و دهم مدیرانی پر تلاش بودند و نادیده گرفتن زحمات آنها می تواند نشان از جو زدگی، بدبینی،بی حرمتی و سیاسی بازی باشد.