1

لزوم توجه به نوجوانان و مربیان سازنده در فوتسال

استمرار موفقیت در یک رشته ورزشی و رسیدن به جایگاه ایده آل و کسب موفقیت در میادین مختلف ارتباط مستقیم با توجه به تیم های پایه و آینده سازان آن رشته دارد.

تجربه نشان داده است هر وقت ورزشکاران پایه به خوبی حمایت شده و در مسیر صحیح و اصولی آموزش و تربیت قرار گرفته اند برای رشته های ورزشی آینده ای روشن و درخشان در پیش بوده و هر زمانی که توجه به این مقطع را فراموش کرده و در برنامه های خود قرار نداده ایم برای ورزش، روزهای سیاه و عدم موفقیت و ناکامی را ترسیم کرده ایم.

اینکه همه کارشناسان و عوامل دخیل در امر ورزش و تربیت بدنی و  دست اندرکاران ورزش توصیه می کنند که برنامه ریزی برای رشد و شکوفایی استعدادها را در اولویت کارها و اقدامات قرار گیرد دلیلی جز آنکه گفته شد نمی تواند داشته باشد.

اگر می خواهیم ورزش استان در همه رشته ها حرفی برای گفتن داشته باشد و اگر دوست داریم در صحنه های مختلف ورزشی همیشه دست ورزشکاران استانمان را در برابر رقبا بالا ببینیم و اگر موفقیت در تمامی صحنه های ورزشی آرزوی ماست شرط اصلی و اساسی رسیدن به این هدف برنامه ریزی اصولی و صحیح برای نونهالان و نوجوانان و تحت پوشش قرار دادن آنها می باشد. اگر به قصد خدمت به ورزش و آینده سازان این منطقه در ورزش و هیات های ورزشی قبول مسئولیت کرده ایم خود را به موفقیت هال لحظه ای و اتفاقی دل خوش نکنیم و بر روی آنها مانور نداده و هندوانه در بغل نگذاریم بیائیم با یک برنامه ریزی قابل قبول و با به کار گیری عاشقانی که می خواهند صادقانه و با اخلاص داشته های خود را در اختیار نونهالان و نوجوانان قرار بدهند و با دعوت از آنهائی که دغدغه ورزش و آینده این استان را دارند ورزش استان را از پشتوانه ای محکم و قوی بهره مند سازیم و موفقیت و سربلندی در هر میدانی را برای ورزش تضمین بکنیم.

تماشای مسابقات فوتسال جام رمضان در رده سنی نوجوانان در شهر اردبیل نشان می دهد که آینده سازان فوتسال منطقه از زمینه های مناسبی برای پیشرفت و سرافرازی در این رشته دارند.

این رقابت ها و انجام بازی های روان و زیبا در آن حاصل تلاش و کوشش کسانی است که در فوتسال اردبیل فعالیت در رده نونهالان و نوجوانان را در راس فعالیت های ورزشی خود قرار داده و بدون توجه به حاشیه ها و ورود کردن به بگو مگو های خانمانسوز دنیای توپ گرد، صادقانه خدمت نموده و در پرورش استعدادهای این دیار کمر همت بسته اند.

وقتی می بینیم که مربی پایه و نام آشنای استانمان پرویز آفتابی با لباس ورزشی در کنار نوجوانان تیم قرار گرفته و همراه با آنها گرم می کند وبرای آماده شدن جهت انجام یک دیدار  در هر لحظه در کنار آنها قرار گرفته و روحیه ای مضاعف به آنها می بخشد تماشاگر لذت بیشتری از چنین لحظات در میادین ورزشی می برند. وجود چنین مربیان توانا و زحمتکش که عمر خود را در خدمت به نسل جوان سپری کرده و در این راه گام برداشته اند باید مورد توجه  مسئولین قرار بگیرد و زمینه خدمت هر چه بیشتر این قبیل مربیان سازنده را با ایجاد فضای مناسب فراهم نمایند.

دیدار دو تیم مقاومت و آرتا صنعت پنجشنبه شب گذشته در چارچوب رقابت های فوتسال جام رمضان نشان از وجود استعداد های ناب در اردبیل و تلاش مربیان سازنده و توانائی آنها در پرورش استعداد های این دیار بود.

نوجوانان دو تیم در حضور تعداد قابل توجهی از تماشاگران بدون آنکه تخت تاثیر فضای حاکم بر ورزشگاه قرار بگیرند چهل دقیقه دویدند و تلاش کردند و صحنه های زیبائی از فوتسال را به نمایش گذاشتند.

حرکات پا به توپ، فرار از تنگناها و ایجاد فضای مناسب برای پیشروی، شناخت موقعیت ها و داشتن روحیه همکاری و گذشت، رعایت اخلاق ورزشی و عدم توجه به حاشیه ها و عدم اعتراض های بی مورد و دخالت در امر داوری از ویژگی های قابل توجه یاران دو تیم در این دیدار بود.

این بازیکنان اگر بخوبی حمایت شوند و تحت پوشش قرار گرفته و بعد از پایان رقابت ها به حال خود رها نشوند می توانند فوتسال اردبیل را از آینده ای درخشان بهره مند نمایند و با درخشش در میادین برای اردبیل و این منطقه افتخار آفرینی کرده و موجب سرافرازی و سربلندی منطقه بشوند.

به نتیجه برد و باخت در این دیدار کاری نداریم تماشای دیداری که سرشار از زیبائی ها و خلاقیت ها بود بهترین و بالاترین نتیجه این بازی بود و بدون شک کسانی که این دیدار را به دقت تماشا کردند از آن لذت بردند.

دست کسانی که برای پرورش این استعدادها اقدام می کنند و در هر شرایطی برای دستیابی به هدف کوتاهی نکرده و بهانه گیری نمی کنند درد نکند. مربیان پایه در فوتسال و کسانی که عشق این کار را دارند بدانند که خدمات و تلاش آنها مطمئنا مورد توجه پروردگار خواهد بود و این خود بزرگترین ، بهترین و بالاترین هدیه برای آنها به حساب می آید. در پایان این دیدار مهدی صاحب از تیم آرتا صنعت به عنوان بهترین باتزیکن این دیدار شناخته شد.