1

مقوله تربیت هدف اصلی ورزش

هدف اصلی از ورزش کردن و تلاش برای ترویج و تبلیغ فرهنگ ورزش در جامعه، مقوله تربیت است . برنامه ریزی ها، اقدامات، تدارکات و همایش ها و برگزاری مسابقات ورزشی با صرف بودجه های کلان همگی در موضوع تربیت معنا و مفهوم پیدا می کنند. هر وقت و زمانی که ورزش از این مسیر خود منحرف بشود باید آب رفته از جوی ورزش به مسیر اصلی بازگردانده شود.

آنچه امروز به نام ورزش و در زیر سایه آن انجام می پذیرد نشان دهنده آن است که افرادی که سنگ ورزش را به سینه می زنند و خود را بزرگ شده و پرورش یافته در فضای آن می دانند و برای خود حقی در آن قائل هستند از بعد تربیتی آن بهره ای نبرده اند . کسانی که رفتار، اعمال و کردارشان فرسنگ ها با اهداف ورزش فاصله داشته باشد نباید مدعی سروری، آقایی و رهبری در ورزش باشد.

فعالیت افرادی که جز بهره برداری های آنچنانی از ورزش فکر دیگری در سر ندارند می توانند در این صحنه بسیار خطرناک ظاهر شوند. با زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی دست زدن به هر کاری را مباح دانسته و بالاتر از هر چیز بازی کردن با آبروی انسان ها را نیز راهی برای رسیدن به اهداف به حساب می آورند.

هیچ شک و تردیدی وجود ندارد که در کارهای اجرایی کمبودها، نقطه ضعف ها، کاستی ها، عدم توانایی ها و برخی رفتار های غلط و شبهه بر انگیز می تواند باشد ولی هیچ کدام از این ها دلیلی بر تهمت زدن ، مارک چسباندن و انحراف از جاده مردی و مردانگی را نمی تواند موجب شود.

انتقاد کردن معنی و مفهوم خاصی را در دل خود دارد.. انتقادها باید در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی علمی دست اندرکاران و از همه مهم تر موضوع نظارت بر بخش های مختلف را مورد توجه قرار بدهد.

در مقابل انتقاد هایی که منصفانه و از سر دل سوزی انجام می پذیرد همه باید سر تعظیم فرود آورند . در ورزش به جای سیاسی کاری باید کمر همت بسته شود تا به حلقه های مفقوده ورزش چاره اندیشی گردد.

انرژی که در اتاق فکرهای تخریب صرف می شود می تواند در جهت سامان بخشیدن به امر ورزش مورد استفاده قرار گیرد. آنهایی که حلقه ای را تشکیل داده و با راه اندازی گروه ها و کانال های مختلف در فضای مجازی می خواهند مخالفین خود را از دم تیغ بگذرانند و افراد مستقل را مجبور به سکوت نمایند تاکتیک نامناسبی را انتخاب کرده اند.

سبک نگارش و استفاده از کلمات برای کسانی که در فضای مجازی فعال هستند مشخص است. نوشتن مطلب تحت عناوین و کانال های جعلی درست است که در ظاهر به معرفی نویسنده نمی پردازد ولی کسانی که از نعمت تشخیص نوشته ها و نویسنده ها برخوردارند می توانند نویسنده مطالب را بشناسند و به صداقت و مردی و مردانگی آنها درود بفرستند و بر حال و احوال مدعیان اصلاح ورزش تاسف بخورند.

ورزش استان در طول تاریخ به آنچه استحقاقش بوده دست نیافته است. ورزش استان از قافله پیشرفت و تعالی عقب مانده و به نحوی همه آنهایی که مدعی حضور در صحنه بوده اند در حاکمیت این وضع دخیل بوده اند اما انتقاد و بیان مشکلات و کاستی ها رسم خودش را دارد و مطمئنا با حرمت شکنی و انتقام گرفتن و لج بازی ها  فرق خواهد داشت.

اهداف ورزش با حرمت شکنی و حمله های ناجوانمردانه مغایر است و ورزشی ها انتقاد را نباید در ردیف حرمت شکنی قرار بدهند.