1

علی دایی مردی از تبار نیک اندیشان

دایی چرا محبوب قلوب است؟ دایی چگونه به جایگاهی رسیده است که می تواند اعتماد جامعه را به خود جلب نماید؟
دایی با مرام است و پایبند به اصولی که وی را از صحنه های خطرناک و توطئه هایی دل آزار همیشه نجات داده است.
دایی قلبی به وسعت دریا دارد . اتکایش در همه امور و کارها فقط به خداوند قادر و رحمان است. او در عمر ورزشی، طوفان های سهمگینی را پشت سر گذاشته و از کم محبتی ها و دسیسه ها و نقشه های شوم خودفروخته ها نهراسیده و با الهام از اعتقاداتش مبارزه کرده و همواره در راه درستی که انتخاب کرده پیروز شده است.
حق طلبی دایی ورد زبان همه است. از همان دورانی که در محله خیرآباد پا به توپ شد تاحال که اسطوره فوتبال ایران زمین است لحظه ای در مقابل ناحق سر خم نکرده و در مبارزه برای پیروزی حق شک و تردیدی به دل راه نداده است.
دایی مرد بزرگی است که در آزمون های مختلف سربلند شده است و سرافراز. انسان زمانی دوست داشتنی تر می شود که بتواند در اوج و در ایامی که در آسمان ها سیر می کند بر نفسش غلبه پیدا بکند و از دایره اخلاق و متانت خارج نشود.
دایی در ورزش پیروزی ها و شکست های زیادی را تجربه کرده است ولی نتایج مستطیل سبز اثری در میزان محبوبیت وی در بین مردم نداشته است. او در عنفوان جوانی با رفتار و حرکات حسنه و گفته های فراموش نشدنی دل های با صفای مردم ایران زمین را تسخیر کرده است . محبت مردم قهرمان ایران به فرزند غیور و دلاور سبلان نعمت بزرگی است که خداوند به او ارزانی داشته است.
زلزله کرمانشاه دل همه مردم ایران را به درد آورد.دیدن صحنه هایی که اشک از دیدگان همه جاری می کرد روح وحدت و یک پارچگی ملتی قهرمان و دلاور را به نمایش گذاشت. همه آمدند تا شاید سهمی کوچک و ناچیز در کاستن از آلام و غصه های آسیب دیدگان از این حادثه داشته باشند. حادثه رخ داده گسترده و غافلگیر کننده بود. وقتی بیش از یک هزار روستا هم زمان آسیب ببیند و خانه ها و سرپناه ها با خاک یکسان شود نشان دهنده اوج مصیبتی است که باید مردم ایران و استان کرمانشاه تحمل بکنند.
بگذریم از مشتی سیاست زده ها و غلامان حلقه به گوش سیاسیون که همه چیز را از پشت عینک قدرت و حفظ آن و بدنام کردن رقبا به هر قیمت و بهایی به تماشا نشستند.
آن هایی که در اوج مصیبت مردم، سیاست را پیشه خود ساختند و ذهن مردم را مدت ها در فضای مجازی مشغول کردند گناه بزرگی را مرتکب شدند.
مردان بزرگ در شرایط حساس هوش و ذکاوت و قدرت مدیریت خود را نشان می دهند و چه زیبا دایی احساس تکلیف کرد و قدم پیش گذاشت ،آستین همت بالا زد و مردم را به همراهی و یاری طلبید تا در کنار آسیب دیدگان باشند و دردی از هزاران درد آنها را درمان بکنند.
مردم نشان دادند که علی دایی را دوست دارندو بالاتر از هر چیز سند اعتماد کامل خود به وی را امضا کردند و افتخاری بس بزرگ به افتخارات وی افزودند.
دایی حق دارد که شب ها چشم بر هم نگذارد،شب و روزش را در تلاش و دوندگی بگذراند و همه توان و نیروی خود را در جهت حراست و صیانت از امانت مردم به کار گیرد و همه کمک های انجام یافته را به صاحبانش برساند.
علی دایی را نباید با دیگران مقایسه کرد.او مردی است از تبار نیک اندیشان،فرزند خلفی است از سرزمین عاشقان حسین(ع)،قهرمانی است برخوردار شده از نعمت های سفره شجاعت،همت و غیرت قمر منیر بنی هاسم(ع)و در نهایت او علی دایی است فرزند اردبیل و نوکر و خدمتگزار مردم ایران زمین.
شک و تردیدی نیست که ممکن است افراد ذلیل و بی ظرفیت و نادان و حسودی که تاب تحمل موفقیت های دایی در عرصه های ورزشی و اجتماعی را ندارند شیطنت هایی برای تاثیرگذاری در افکار عمومی انجام بدهند و به خیال خام خود مانعی بر سر راه اقدامات شجاعانه و خیرخواهانه وی ایجاد نمایند.
از ان جایی که نیت دایی خیر است و کارهایش در راستای جلب رضایت خدا و خلق خدا می باشد دست و پا زدن جز بی آبرویی برای آنها و محبوبیت فوق العاده برای دایی حاصل دیگری نخواهد داشت.