1

جاه طلبی و شهرت خواهی آفت انسانیت و مردانگی

یکی از منفورترین صفاتی که برخی از آدم ها به آن مبتلا می شوند جاه طلب و شهرت خواهی است.
کسانی که به دلایل مختلف در دوران جوانی و کارآمدی نتوانسته اند در دل مردم برای خود جایی باز بکنند در آستانه پیری و میانسالی به فکر باز کردن مغازه دو نبش می افتند و به هر روش و طریقی آویزان می شوند تا شاید بتوانند جبران گذشته بکنند و از آشفتگی های موجود برای خود دفتر و دستکی به پا نمایند.
کسانی که در دام صفات نکوهیده ای چون جاه طلبی اسیر می شوند برای رسیدن به اهداف و اغراض ممکن است به هر کاری دست بزنند. مسیر چنین اشخاصی در نزد خودشان تعریف شده است و هر کسی که بتواند وی را برای رسیدن به هدف یاری نماید سینه زدن در زیر علم آن را مباح می داند.
یکی دیگر از ویژگی های این قبیل افراد “بادیسم” بودن آنهاست. در هر سمت و سویی که اثری از نفع و سود ببینند بدون استثناء برای گرویدن به آن سمت روی خوش نشان می دهند . این قبیل افراد خود را از هر نظر بزرگ و دور اندیش ، صاحب علم و تقوی و صاحب نظر دانسته و در موارد مختلف نظر می دهند و در همه شاخه های علوم اجتماعی، مدیریت، ورزش، فلسفه و منطق خود را صاحب کرسی می دانند.
این افراد نمی توانند برتوانایی ها، قدرت و برتری دیگران صحه بگذارند و چون در فکر برتری جویی و رسیدن به جاه و مقام و منزلتی هستند اگر فرصتی به دست آورند در کشیدن دیگران به زیر و برای بالا کشیدن خود هیچ ابائی نداشته و نخواهند داشت.
کسانی که در وادی جاه طلبی و شهرت طلبی مست و واله و حیران می شوند بعضی وقت ها به نزدیک ترین خویشان، دوستان و آشنایان نیز رحم نمی کنند و دیده شده است برای رسیدن به مراد ممکن است رفتارهایی زننده و چندش آور از آنها سر بزند. افراد جاه طلب و شهرت پرست که با گرفتار شدن در دام این صفات زندگی خود را تباه و اطرافیان و نزدیکان خود را به مصیبتی بزرگ مبتلا می کنند
جاه طلبی بدون شک در تماس های اجتماعی افراد تاثیر مخربی بر جای می گذارد، چرا که کسانی که این صفات را صاحب می شوند تمایل دارند برای رسیدن به هدف با هم نوعان خود با خود خواهی و خود پرستی رفتار کنند و حرف های گنده تر و دهان پر کن بزنند.
آنهایی که جاه طلب بوده و به عشق رسیدن به شهرت، روزگار می گذرانند افرادی قابل اعتماد نمی توانند باشند، چرا که آنها فقط به هدف خود توجه می کنند و غیر از آن نمی توانند به چیز دیگری فکر نمایند.
در ورزش ما نیز این قبیل افراد کم نبوده و نیستند. اگر کسانی شناسایی شدند که در دام این صفات زشت گرفتار شده و رفتار و کردارشان از غرق شدن در این منجلاب حکایت بکند باید سعی شود که محیط سالم، زیبا و نشاط آفرین ورزش از وجود چنین افراد کاملا پاک گردد. اعتماد کردن به چنین افرادی جز پشیمانی و ندامت نمی تواند حاصل دیگری در بر داشته باشد. ورزش استان را از وجود چنین افراد خودخواه، خود محور، جاه طلب و شهرت طلب تسویه کرده و فقط برای کسانی که در مراحل مختلف زندگی ورزشی امتحان پس داده اند، اعتماد نماییم.