1

اردبیل و میزبانی مسابقات جهانی فوتسال

پیشنهاد میزبانی استان اردبیل برای مسابقات جهانی فوتسال دو ماه قبل توسط اداره کل ورزش و جوانان به فدراسیون فوتبال ارائه شده است.
ایوب بهتاج مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: به دنبال مذاکرات و ملاقات های انجام یافته با رئیس فدراسیون فوتبال، پیشنهاد میزبانی اردبیل برای مسابقات فوتسال جهانی در دو ماه قبل ارائه شده است.
وی گفت: استان اردبیل جزء پنج استانی است که میزبانی آنها در دستور کار فدراسیون برای بررسی بیشتر قرار دارد.
وی افزود:برای تکمیل نهایی پرونده میزبانی فرم مربوط به اعلام آمادگی توسط فدراسیون به اداره کل ورزش و جوانان تحویل داده شده است که این فرم باید بعد از تکمیل و امضاء توسط فرماندار محترم و مدیر کل ورزش و جوانان تا آخر وقت روز دوشنبه هفته جاری به فدراسیون ارسال شود.
وی در پایان گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان ضمن هماهنگی با مسؤولین استان و شهرستان زمینه های لازم برای بازدید نمایندگان فیفا و فدراسیسون از امکانات استان را فراهم خواهد آورد.
به دنبال اقدام اداره کل برای اعلام پیشنهاد میزبانی فوتسال و برداشته شدن گام های اولیه در این رابطه، برخی ها برای افزودن به کارنامه کاری و بهره برداری از زحمات دیگران در همایشی نسبت یبه طرح این مسئله اقدام کرده اند. آیا مسؤولین هیاتی که هیچ همکاری و تعامل با اداره کل ورزش و جوانان ندارند می توانند بدون هماهنگی هال لازم از میزبانی مسابقات مهمی چون فوتسال جهانی سخن به میان آورند؟
بحث ما در اکثر مواقع بر سر این است که هر کسی در هر مسؤولیتی که هست باید حد و اندازه خود را پاس بدارد و متاسفانه این حرف منطقی ما را دلیلی بر مخالفت و عناد با برخی ها قلمداد می کنند. آقایانی که ما را متهم به دشمنی با این و آن کرده و در مواردی حرف های در شان خود و دوستانشان را پشت سر ما بر زبان رانده اند به این سوال جواب بدهند که آیا رئیس یک هیات(قانونی و یا غیر قانونی بودنش به کنار) آیا می تواند بدون هماهنگی با مسؤول مستقیم ورزش استان در یک جلسه رسمی از میزبانی برای مسابقات جهانی حرف بزند؟
این که آیا اردبیل شرلیط لازم برای میزبانی را طبق معیارهای فیفا دارد یا نه و این که آیا این ادعا شدنی است یا نه، جای بحث خود را دارد ولی گفته همیشگی ما این است که تا از خودمحوری ها و خود بزرگ بینی ها در ورزش و فوتبال دست بر نداریم، نمی توانیم کاری از پیش ببریم و تا زمانی که جایگاه ها را نشناسیم و دل به حمایت های فدراسیونی ها ببندیم و در مقابل مسؤولان استانی جبهه گیری کرده و خود را برتر و اجل از بقیه بدانیم همان می شود که در پنج سال گذشته دیده شده است.