1

نقش استاندار در میزبانی مسابقات والیبال امیدهای آسیا

حدود 15 روز به ورود تیم های شرکت کننده در رقابت های والیبال امیدهای آسیا و 17 روز به نواخته شدن سوت آغاز این رقابت ها باقی مانده است.
با نظر مساعد استاندار و همراهی مناسب و تاثیر گذار وی در دوماه گذشته و بخصوص در روزهای اخیر، فعالیت های گسترده ای برای تامین حداقل های مورد نیاز صورت گرفته است و بجا خواهد بود که بگوییم امروز برای دستیابی به اهداف ، اماکن و مناطقی که در ارتباط با برگزاری این رقابت ها هستند به کارگاه هایی فعال و شبانه روزی تبدیل شده اند. این تلاش ها قابل تقدیر بوده و در تاریخ ورزش این دیار ماندنی می باشد.
بارها گفته ایم و بجاست که بار دیگر تکرار بکنیم که ما می توانیم میزبانی سربلند و سرافراز این رقابت ها باشیم به شرطی که دست از منیت ها، خود خواهی ها و خود بزرگ بینی ها برداریم. فرصت مناسبی فراهم شده است که بعد از سال ها بار دیگر قدرت و توان مردم ولایتمدار و حسینی اردبیل را در میزبانی از رقابت های مهم ورزشی نشان بدهیم و پرونده تازه ای در ورزش کشور برای این منطقه باز نماییم.
حمایت های استاندار اردبیل از میزبانی این مسابقات برای جامعه وررزش و والیبال استان فراموش ناشدنی است. اگر قرار است که سکه برگزاری این رقابت ها در اردبیل به نام کسی ضرب شود او کسی جز مجید خدابخش نیست.با همه انتقاداتی که نسبت به برخی عملکرد های او وارد است ولی این اقدام وی را باید تمجید کرد. دیدگاه وی نسبت به توریسم ورزشی قابل احترام ومایه افتخار برای جامعه ورزش و علاقه مندان به توسعه توریسم ورزشی است. اگر حمایت ها، پیگیری ها و اعتبارات تخصیص داده شده از سوی استاندار نبود میزبانی اردبیل برای رقابت های والیبال امید های آسیا در حد حرف و وعده و وعید باقی می ماند. ورزشی های استان، ادره کل ورزش و جوانان و هیات والیبال استان نیز برای جواب دادن به همت و حمایت استاندار باید تمام توان و قدرت خود را به کار گیرند تا این رقابت ها را بدون کوچکترین حاشیه و مشکل به اتمام برسانند.
بازسازی و بهسازی دو مجموعه ورزشی رضازاده و تختی از برکات میزبانی اردبیل برای رقابت های والیبال آسیاست. کسانی که تجاربی در مدیریت اماکن ورزشی دارند به خوبی می دانند که حجم عملیات انجام یافته در این دو مجموعه در مدت زمان محدود بسیار قابل توجه بوده و نشان از تلاش های شبانه روزی دارد. از طرف دیگر نوع مصالح مورد استفاده قرار گرفته و بخصوص کف پوش های دو سالن رضازاده و شهید آسمانی در نوع خود از بهترین ها و بی نظیرها به شمار می روند. میزبانی این فرصت را فراهم آورد تا زیرساخت های مورد نظر به بهترین وجه مورد بازسازی و بهسازی قرار بگیرند و حالا حضور مسؤولین و تیم ها و دست اندرکاران ورزش و والیبال کشور در استان فرصت دیگری را فراهم خواهد کرد تا مسؤولین استان و ورزش بتوانند از این فرصت به دست آمده به نحو مطلوب و به نفع ورزش بهره برداری نمایند.
استفاده از خودروهای داخلی
این رقابت ها فرصت بسیار مناسبی است که ما بتوانیم با استفاده از تولیدات داخلی توان این مردم و حمایت آنها از تولید کنندگان داخلی را به نمایش بگذاریم. لزومی نداشته و نخواهد داشت که با استفاده از خودروهای وارداتی ، مسؤولین تیم ها، فدراسیون آسیایی و جهانی و دیگر دست اندرکاران را جابجا بکنیم. مانور دادن خودروهای تولید خارج و روی آوردن به استفاده از آنها نمی تواند امتیازی برای میزبانی اردبیل و ایران اسلامی قلمداد بشود. فراخوان دادن برای خودروهای داخلی و استفاده از آنها صدها جوان علاقه مند برای کمک و مساعدت به برگزار کنندگان این رقابت ها را خوشحال خواهد کرد.
ضرورت حضور تماشاگران
یکی از نکات مهم و تاثیر گذار این رقابت ها حضور پر شور و چشمگیر تماشاگران می باشد. پر شد ن سالن شش هزار نفری رضازاده ، نشانی بارز از حمایت مردم و جوانان اردبیل از ورزش و والیبال می باشد. اگر در ورزشگاه های ما شور و نشاط حاکم شود این امر برای مسؤولین می تواند پیام های مختلفی را در بر داشته باشد . پیام هایی از قبیل لزوم حمایت از ورزش و بخصوص حضور تیم هایی از استان در لیگ های حرفه ای رشته های مختلف . بنابر این وظیفه همه ورزشی هاست که اهمیت حضور تماشاگران برای تماشای رقابت ها را بیان کنند و رسانه ها در این ارتباط باید به وظیفه ذاتی خود عمل نمایند تا مسؤولین مجبور شوند به اندازه علاقه مندی مردم این استان به ورزش آن توجه بکنند.