1

نگاهی کوتاه به فوتبال باشگاهی اردبیل در سال ۶۷

هفته پایانی و قهرمانی پاس
سرانجام پس از یازده هفته رقابت، پاس به عنوان قهرمان باشگاه های اردبیل، بزرگداشت شهدای هفده شهریور معرفی شد.پاس با کسب 19 امتیاز بر صدر فوتبال اردبیل تکیه زد و استقلال با 18 امتیاز نیابت قهرمانی را از آن خود نمود.
مسابقات لیگ دسته اول باشگاه های اردبیل در هفته های پایانی به علل مختلف با تعطیلی مکرر مواجه گردید و این امر در کیفیت مسابقات تاثیر نامطلوب داشت.
تا آخرین روز این رقابت ها تکلیف قهرمانی مشخص نشده بود. زمانی که پاس در آخرین هفته 2بر1 بنیاد شهید را مغلوب کرد استقلال تا حدودی امید های خود برای قهرمانی را از دست داد . این تیم در آخرین بازی فصل صفر بر صفر در مقابل هلال احمر متوقف گردید. با این تساوی استقلال به مقام دوم بسنده کرد.
هلال احمر که در این روز تنی چند یاران خود را در اختیار نداشت و مربی خود نژاد ابراهیمی را به میدان فراخوانده بود !چهره بسیار مطلوبی از خود به نمایش گذاشت . فوتبال پر تحرک و زیبا از خصوصیات بارز این مسابقه بود. این دیدار پایانی خوش برای مسابقات فوتبال دسته اول باشگاه های اردبیل بود. هلال احمر رده سوم را به خود اختصاص داد و بانگ استان علی رغم تغییر و تحولاتی که در این فصل متحمل شده بود با درخشش کامل توانست به مقام چهارم دست پیدا بکند. این تیم اگر بتواند تمام نیروهای خود را در اختیار بگیرد در آینده حرف هایی برای گفتن خواهد داشت.
دو تیم عقاب و آراز با 6 امتیاز مسافران دسته دوم شناخته شده و از دسته اول باشگاه ها خداحافظی نمودند.
پاس علاوه بر قهرمانی با 31 گل زده بهترین خط حمله و با 7 گل خورده بهترین خط دفاع مسابقات را در اختیار گرفت.
مقصود بایرامی از تیم پاس با 9 گل زده به عنوان بهترین گل زن مسابقات معرفی گردید.
تیم پاس از سوی هیات فوتبال خوش اخلاق ترین شناخته شد.
پاس اردبیل: رحیم زرگین، سهراب جاهد، محمود مجیدی، حسین عباس زاده، صفر مرادی، فیض اله نیک نژاد، مرسل وقری، نادر کهنمی، مقصود بایرامی، محمود بایرامی، ناصر عروجی، احد عروجی، حسن کامرانی، عسگر غفاری، حیدر وطنخواه، عادل پیرفرشی، محرم حقگو، عادل نظارتی ، سعید باباوند، رضا مرادی، مقصود مدرس، فریدون ترکساری و مسی پویا نیا  
مربی: داود حسنی فرد