1

هیات فوتبال استان، تیم شهرداری و رویای سرمربیگری

شخصی شبی در حال فقر و بی پولی به زن خود گفت: اگر فردا شب پلو بخوریم ، و فردا برویم یک کیلو برنج بگیریم ، چقدر روغن لازم داریم؟ زن جواب داد: دو کیلو. مرد با تعجب پرسید: چطور یک کیلو برنج دو کیلو روغن می خواهد؟ زن گفت: حالا که در خیال(آش خیالی) می پزیم لااقل بگذار چرب تر باشد.
با تغییر و تحولی که قرار است در تیم شهرداری انجام شود برخی ها خواب سرمربیگری می بینند و خیال آن را در سر می پرورانند ، به تکاپو افتاده و با استفاده از ترفندهای مختلف می خواهند با تنگ کردن عرصه برای تصمیم گیرندگان از این آشفته بازار برای خود کلاهی بدوزند و رزومه ای درست بکنند.
این قبیل آقایان اگر سنگ فوتبال اردبیل را به سینه می زنند و اگر می خواهند فوتبال ما به آرامشی برسد اجازه بدهند آنهایی که دل به دریا سپرده و آبروی خود را گرو گذاشته و برای مدیریت تیم در هشت دیدار آینده پیشقدم شده اند با فکر و اندیشه خود اقدام کنند. باید باور کنیم که در فوتبال دوران پاشاها و خان ها گذشته است و القاب مختلف من درآوردی به خود دادن و در سایه آن خوابیدن و خواب سرمربیگری دیدن نمی تواند کارساز باشد. همان بهتر که برخی ها در خواب و رویای خود باشند و اجازه بدهند دست اندرکاران تیم در آرامش کامل تا آنجا که در توان دارند و امکانات برایشان اجازه می دهند به تیم برسند و هر کسی را که خود صلاح می دانند برای هدایت تیم انتخاب بکنند.
در چنین مواقعی برخی ها که بخواهند به هدف برسند به هر کاری که تصور کنند آنها را برای رسیدن به مقصد می تواند یاری بکند، دست می زنند که از مهم ترین آنها اظهار نظرهای عجیب، زیر پا گذاشتن گفته های خود در گذشته، موضعگیری های جدید بر اساس اهداف کوتاه مدت، حمله به چهره های موجه و حرمت شکنی، سخن گفتن با عجله و هوچیگری می باشد. غافل از این که چهره واقعی همه آنهایی که مدعی هستند و تازگی ها برای فوتبال و ورزش اردبیل دایه مهربان تر از مادر شده و به خاطر رسیدن به موقعیتی چهره مدافع فوتبال اردبیل را به خود گرفته اند برای مردم و دوستداران واقعی ورزش و فوتبال شناخته شده هستند. آنهایی که حاضرند به خاطر یک دستمال قیصریه ای را به آتش بکشند مدام در کمین نشسته اند تا از هر فرصت به دست آمده خودی نشان بدهند که شاید فرجی حاصل شود و آنها به خواسته خود برسند.
این قبیل افراد آنقدر در منجلاب خودخواهی و غرور و منفعت طلبی غرق شده اند که هیچ نصیحتی و حرف حقی را پذیرا نیستند و جز خود کس دیگری را نمی توانند تحمل کنند. سیاه دلانی از خود راضی هستند که فقط به فکر خود هستند و بس.
با سیه دل چه سود گفتن وعظ
نرود میخ آهنین بر سنگ
دست اندرکاران تیم در تلاش هستند تا بتوانند زمینه را برای شروع تمرینات و آماده کردن تیم بخصوص از نظر روانی برای بازی در برابر نماینده ماهشهر فراهم نمایند و آنطور که شنیده می شود محمود جعفری نیز به عنوان سرپرست تیم انتخاب شده است.
بازیکنان تیم، همگی جوان های لایق، توانا و متعصب هستند که می توانند در صورت توافق با دست اندرکاران تیم با ارائه توانایی های خودشان در بازی های آینده نسبت به کسب جایگاهی در خور شان فوتبال منطقه مؤثر باشند. در چنین شرایطی ایجاد تغییراتی وسیع و گسترده می تواند علاوه بر ایجاد حاشیه های جدید در اطراف تیم در دستیابی به اهداف نیز تاثیر منفی داشته باشد. شنیده ها حاکی از این است که مسؤولان جدید می خواهند با تکیه بر نیروهای موجود در کادر فنی تیم با اندک تغییر و جابجایی فصل را به پایان ببرند و به نظر می رسد این اقدام ، کاری عاقلانه و قابل قبول می تواند باشد.
پس آنهایی که در فکر ایجاد حاشیه و موقعیت برای مطرح کردن خود در جهت قرار گرفتن در راس کادر فنی تیم هستند با این تصمیم گردانندگان تیم باید دم فرو بندند و از دست زدن به برخی از کارها چون حرمت شکنی برای مطرح کردن خودشان دست بردارند.
در شرایط فعلی برای این که تیم بتواند حداقل سند بقای خود در دسته دوم را امضاء بکند نیاز به حمایت همه جانبه دارد. برای طرح گلایه ها و معرفی مقصرین از اولین سال حضور شهرداری در لیگ یک تاکنون فرصت زیاد است و مطمئنا کارشناسان و تحلیل گران صادق و نه نان به نرخ روز خورها به موقع به آنها خواهند پرداخت ،الآن باید با ایجاد فضای وحدت به فوتبال و نجات آن از وضعیت فعلی فکر کرد.
و در نهایت باز هم از کسانی که به دنبال اهدافی جز سربلندی فوتبال استان هستند درخواست می شود که اجازه دهند حداقل در این فرصت اندک باقی مانده مسؤولین تیم به کار خود بپردازند و مسلما بعد از پایان فصل برای بحث و گفتگو و بررسی هر آنچه بر سر فوتبال و تیم شهرداری آمده وقت کافی خواهد بود.
هوای نفس چو دیویست تیره دل پروین
بتر ز دیو پرستی است خود پرستیدن