1

خیابان جدیدالاحداث شهید برزگر در اردبیل افتتاح شد

همزمان با سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر روز ملی مقاومت و ایثار به همت شهرداری و شورای شهر خیابان جدیدالاحداث سردار شهید اسلام شاپور برزگر افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اردبیل، در مراسمی که با حضور جمعی از مسئولان و بزرگان شهر اردبیل در خیابان جدیدالاحداث منتهی به مجتممع فرهنگی دفاع مقدس اردبیل برگزار شد، با تجلیل از خانواده سردار شهید شاپور برزگر از نماد و خیابان نامگذاری شده به نام این سردار اسلام رونمایی شد.

در این مراسم فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل اظهار کرد: مردم استان اردبیل با تقدیم 3 هزار و 400 شهید والامقام عزت و افتخار ابدی برای این مرز و بوم خلق کردند که سرآمد این شهدا شاپور برزگر است که در راه اسلام خالصانه جان خود را فدا کرده است.

سردار جلیل بابازاده خاطرنشان کرد: شهدای ما بی‌ادعا اما با عزمی راسخ در میدان مبارزه با جبهه کفر حاضر شدند و امروز وظیفه ماست که این سنگر عزتمند را حفظ کرده و نگذاریم پرچمی را که شهدا و امام شهدا بلند کرده‌اند، بر زمین بیفتد.

وی گفت: در سرزمینی که نام و یاد شهدا آن را عطرآگین کرده است شایسته نیست که عده‌ای رانت‌خوار و گردن کلفت نسبت به دستاوردهای هشت سال جنگ تحمیلی و عزت و عظمت این ملت دهن‌کجی کرده و بخواهند روی این سرمایه‌های معنوی با بیگانگان معامله کنند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل افزود: این حرکت شورا و شهرداری هرچند جای قدردانی دارد اما در برابر کار شهدا و ارزش و عظمت آنها حرکتی کوچک است و امیدواریم همه با درک راه و مسلک شهدا ادامه دهنده آرمان بلند و عزتمندانه آنها باشیم.

سرمایه‌گذاری در شورابیل همچنان ادامه دارد

شهردار اردبیل گفت: توسعه فرهنگی، اجتماعی و عمرانی شورابیل با جذب سرمایه‌گذاران همچنان ادامه دارد و این کار ارزشمند را با قدرت ادامه خواهیم داد.

به گزارش خبرنگار ما، حمید لطف‌اللهیان در مراسم افتتاح خیابان جدیدالاحداث خیابان شهید شاپور برزگر اظهار کرد: بیشترین فعالیت‌های ما در شورابیل بر محور سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی و اشتغالزا متمرکز شده تا شهر اردبیل با تکیه بر صنعت گردشگری بتواند توسعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه در شورابیل توسعه‌ ترکیبی مدنظر بوده و در این راستا زیرساخت‌هایی نظیر معابر و خیابان‌های متعدد در حال تدارک است، خاطرنشان کرد: افتتاح خیابان شهید شاپور برزگر با سرمایه‌گذاری 15 میلیارد تومان در این راستاست تا این حرکت معنوی و ارزشی را شاهد باشیم.

شهردار اردبیل گفت: همزمان با سوم خرداد این خیابان را افتتاح می‌کنیم اما بالاتر از افتتاح این خیابان تعظیم و تکریم به مجاهدت واقعی وفادار حق است که از همین روی خیابان تازه تاسیس شورابیل را به نام شهید شاپور برزگر نامگذاری کردیم.

لطف‌اللهیان ادامه داد:در ادامه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری سعی داریم تا خیابان‌ها، معابر و میادین اطراف شورابیل را به نام شهدا ومفاخر نامگذاری کنیم که به زودی میدان موذن‌زاده با تندیس این استاد مسلم مداحی و مرثیه و خیابان آیت‌الله مقدس اردبیلی افتتاح خواهد شد.

وی بیان کرد: این مسیر را تا اتصال به بزرگراه تبریز ادامه خواهیم داد تا شهروندان اردبیلی، مسافران و گردشگران ورودی به شورابیل بتوانند از این مسیر ایمن و کم ترافیک استفاده کنند.

شهردار اردبیل افزود: امروز در حالی همزمان با سالروز حماسه سوم خرداد خیابان جدیدالاحداث شورابیل را به نام شهید برزگر افتتاح می‌کنیم که با حمایت شورای شهر و اولویت‌های تعریف شده کارها و پروژه‌های زیربنایی در مناطق مختلف شهر در دستور کار است.

لطف‌اللهیان اظهار کرد: هرچند محدودیت‌های اعتباری اجازه نمی‌دهد ما همه پروژه‌ها را در سالجاری فعال کنیم اما تلاش‌مان بر این است تا با اولویت در مناطق مختلف شهر پروژه‌های عمرانی، خدماتی و رفاهی را برای مردم عملیاتی کنیم تا رضایت آنها فراهم آید.

وی از شورابیل به عنوان عنصر باارزش شهری در توسعه صنعت گردشگری و توجه به جذب و جلب مسافر یاد کرد و گفت: ساکنین و اهالی منطقه به ویژه شهرک‌نشینان جوار شورابیل انتظار دارند تا به سرعت فضاهای اطراف شورابیل بازگشایی و زیرساخت‌ها در این منطقه فراهم آید تا توسعه این عنصر باارزش به عمران و آبادانی سایر مناطق نیز کمک کند.

شهردار اردبیل خاطرنشان کرد: ادامه مسیر کنونی را تا شهرک نیروی انتظامی و نیایش اجرایی خواهیم کرد تا درخواست اهالی منطقه در توسعه شورابیل و شهرک‌های مجاور محقق شود که قطعا همکاری پیمانکاران نیز در این زمینه کمک‌کار ما خواهد بود.
لطف‌اللهیان با تسلیت درگذشت ابوالهشید حاج ارشد نوری از یاران و همراهان صدیق استاد سلیم موذن‌زاده بیان کرد: شورا و شهرداری در تکریم چهره‌های ارزشمند و مفاخر اردبیل سعی می‌کند تا به عناوین مختلف نامگذاری خیابان‌ها، کوچه‌ها و معابر شهری را به نام آنها انجام دهیم.

شهرداری اردبیل در سال‌های اخیر توسعه شورابیل را به عنوان عنصر باارزش فرهنگی، اجتماعی و گردشگری در دستور کار قرار داده و در فازهای مختلف در کنار جذب سرمایه‌گذاران برای احداث مجموعه‌های تفریحی و گردشگری سعی کرده تا رینگ اول و دوم شورابیل را برای پیاده‌روی و عبور و مرور شهروندان، مسافران و گردشگران تدارک ببیند که همچنان توسعه شورابیل ادامه خواهد داشت.