1

قرارداد ویلموتس و ماجرای تشت رسوایی

تاج گرگ باران دیده ای است که با موقعیت سنجی در برابر اتفاقات عکس العمل های مناسبی انجام داده و با کمک هوش و بازی رسانه ای بارها در اتفاقات مختلف ورق را به نفع خود و باند همراه حاکم بر فوتبال برگردانده است.

اما این بار قضیه فرق کرده است. بحث قرارداد ویلموتس، بندهای در نظر گرفته شده و غرامت و خسارت سنگین به فوتبال ایران، در صورت محکومیت در فیفا اوضاع را قاراشمیش و زرنگی ها و نقشه ها و برنامه ریزی ها را نقش بر آب می کند.

وقتی با دست آویز قرار دادن مسئله ای به نام بیماری قلبی به ظاهر خود را از مدیریت فوتبال کنار کشید آگاهان به این امر با شک و تردید نگریستند و زمانی که شکایت ویلموتس پرده از ماجرای قرارداد کنار زد تا حدودی عجله برای کناره گیری و اطاعت از دستورات پیاپی پزشکان معالج بر روشنی مسائل کمک کرد.

حال تاج با دستاویز قرار دادن نامه مرکز تجاری فرهنگی ایران و هلند و پی نوشت وزیر ورزش و جوانان سعی دارد با کمک رسانه های همراه با مقصر جلوه دادن وزارت ورزش و جوانان حکم برائت خود و اطرافیان شناخته شده اش را صادر بکند و مقصر اصلی این جریان را سلطانی فر معرفی نماید.

ولی این بارگویا حربه زرنگی و استفاده از ترفندهای خاص خریداری نخواهد داشت چرا که تشت رسوایی حضرات از بام افتاده است. تلاش دو طرف دخیل در قضیه یعنی تاج و دوستانش در فدراسیون و سلطانی فر و همکارانش در وزارتخانه در مقصر جلوه دادن یکدیگر نمی تواند تأثیر مؤثری در قضاوت درست و کارشناسانه اهالی فوتبال داشته باشد.

همه می دانند که در اتفاقات روی داده هر دو طرف مقصر هستند و باید تاوان بدهند. با محکومیت ایران در فیفا میلیاردها تومان پول بی زبان بیت المال و فوتبال نگون بخت و طاعون زده کشور به جیب مارک ویلموتس می رود. او همان مربی است که اقایان نجیبش می خواندند و برای عکس گرفتن با وی از همدیگر سبقت می گرفتند و به طرق مختلف تلاش می کردند که مدال افتخار عقد قرارداد با این مربی را به گردن بیاویزند و به آن افتخار بکنند.

حالا آن افراد در به در به دنبال سوراخی می گردند تا بتوانند با استفاده از آن خود را از این مخمصه نجات بدهند. آنها گویا به ضرب المثل “از این ستون به آن ستون فرجی است” معتقدند و به هر وسیله ای پناه می برند تا شاید بتوانند دامن خود را از خیانت آشکار در عقد قرارداد و وارد شدن خسارت به بیت المال نجات بدهند.

واقعیت این است که در شرایط اقتصادی که گریبانگیر مردم، کشور و ورزش استان است پرداخت هر گونه غرامت که نتیجه ای از بی کفایتی و بد سلیقگی مسئولین فوتبال است ظلم مضاعفی بر مردم و بیت المال محسوب می شود و آرزو می کنیم که با نهایی شدن رأی و در صورت محکومیت فدراسیون مسئولین مربوطه و قوه قضائیه به مسئله ورود پیدا بکنند و مقصرین را پای میز محاکمه بکشانند و آنها را به پرداخت میزان محکومیت مجبور نمایند.

امیدواریم فوتبال ایران را از حاکمیت افرادی که در سال های اخیر به حمایت از فدراسیون نشینان به فوتبال ایران اسلامی ظلم کرده اند نجات بدهند و باند و گروه حاکم بر مدیریت فوتبال در سطح کشور و استان ها را متلاشی نمایند. انشااله.