1

تصادفات جاده ای در اردبیل ۲۰ درصد کاهش یافت

رییس پلیس راه استان اردبیل گفت: تصادفات جاده‌ای در این استان در پنج ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال در مجموع ۲۰ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ سیدمحمد صفوی در گفت و گو با ایرنا، افزود: با اینکه در سال جاری در این مدت مجموع تصادفات جاده‌ای اعم از فوتی ، جرحی و خسارتی در استان ۲۰ درصد کاهش داشته است ،ولی متوفیان در تصادفات چهار درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به تصادفات حادثه‌ساز بیان کرد: خروج از جاده و واژگونی ۴۱ درصد، انحراف و تجاوز به چپ ۱۶ درصد تخلفات حادثه‌ساز را در پنج ماه امسال به خود اختصاص داده است.

رییس پلیس راه استان اردبیل به رانندگان توصیه کرد: توجه کافی به جلو داشته و از رانندگی هنگام خستگی و کم‌خوابی خودداری کرده و با سرعت مطمئنه و بدون عجله و شتاب بی‌مورد رانندگی کنند.

وی اظهارداشت: رانندگان به توصیه‌های ترافیکی پلیس توجه ویژه داشته و مشارکت با پلیس و قانونمندی را اصل مهم در پیشگیری از حوادث رانندگی تلقی کنند تا شاهد وقوع حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت‌گذر به نام‌های حیران ، صایین ، بودالالو ، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسلام‌آباد در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.